شناسهٔ خبر: 22049738 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تجلی عشق و عرفان در آثار خوشنویسان آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شاپور تشرینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه هنری گفت:40 اثر از 17 خوشنویس سبک های

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شاپور تشرینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه هنری گفت:40 اثر از 17 خوشنویس سبک های نستعلیق و شکسته نستعلیق به مناسبت هفته خوشنویسی (هفته آخر مهرماه) به مدت یک هفته در 2 نوبت صبح و عصر در این نمایشگاه در معرض تماشا قرار دارد.
رامین پیری مسئول انجمن خوشنویسان آستارا نیز در این آئین بیان کرد: این انجمن حدود 30 سال پیش با مسئولیت استاد کریم صمد زاده کار خود را آغاز کرد و اکنون جزو انجمن های هنری پیشرو و فعال استان گیلان است.
وی افزود: تاکنون 2 کتاب فاخر خوشنویسی در آستارا توسط کریم صمد زاده و زنده یاد هوشنگ باغچه سرایی از خوشنویسان این شهرستان چاپ شده است و 22 خوشنویس ممتاز و چهار خوشنویس فوق ممتاز در آستارا فعال هستند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این آئین گفت: خوشنویسی جزو هنرهای اصیل ایرانی اسلامی است و زیبایی های نهفته آن بر روح انسان تاثیر گذار است و باعث ارتقای معنویت می شود.
وی با ارزشمند خواندن فعالیت هنرمندانی نظیر استاد صمدزاده در هنر خوشنویسی این شهرستان متذکر شد: تقویت این هنر ضروری است و مدارس باید بستر ترویج هنرهای اصیل ایرانی اسلامی باشند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و 400 هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

نظر شما