شناسهٔ خبر: 22049662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران همواره پشتیبان مردم فلسطین بوده است/پاسخ به سه شرط رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره

معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: مطمئنیم قضیه فلسطین برای ایران مهم است و پشتیبان اصلی مقاومت در فلسطین است.

صاحب‌خبر -

ایران همواره پشتیبان مردم فلسطین بوده است/پاسخ به سه شرط رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهرهبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با صالح العارودی معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفت وگو کرد.

 العارودی در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور در ایران، گفت: ما در ایران احساس می‌کنیم که میان برادران و خانواده خودمان هستیم و باید همیشه در دیدار‌های مستمر در مورد آخرین وضعیت فلسطین به مسئولان جمهوری اسلامی توضیح دهیم.

وی ادامه داد: مطمئنیم قضیه فلسطین برای ایران مهم است و ایران همیشه تلاش دارد تا آنچه به نفع قدس و فلسطین است، انجام دهد، چرا که ایران پشتیبان اصلی مقاومت در فلسطین است.

معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: مواضع سیاسی و عملیاتی حماس روشن است به هیچ وجه در دفاع از حقوق ملت فلسطین از مقاومت دست بر نمی‌داریم و هیچ تفاهم و مصالحه‌ای بر روی سلاح و راه مقاومت تاثیر نمی‌گذارد.

العارودی تاکید کرد: خوشحالیم که قضیه فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و این پشتیبانی به ما قوت می‌دهد. رژیم صهیونیستی، کشور‌های غربی و آمریکا تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به قضیه فلسطین و تسلط بر مقدسات اسلامی و قدس شریف انجام داده و می‌دهند.

وی با اشاره به مذاکرات صلح در قاهره، افزود: این مذاکرات از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سه شرط رو به رو شد؛ شرط اول خلع سلاح جنبش حماس، شرط دوم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و شرط سوم قطع روابط با ایران بود.

العارودی بیان کرد: ما در پاسخ به شرط اول مبنی بر خلع سلاح گفتیم به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم در پاسخ به شرط به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفتیم ما اصلا در این برهه نیستیم بلکه ما هم اکنون در دوران از بین بردن رژیم صهیونیستی هستیم.

معاون رییس دفتر جنبش سیاسی حماس درباره شرط سوم یعنی قطع روابط با ایران گفت: حضور عملی ما در ایران نیز پاسخ و نفی شرط سوم است.

 

انتهای پیام/

 

صحبت های العارودی در دیدار با ولایتی امروز 29 مهر

نظر شما