شناسهٔ خبر: 22049065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عملیات تعمیر و سامان‌دهی پارک مفاخر تبریز ادامه دارد

شهردار منطقه ۲ تبریز از ادامه عملیات تعمیر و سامان‌دهی پارک مفاخر خبر داد. به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول موسایی

صاحب‌خبر - شهردار منطقه ۲ تبریز از ادامه عملیات تعمیر و سامان‌دهی پارک مفاخر خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول موسایی با اشاره به سامان‌دهی وضعیت پارک طوبی، گفت: رسیدگی به وضعیت فضای‌سبز، پاکسازی عمومی، نوسازی سیستم روشنایی، تعمیرات سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی المان‌ها و ستون‌ها، تعمیر آبنماها و تابلوهای پیرامون پارک از جمله اقدامات شهرداری در این پارک است.
وی مرمت و بازسازی المان‌های موجود پارک مفاخر آذربایجان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: رنگ آمیزی با درنظر گرفتن طرح‌های اسلامی به اجرا درآمده و تمامی تابلوها، پاکسازی شده و شیشه‌های شکسته‌شان تعویض شده است.
وی ادامه داد: بازسازی آبنمای پارک مفاخر آذربایجان با کاشیکاری مجدد، نصب پمپ، تعمیر و تعویض لوله های آب به انجام رسیده و این آبنما آماده راه اندازی است.
موسایی خاطرنشان کرد: تعویض کلیه چراغ‌ها، لامپ‌های معیوب و حباب‌های شکسته در محوطه پارک، رسیدگی به شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و کف‌سازی مقابل آن به همراه نصب تابلو سرویس بهداشتی از دیگر  مواردی است که به اجرا درآمده است.
پارک طوبی، مطابق رای مرجع قانونی، از سال ۹۲ در اختیار شهرداری تبریز نیست و به جز امور فضای سبز، مدیریت، حفاظت و نگهداری سایر بخش‌های آن بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اداره است. با این‌حال، در ماه‌های اخیر، مشاهدات کلی و گزارش‌های مردمی، از وضعیت اسفبار در بخش‌های مختلف این پارک زیبا حکایت دارد. 
تبدیل مجموعه مفاخر به انباری، غیب‌شدن کتیبه‌های برنزی پیرامون پارک، انباشتن موکت در گوشه‌و کنار پارک و حذف سیستم روشنایی برای صرفه‌جویی در برق از نارسایی‌های این پارک بوده  که گلایه‌های شهروندان را در پی داشته است.
شهرداری منطقه ۲ تبریز، پس از تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان، رسیدگی به وضعیت نابسامان این پارک را با اجرای برنامه پاکسازی، شست‌وشو، لکه‌گیری و آسفالت، تنظیم وضعیت روشنایی و مرمت رویه شیشه‌ای تابلوهای مفاخر در برنامه کاری خود لحاظ کرده‌است.

انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما