شناسهٔ خبر: 22049037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

"حذف دایمی" کاربران متخلف توییتر

صاحب‌خبر -

توییتر درصدد تغییر سیاست های امنیتی کاربران در توییتر است. این تغییرات که از هفته جاری اعمال خواهد شد، برای مقابله با محتوای خشونت بار، توهین آمیز و نفرت انگیز اعمال می شود.
فناوران - نامه سرپرست بخش سیاست های امنیتی توییتر به شورای اعتماد و امنیت*، درباره سیاست های جدید این کمپانی پایان هفته گذشته از سوی wird منتشر شد. محتوای این نامه از سوی توییتر تایید شده است.
توییتر در این نامه متعهد شده مقابل انتشار توییت های نفرت انگیز، جنسیتی، خشونت آمیز و نفرت انگیزی را که موجب آزار کاربران می شود، بگیرد.
محتوای این نامه نشان می دهد تغییر سیاست توییتر به طور خاص در زمینه حفاظت از زنان است. به خصوص زنانی که ناآگاهانه یا آگاهانه عکس های نیمه برهنه از خود در این شبکه اجتماعی منتشر می کنند که در نهایت منجر به استفاده ابزاری و جنسیتی از آنها و آزارشان می شود.
توییتر همچنین قصد دارد مقابل گروه هایی را بگیرد که تصاویر و متون نفرت انگیز منتشر می کنند و از نمادها به عنوان تهدید و خشونت استفاده می کنند.
این کمپانی در نامه ای که ارسال کرده خبر از تدوین و اجرای دستورالعمل جدید طی هفته های آتی داده و اعلام کرده با این تغییرات بلافاصله و به صورت دایمی دسترسی کاربران متخلف به توییتر قطع خواهد شد. کاربران متخلف شامل کسانی می شود که محتوای متنی و تصویری جنسی، خشونت آمیز، توهین آمیز و نفرت انگیز منتشر می کنند یا به بازنشر چنین محتوایی کمک می کنند. سیاست جدید توییتر شامل توییت هایی نیز می شود که خشونت را تحسین می کنند. 
پیش از این توییتر اکانت کاربرانی را که محتوای جنسی، خشونت آمیز و نفرت انگیز منتشر می کردند، به صورت موقت معلق می کرد. 
توییتر قصد دارد با طراحی و توسعه سیستمی به کاربران و ناظران اجازه دهد گفت وگوهایی را که خواسته یا ناخواسته به محتوای جنسی متمایل است، نیز برای حذف یا بررسی گزارش دهند. در حالی که پیش از این تنها یکی از دو طرف گفت وگو می توانست چنین اقدامی کند.
دورسی پیش از این گفته بود به زودی سیاست های این شرکت تغییراتی خواهد کرد. وی گفته بود تلاش های دو سال گذشته این کمپانی برای مبارزه با خشونت، تنفرپراکنی و توهین کافی نبوده و به زودی تغییراتی برای پیشگیری و مقابله با چنین توییت هایی را انجام خواهند داد. با تدوین دستورالعمل جدید، توییتر اعلام کرده: متوجه ایم رویکرد و سیاست جدید باعث حذف محتوای بیشتری از این شبکه اجتماعی خواهد شد اما به هر حال ما محتوایی را که قوانین مان را نقض کند، حذف خواهیم کرد. برای بهبود این فرآیند نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.
رفتار خشونت آمیز سال هاست در شبکه های اجتماعی دیده می شود. برخی از این حملات مخفیانه هستند و برخی دیگر فاش می شوند. چندان دور از ذهن نیست زمانی که توییتر بتواند برای جنبش های سیاسی مثل بهار عربی اعتبار ایجاد کند و موثر باشد، طبیعتا میزبان قلدرها و آزار و اذیت برخی کاربران و روبات های آزار دهنده و تهدیدات و خشونت ها نیز خواهد شد. این شبکه اجتماعی از اوایل سال 2016 شروع به تغییر موضوع خود در حوزه امنیت و حریم خصوصی کاربرانش کرد. با این وجود گزارش های مختلفی درباره عدم موفقیت توییتر برای حل مشکل توییت های تهدید آمیز، خشونت آمیز و آزاردهنده منتشر شد که بسیاری را از توییتر ناامید کرد. 
توییتر در پی تدوین تدوین دستورالعمل جدید خود در بیانیه ای اعلام کرده: «توییتر افتخار دارد که کسانی که حقیقت را به قدرت می گویند، توانمند سازد و حمایت کنند. ما در کنار زنان شجاع و مردانی که از توییتر برای به اشتراک گذاری داستان های شان استفاده می کنند، ایستاده ایم و هر روز برای بهبود فرآیندهای خود برای محافظت از این صداها تلاش می کنیم».
این کمپانی زمانی به صورت جدی به فکر ایجاد تغییر و سخت گیری افتاد که ماجرای رز مک گاوان، بازیگر هالیوودی پیش آمد. ماجرا از این قرار بود که رز مک گاوان در صفحه توییتر خود درباره فساد اخلاقی و سوءاستفاده های هاروی واینستین، تهیه کننده سرشناس هالیوود افشاگری کرد. توییتر بلافاصله حساب کاربری این بازیگر را مسدود کرد و این اقدام موجب اعتراض کاربران و راه افتادن یک توفان توییتری با هشتگ WomenBoycottTwitter شد. توییتر در مواجهه با اعتراض گسترده کاربران بیانیه ای منتشر کرد و در آن دلیل مسدود شدن حساب کاربری مک گاوان را چنین توضیح داد: «مک گاون بر خلاف مقررات این شبکه اجتماعی شماره تلفنی را منتشر کرد که مشخص نیست به چه فردی تعلق دارد». این در حالی است که شرکت فیلم سازی وینستین در پی جنجال های شبکه های اجتماعی درباره اتهام آزار و سوءاستفاده جنسی، هاروی وینیستن را از سمت خود به عنوان یکی از شرکای اصلی و مدیران ارشد این شرکت برکنار کرد. هاروی وینستین ۶۵ ساله از تولیدکنندگان مشهور فیلم هایی چون «مالنا»، «دار و دسته نیویورکی ها» و «شکسپیر عاشق» و همچنین تهیه کننده اجرایی چون «بیمار انگلیسی»، «شکلات»، «ارباب حلقه ها»، «شیکاگو»، «کتاب خوان» و فیلم های موفق دیگری بوده است که کاندیدای جوایزی چون اسکار، کن و بفتا بودند.
*شورای اعتماد و امنیت، یک سازمان جدید از 50 سازمان مستقل است که توییتر قصد دارد به منظور اطمینان از اینکه کاربران می توانند “با اعتماد به نفس حرف خود را بزنند” با آنها همکاری می کند. از جمله اعضای این شورا می توان به بنیاد دیده بان اینترنتی، کودکان و نوجوانان اتحادیه اروپا و مرکز اینترنت امن تر در انگلیس، مدافعان امنیت، دانشگاهیان و محققان حوزه کودکان، سواد رسانه ای، شهروندی دیجیتال، سازمان های حمایت کننده مردمی، گروه های اجتماعی فعال در زمینه جلوگیری از سوءاستفاده، آزار و اذیت و همچنین سلامت روان و پیشگیری از خودکشی پرداخت.

برچسب‌ها:

نظر شما