شناسهٔ خبر: 22048751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی:

وحدت بین شیعه و سنی باید در مراسم اربعین حسینی حفظ شود

R41348/P1486/S6,56/CT11

مسئول بعثه نهاد رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه زائران باید در این پیاده‌روی با هدف آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) حضور یابند گفت: باید وحدت بین شیعه و اهل سنت در این سفرها حفظ شده و از به کار بردن هر حرف و توهین خودداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: از آن جایی که در بحث اربعین حسینی همه مذاهب حضور داشته و 50 درصد موکب‌های عراقی را اهل سنت تشکیل می‌دهند باید وحدت را مدنظر داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا همایش پیاده‌روی عظیم اربعین هرچه باشکوه‌تر برگزار شود افزود: دشمن هر لحظه بررسی می‌کند و از هر حرکت کوچک حاشیه‌سازی می‌کند و در این واقع دشمن برای همایش اربعین حسینی که در دنیا بی‌نظیر است تمرکز کرده است.

مسئول بعثه نهاد رهبری در  حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تا حد امکان بانوان مسن در این سفر شرکت نکرده تا دچار مشکل نشوند و باید تلاش کرد تا نماز اول وقت در این همایش بزرگ اربعین حسینی مدنظر قرار گیرد.

اوحدی افزود: باید در این سفر وحدت مسلمانان حفظ شده و یکدگیر را گرامی بدارند و زائران با جیب خالی به این سفر نروند چراکه بعد از اربعین موکب‌ها جمع‌آوری شده و تنها چیزی که رایگان است پذیرایی و غذا بوده که آن هم تا عصر روز اربعین است.

وی با بیان اینکه جدا شدن از گروه و جمعیت مشکلاتی به هر همراه دارد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که عراقی‌ها در موکب‌ها و غیر موکب‌ها با آن برخورد می‌کنند توهین زائران ایرانی به عکس شهدای عراقی است چراکه بیشتر آنها در جنگ با ایران کشته شده و به ظاهر ما شاید آنها شهید محسوب نشوند اما نباید به هیچ وجه توهینی صورت گیرد.

مسئول بعثه نهاد رهبری در  حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: زائران باید وحدت شیعه و سنی را در این سفرها مدنظر قرار دهند و از هرگونه حرف یا حرکتی که به منزله اهانت تلقی شود در طول مدت اقامت خود در کشور عراق پرهیز کنند.

اوحدی افزود: در این سفر زائران نباید صرفاً به عنوان یک پیاده‌روی شرکت کنند بلکه باید با هدف آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) در این راهپیمایی حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما