شناسهٔ خبر: 22048548 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

مجيد جلالي ، شايسته بهترين ها

در ادامه مسابقات فوتبال ليگ برتر و از هفته دهم، تيم فوتبال پيکان در مصافي حساس و نفسگير تيم تراکتور سازي تبريز را با نتيجه دو بر يک شکست داد و با تعداد ده بازي و20 امتياز در صدر جدول جاي گرفت . شايد تا کارشدن اين يادداشت، صدر جدول با دربي سرخابي هاي پايتخت و ديدار تيمهاي ذوب آهن و پارس جم، دستخوش تغيير و تحولات شود ،

صاحب‌خبر -

(سعيد واعظ)


 اما مقصد و مطلب مورد نظر، سرمربي تيم خودروسازان ( مجيد جلالي ) است، که اين سالها شايسته بهترين  و تکريم هاست . اما ، هيچگاه در "زوم " و نگاه لنزهاي دوربين ها قرار نگرفته و شايسته و بايسته از وي تجليل بعمل نياوردند .
سالهايي که کميته هاي اخلاق ورزش مجلس و فدراسيون فوتبال "در به در " به دنبال ناپاکي هاي مشمئز کننده در بطن فوتبال مي گردند و قصد دارند تا دستهاي آلوده و متعدد در فوتبال را قطع کنند . هستند کساني همچون مجيد جلالي ، که به دور از هر گونه حاشيه و جنجال در فوتبال به دنبال ارائه کارهاي اصولي و فوتبال  حرفه اي اند . جمله معروف "جلالي خيلي مرده " از لسان امير قلعه نويي در هفته پاياني ليگ هشتم ، مويد اينست که جلالي به دور از ناپاکي ها شايسته پاسداشت بهترين هاست  .
وبسايت نود
سعيد واعظ
جلالي ، مرد با اخلاق فوتبال 
از مجيد جلالي صحبت مي کنيم که در طي اين سالها علي رغم بدترين رفتارهاي ممکن در تاريخ فوتبالان هيچگاه ادب ، فرهنگ و انسانيت و آقا منشي خود را ازياد نبرده است . بخاطر داريم در سالي که با تيم پاس قهرمان تهران شد از سوي ديگر مربيان به اصطلاح فرهنگ دوست مورد هجو و هجمه قرار گرفت . اگر تيم استقلال و قلعه نويي در هفته 34 ليگ هشتم با ضربه کاشته فابيو جان واريوي برزيلي توانست در مصاف با تيم پيام مشهد قهرمان شود به اين دليل بود که فولاد خوزستان با هدايت جلالي در برابر تيم فوتبال ذوب آهن قرص و محکم بازي کرد . هرچند بعد ها شايعاتي اينطور دهان به دهان چرخيد که کفشهاي عيسي اندوي سنگالي با سفارش قلعه نويي آغشته به کف صابون شده بود .... اما ، جلالي ، هيچگاه اصول و اخلاق  حرفه اي در فوتبال را زير پاي خود لگد کوب نکرده است .
اختلافات گوناگون و ...
آقا معلم فوتبال  ايران ، سالهاست در فوتبالمان با رفتارهاي سخيف و نادرست مواجه شده است . خوب به يا داريم در سالهاي گذشته غرض ورزي ها و کوچک انديشي ها باعث شد که پرسپوليس از داشتن يک سرمربي با دانش و جنتلمن چون مجيد جلالي بي بهره شود در حاليکه همگان انتظار حضور جلالي در پرسپوليس را داشتند . اما سعه صدر جلالي، در برابر همه اين قصور و نامهرباني ها مثالزدني بود . او ، سکوت کرد و نشان داد که چگونه بايد جنتلمنانه برخورد کرد . جلالي ، هميشه قرباني اختلافات گوناگون در فوتبال شده است .
مشکلات اقتصادي و ضعف در فوتبال ايران
جلالي در گفتگوي تلفني با نسل فردا پيرامون مشکلات اقتصادي و ضعف آن در فوتبال گفت ؛
مشکلات اقتصادي باشگاه ها يکي از ضعف هاي عمده در فوتبال ايران است . محدوديت هاي اقتصادي بعضي از باشگاه ها مشکلات زيادي را براي فوتبال ايران به وجود آورده است . بايد تناسبي در مسائل مالي باشگاه ها به وجود ايد تا بيش از اين باشگاه هاي کم در آمد فوتبال مان دچار مشکل نشوند . نقطه ضعف ديگر فوتبال کشورمان  دست واسطه گران و دلالان است که آنها براي پر کردن جيبهاي گشادشان ضربه هاي سنگيني به فوتبال اين مرزو بوم مي زنند . شما دقت کنيد در سال گذشته ، گادوين منشاء را با صرف زمان زيادي براي تيم پيکان به خدمت گرفتيم، وقتي براي تيمممان مفيد و گلساز ظاهر شد دلالان و سود جويان مانند " خوره " در پي منشاء، افتادند و تمرکز وي را برهم زدند  تا آنرا راهي پرسپوليس کنند . اين طور بازيکن را به دام انداختن هنر نيست مي شود "آماده خوري " ... اين آماده خوري براي فوتبال آفت و سم محسوب مي شود . متاسفانه در ليگ ما يکسري از تيم ها براي افتادن بسته مي شوند و يکسري از تيم ها براي قهرماني ، که اين موضوع براي وارد شدن ليگ ما به دنياي حرفه اي ، مشکل ايجاد مي کند . بايد مسئولان ورزش براي تضاد ميان باشگاه ها کاري کنند و اعتقاد دارم اين کار نياز به برنامه ريزي دقيقي دارد . باشگاه هاي ما بايد در تنظيم قراردادها ي خود بيش از پيش دقت کنند زيرا مبالغي را که به بازيکنان مي دهند به تدريج باعث نابودي فوتبال ايران خواهد شد .
جلالي ، استثناء در فوتبال
شايد باور نکنيد اما مجيد جلالي مربي جنتلمن و حرفه اي است که فوتبال و کامپيوتر را در هم آميخته و نهايت بهره را از آن مي برد . اين مربي اخلاق مدارو با ديسپلين تمام حرکات و برنامه هاي تمريني و مسابقات تيمش را به وسيله رايانه شخصي اش دنبال مي کند تا هارموني لازم را براي اهداف رو به جلوي تيمش ترسيم کند . مسئولان ارشد فدراسيون فوتبال ايران بايد با اعتماد به نفس بالا از وجود آقا معلم فوتبال ايران استفاده کنند تا فوتبال ايران از آن بهره مند شود .

نظر شما