شناسهٔ خبر: 22048140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

فعال رسانه ای عراق در گفتگو با جام جم آنلاین:

ملت کرد راه خود را از بارزانی جدا کرد

یک فعال رسانه ای عراق با اشاره به ورود نیروهای ارتش عراق به کرکوک گفت:ارتش عراق با همکاری مردم از جمله کردها بدون درگیری وارد کرکوک و دیگر و مناطق مورد مناقشه شد که موضوع نشان می دهد ملت کرد راه خود را از بارزانی جدا کرده است.

صاحب‌خبر -

محمد علی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه ارتش عراق اجازه تشکیل اسرائیل دوم در منطقه را نداد اظهار داشت:عملیات کرکوک نقشه شوم صهیونیستها را برای تجزیه عراق خنثی کرد و اجازه نداد فتنه جدیدی ایجاد شود که در این میان همکاری ملت کرد و حتی نیروهای پیشمرگه با دولت عراق قابل ستایش است.

وی افزود:مسعود بارزانی با اصرار به تجزیه طلبی و برگزاری همه پرسی استقلال به پایان حیات سیاسی خود نزدیک شد چرا که بر خلاف قانون اساسی عراق عمل کرد که با مخالفت شدید دولت بغداد,مرجعیت نجف،همسایگاه عراق بویژه ایران و ترکیه و حتی با مخالفت آمریکا و اروپا مواجه شد.

مدیر خبرگزاری النخیل با اشاره به اینکه ورود نیروهای عراقی به کرکوک به روز عزای رژیم صهیونیستی تبدیل شد گفت: تنها حامی مسعود بارزانی در همه پرسی استقلال کردستان رژیم صهیونیستی بود که همین موضوع نیز به نقطه ضعف بارزانی تبدیل شد و اهداف آن را بیشتر نمایان ساخت.

وی افزود:اقدام بارزانی به برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان باعث اتحاد و یکپارچگی مردم عراق اعم از شیعه،سنی،کرد و دیگر قومیتها و وحدت گروههای سیاسی عراق شد که در 14 سال گذشته سابقه نداشته است تا کشور عراق یکپارچه باقی بماند.

نظر شما