شناسهٔ خبر: 22047967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گل‌محمدی:

شاید AFC سهمیه ایران را کم کند/ نفت بیش از ۱۶ میلیارد بدهی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره وضعیت مالکیت باشگاه نفت تهران گفت: مسئول تمام مسائل مالکیت و ادامه وضعیت باشگاه نفت، هیات واگذاری و مجمع باشگاه نفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، امروز (شنبه) جلسه‌ای با درخواست رضا گل‌محمدی با حضور محمدرضا داورزنی، مهدی تاج، حیدر بهاروند و حسین آل اسحاق برگزار شد که تا ساعت ۱۱ به طول انجامید. در این جلسه علاوه بر صحبت درباره وضعیت مالک باشگاه نفت، به سه مبحث اساسی پرداخت بدهی باشگاه نفت به دارایی، پرداخت بدهی‌های باشگاه به طلبکاران و پرداخت بدهی باشگاه به ورزشگاه تختی پرداخته شد.

رضا گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درباره وضعیت باشگاه نفت تهران گفت: با توجه به گزارش فدراسیون فوتبال، هیات واگذاری و ... مسئول تمام مسائل مالکیت و ادامه وضعیت باشگاه نفت، هیات واگذاری و مجمع باشگاه نفت است و چون هنوز رسما به هیچ شرکتی واگذار نشده و واگذاری‌های قبلی به صورت تفاهم‌نامه و موقت بوده است، ما - مرکب از وزارت ورزش و اداره کل - هنوز مجمع نفت را مالک می‌دانیم و مسئول تمام مطالبات، این مجمع است.

او ادامه داد: اگر قرار است نامه‌ای از طرف مجمع به ما ارسال شود که کسی مالک شود، ما جواز را به نام آن شخص صادر می‌کنیم. پس از بررسی در کمیسیون ماده ۵ جهانیان بر اساس نامه مجمع به ما معرفی شده بود و یک ماه مجوز به نام او صادر شد و سه بند تفاهم نامه داشت.

وی افزود: نامه‌ای از سوی دارایی به ما ارسال شد که واگذاری باشگاه از سوی دارایی بلامانع است اما در مورد سه بند دیگر اقدامی صورت نگرفته یا گزارشی به ما اعلام نشده است. هرگونه مساله مالکیت باشگاه نفت بر عهده مجمع و در حیطه اداره کل نیست. قرار بوده که ظرف یکی دو روز، نامه‌ای از مجمع برای تعیین تکلیف باشگاه ارسال شود که نشده است. وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که ادامه این ماجرا رافع مسئولیت پرداخت بدهی طلبکاران نیست و مجمع باید اقدامات لازم را انجام دهند.

او درباره وضعیت حضور نفت در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: برای ارسال مدارک تا هشتم آبان مهلت داریم ولی سازمان لیگ اعلام کرده که نفت مدارکی به سازمان لیگ ارسال نکرده است. باشگاه نفت یک باشگاه قدیمی و با اهمیت است. از مسئولان وزارت نفت می‌خواهم با همان نگاه حمایتی که نسبت به تیم‌های دیگرش دارد به این تیم نگاه کند. تهران به لحاظ حمایت وزارت نفت محروم است و نیاز به حمایت داریم. خواهش من از مسئولان وزارت نفت و مجمع موسسه فرهنگی ورزشی نفت، این است که پوشش این باشگاه قدیمی را دنبال کنند.

گل‌محمدی در ادامه گفت: امسال کارشناسان AFC برای بررسی اسناد باشگاه‌ها به ایران می‌آیند و آنها تعیین می‌کنند که کدام تیم‌ها می‌توانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند. اگر اسناد کامل نباشد حذف می‌شوند. تاج و بهاروند اعلام کرده‌اند که تا رده هشتم را بررسی می‌کنند. اگر تا رده هشتم تایید شد که هیچ وگرنه از سهمیه ایران کم می‌شود.

گل‌محمدی در ادامه گفت: تاکید می‌کنم هر کسی که بعدا از سوی مجمع موسسه فرهنگی و ورزشی نفت مالک می‌شود، مسئولیت اصلی او پرداخت بدهی طلبکاران است. بدهی‌های باشگاه شامل یک بدهی ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ مالیاتی بوده که با پیگیری جهانیان به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کاهش پیدا کرده ولی هنوز پرداخت نشده است. باشگاه همچنین ۱۳ میلیارد تومان مطالبات به کادر فنی، بازیکنان و باقی موسسات خدماتی دارد و ۳۶۰ میلیون تومان هم ورزشگاه تختی از باشگاه نفت طلب دارد.

او افزود: جهانیان الان آزاد است اما ما منتظر نامه‌ای از سوی مجمع موسسه نفت هستیم تا مالک را مشخص کنند. البته هنوز نامه‌ای به ما ارسال نشده است. هنوز نامه‌ای از سوی مجمع نیامده و مادامی که نامه نیامده مجمع پاسخگوی مسائل نفت است. مجوز مشروط یک ماهه هم منوط به این نامه است. جهانیان اعلام کرد که مشکل چند روز پیش یک مشکل شخصی بوده است. در جلسه تاکید تاج، داورزنی و بهاروند این بوده که مسئولیت بر عهده مجمع است و اگر شخصی بخواهد مالک شود باید به صورت رسمی از طرف مجمع اعلام شود.

نظر شما