شناسهٔ خبر: 22047856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر درمان تامین اجتماعی قم به مهر خبر داد؛

آغاز اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمان تأمین اجتماعی قم

قم - مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم از آغاز اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

داوود علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مدیریت درمان تأمین اجتماعی قم به بیش از ۷۳۰ هزار بیمه شده خدمات درمان ارائه می‌دهد عنوان کرد: بیمه شدگان به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی بیمارستان امام رضا(ع)، پلی کلینیک بوعلی، دی کلینیک غرضی و پلی کلینیک ۲۲ بهمن را از جمله مراکز ارائه دهنده خدمات مستقیم عنوان کرد و گفت: در بخش غیردرمان هم این نهاد با ۷۳۲ مرکز درمانی و تشخیصی قرار داد برای ارائه خدمات به بیمه شدگان دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم در ادامه با بیان اینکه طی شش‌ماه اول سال بیمه شدگان بیش از یک میلیون بار به مراکز درمانی وابسته به تأمین اجتماعی مراجعه کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در خدمات غیر مستقیم هم بیمه شده‌های تأمین اجتماعی بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار بار به مراکز طرف قرار داد تأمین اجتماعی مراجعه کرده‌اند که ۱۱۸ میلیارد تومان هزینه درمانی جزو تعهدات این نهاد بوده است.

علیمحمدی ادامه داد: ‌طی شش ماه اول سال هم بیمارستان امام رضا(ع) که تنها بیمارستان تأمین اجتماعی قم است ۱۴ درصد رشد در بخش مراجعه کنندگان داشته و ضریب اشتغال تخت در مدت شش ماهه اول به ۹۱ درصد رسیده و بیش از ۶ هزار نفر خدمات بستری دریافت کرده‌اند.

۴۱ درصد زایمان‌ها سزارین بوده است

وی با اشاره به اینکه در مدت شش ماه اول سال هزار و ۶۳۰ نوزاد در بیمارستان امام رضا(ع) به دنیا آمده است، گفت: ۴۱ درصد زایمان‌ها سزارین و ۵۹ درصد هم به شکل طبیعی بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم در ادامه به بیماری‌های خاص و صعب العلاج هم اشاره و ابراز داشت: در بخش داروها و خدمات ویژه مانند رادیوتراپی طی شش ماه نخست سال نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان نسخه دارو بیمه تأمین شده است.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خبر داد و ابراز داشت: تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران مزمن جهت کنترل عوارض بلند مدت بیماری، حفظ سلامت افراد جامعه و کاهش دغدغه‌ها در زمینه درمان، صرفه جویی در هزینه‌های درمان دارویی و تشخیص و جلوگیری از مراجعه غیر ضروری به پزشک متخصص از جمله اهداف اجرای این طرح است.

علیمحمدی با بیان اینکه این طرح مرحله به مرحله اجرا می‌شود و در مرحله اول ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی وارد این طرح می‌شوند گفت: طی دو ماه گذشته هشت هزار و ۶۰۰ پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن تشکیل شده است.

نظر شما