شناسهٔ خبر: 22047814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:پیگیرحل مشکل بیماران ام اس در کشور هستیم

نوشهر- ایرنا - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت :‌ برای رفع همه مشکلات بیماران ام اس ، آنان باید همانند بیماران خاص دیده شوند و مجلس شورای اسلامی نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علی نوبخت روز شنبه در نشستی که به بهانه کلنگ زنی مجتمع حمایتی درمانی بیماران ام اس غرب مازندران در تالار همایش معاونت امور جنگل و آبخیزداری سازمان جنگل ها در چالوس برگزار شد،‌ افزود :‌ افراد مبتلا به ام اس از‌ آنجایی که به طور دائم بیمار هستند بنابراین نباید دغدغه تهیه دارو و دیگر هزینه های سرسام آور درمانی داشته باشند.
مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس، یک بیماری فلج‌کننده‌ی مغز و نخاع (دستگاه عصبی مرکزی) است و آمارهای منابع رسمی نشان از آن دارد که بیش از 60 هزار بیمارام اس در کشور تاکنون شناسایی شده اند.
در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف محافظ (میلین) بافت عصبی حمله کرده و موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌شود. درنهایت، این بیماری منجر به تخریب و یا آسیب دائمی به اعصاب می‌شود.
علائم و نشانه‌های ام اس بسیار متفاوت بوده و به‌ شدت و محل آسیب بستگی دارد. برخی از افراد مبتلا ممکن است توانایی راه رفتن به‌صورت مستقل را ازدست‌ داده و یا کاملاً فلج می شوند درحالی‌که عده‌ای دیگر از افراد مبتلا به این بیماری، دوره‌های طولانی را بدون تجربه‌ی هیچ علائمی پشت سر می‌گذارند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :‌ امروز رویکرد کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی این است که بیماران ام اس همانند بیماران دیالیزی ، هموفیلی و تالاسمی از پرداخت برخی هزینه ها از جمله تهیه داروهای خارجی ، آزمایشات ، ام آر آی و سونوگرافی معاف شوند.
نوبخت گفت :‌ امروز یکی از دستاوردهای دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت است البته این طرح در فرآیند اجرا با مشکلاتی مواجه است که با پشتوانه مجلس شورای اسلامی از دولت این مشکلات باید حل شود.
وی افزود :‌ به علت گستردگی فعالیت در بخش های مختلف درمانی این طرح از سال های پیش از لحاظ هزینه کردها حدود هشت هزار میلیارد تومان دچار کسری بودجه شد که مجلس شورای اسلامی در بودجه سال گذشته دولت با ارائه لایحه ترمیم تا حدودی این کسری بودجه را حل کرد.
** وعده رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان برای رفع کمبود نیروی انسانی متخصص در مراکز درمانی مازندران
رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت :‌ با توجه به آنکه در یک هفته آینده زمان تقسیم کادر تخصصی نیروی انسانی در مراکز بهداشتی ودرمانی کشوراست ، اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی تلاش خواهند کرد تا مشکلات کمبود نیروی انسانی متخصص در بیمارستان های مازندران بویژه غرب این استان را برطرف کنند.
درپایان این مراسم عملیات ساخت مجتمع حمایتی درمانی ام اس غرب مازندران در زمین اهدایی یکی از خیران منطقه به مساحت حدود هزار و 260 متر و زیربنای حدود 2 هزار و 500 متر در قالب پنج طبقه در شهرستان چالوس آغاز شد.
هم اکنون دست کم 400 بیمار ام اس در شهرستان های تنکابن ، نور ، نوشهر و چالوس بسر می برند که میانگین سنی آن ها بین 20 سال تا 40 سال است که بیشترین این بیماران را بانوان تشکیل می دهند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد امور بیماری های خاص از روز گذشته برای بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی غرب مازندران به شهرستان چالوس سفر کرده اند و بازدید از مراکز بهداشتی ودرمانی بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر از دیگر برنامه های سفر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
همچنین امروز کلنگ ساخت مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی شهر کجور شهرستان نوشهر که دارای بخش های پرستاری، پزشکی، آزمایشگاهی و تزریفات است با حضور مسئولان استانی و شهرستانی زده شد.
مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان نوشهر به خبرنگار ایرنا گفت : در این مرکز 20 نیروی شامل سه پزشک، چهار پرستار و سایر پرسنل گروه بهداشتی درمانی به ارایه خدمات مشغول خواهند شد.
سیدرحیم سیدپور گفت: این مرکز با زیر بنای500 متر مربع در یک طبقه ساخته می شود و در مرحله نخست پنج میلیارد ریال اعتبار برای شروع کار تخصیص داده شده است.
وی دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در کلیه ساعات شبانه روز را از جمله اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:محسن حسن نیا
7078 /1602/1899

انتهای پیام /*

نظر شما