شناسهٔ خبر: 22046696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حسین (ع)، معشوق تمام آزادی خواهان جهان

همزمان با ایام اربعین حسینی بیش از 4 هزار و 500 نفر از علاقه مندان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از کشور ترکیه عازم عتبات عالیات خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، سرهنگ چراغی مسئول اردویی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در حسین (ع)، معشوق تمام آزادی خواهان جهانجلسه هماهنگی و برنامه ریزی استقبال از زائران خارجی پیاده روی اربعین حسینی با اعلام این خبر گفت: برابر هماهنگی به عمل آمده در کمیته ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی در استان این تعداد از زائران از دهم تا 15 آبان ماه وارد کشورمان خواهند شد.
وی با بیان این که این تعداد از زائران از طریق مرز بازرگان بعد از استقبال مردم و مسئولان وارد کشور خواهند شد افزود: لازم است مسئولان شهرستان ماکو با همکاری و همدلی ورود زائران پیاده روی اربعین حسینی را تسهیل نمایند.
مسئول اردویی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی همچنین خاطر نشان ساخت: سال گذشته هزار و 500 نفر زائر خارجی از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده بودند که این تعداد امسال به سه برابر افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو هم در این جلسه بر اهمیت روز اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: این روز به برکت دوستداران و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار باشکوهتر و پرشورتر از کنگره حج برگزار می شود بطوری که هر سال بیش از 20 میلون نفر در این پیاده روی عظیم شرکت می کنند.
علیزاده فرماندار شهرستان ماکو هم در این جلسه از آمادگی تمامی ارگانها و نهادهای برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم برای اسکان و پذیرای در این شهرستان صورت گرفته است.
وی برپایی موکب توسط علاقه مندان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهر بازرگان اشاره کرد و گفت: علاوه بر برپایی موکب تمامی حسینه و مساجد شهر بازرگان برای اسکان و خدمت به این زائران آماده شده است.

نظر شما