شناسهٔ خبر: 22045741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

5500 زائر خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند

بیرجند - ایرنا - مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون پنج هزار و 500 زائر برای شرکت در راهپیمایی معنوی اربعین حسینی از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و ویزای 2 هزار و 500 نفر تحویل شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل نوفرستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 500 زائر خراسان جنوبی در این سامانه ثبت نام کرده بودند افزود: براساس بررسی های به عمل آمده در اربعین سال جاری بر این تعداد افزوده خواهد شد.
وی گفت: زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، موظف به ثبت نام در سامانه سماح و تهیه ویزا هستند زیرا با توجه به تاکید سفیران ایران و عراق، از حضور زائران بدون ویزا ممانعت و در صورت مشاهده فرد بدون ویزا در کشور عراق، به سه ماه حبس محکوم خواهد شد.
وی اظهار کرد: خواهران در صورتی که قصد تشرف به عتبات در این ایام را دارند، قبل از اربعین به سفر خود پایان دهند یا بعد از اربعین سفرشان را با حضور محارم شروع کنند.

** بیمه زائران عتبات ضروری است
نوفرستی با بیان اینکه بیمه همه زائران اربعین مانند دیگر ایام ضروری است افزود: این امکان در سامانه سماح فراهم شده است تا با ثبت نام در این سامانه، زائران بیمه شوند.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته گاهی برای افرادی که عموما سرپرست خانوار بودند مشکلاتی ایجاد می شد که با توجه به تعهدهایی که بیمه ایران در این خصوص کرده است، زائران حسینی با مشکل بیمه ای مواجه نخواهند شد.
وی تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه زائران در صورت هرگونه نقص عضو یا از کارافتادگی دایم یا جزئی بر اثر حوادث تا سقف 2 میلیارد ریال و در صورت فوت خانواده متوفی، 2 میلیارد و 100 میلیون ریال غرامت دریافت خواهند کرد.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: زائران ایرانی باید با قوانین و مقررات کشور میزبان آشنایی کامل داشته باشند و از مسائل امنیتی، بهداشتی و سلامت سفر، اطلاع کافی پیدا کنند.
وی داشتن پول و ارز کافی، انتخاب همسفران مناسب، تعیین مسیرها، لوازم شخصی، رعایت مسائل شرعی، ایثار، تعاون، همکاری و توجه به زائران خاص نظیر کودکان و سالمندان را از مهمترین موارد قابل رعایت زائران اربعین حسینی عنوان کرد.
به گفته وی توقف کوتاه مدت در مکان های زیارتی، پرهیز از اسراف، در اختیار داشتن گذرنامه با اعتبار 6 ماه، پرهیز از تفرقه گرایی و اختلافات قومی، مذهبی و ملیتی و همراه داشتن مدارک شناسایی لازم را از دیگر موارد مورد رعایت زایران در این سفر است.
اربعین حسینی در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات جهان قرار دارد که هر سال تعداد زیادی از مسلمانان و دیگر ادیان با حضور در این راهپیمایی ارادت خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ابراز می کنند و ندای لبیک یا حسین سر می دهند.
زائران خراسان جنوبی امسال از مرز چذابه وارد کشور عراق خواهند شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*

نظر شما