شناسهٔ خبر: 22045186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین فرمانده پایگاه شهید فکوری:

شهدا موجب اتحاد ملت ایران هستند

خبرگزاری شبستان: جانشین فرمانده پایگاه شهید فکوری گفت: خون پاک شهدا به عنوان قلب تپنده جامعه، همواره موجب اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ خلبان سعید رسولی ، جانشین فرمانده پایگاه  شهید فکوری تبریز در اولین یادواره ی شهدای نیروی هوایی و مدافعین حرم ارتش  که با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا و مسئولین استانی در پایگاه هوایی شهید فکوری برگزار شد گفت: شهدای عزیز، نماد عزت خواهی ملت بزرگوار ایران اسلامی هستند.

وی افزود: ما امنیت، استقلال و قدرت تاثیر گذاری ایران اسلامی در منطقه و جهان را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران هستیم.

جانشین فرمانده پایگاه  شهید فکوری تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی اظهار داشت: دشمن تکفیری گمان می کرد با سر بریدن و مثله کردن پیکر پاک این شهید والامقام می تواند در دل رزمندگان اسلام و مردم ما رعب و وحشت ایجاد کرده و موجب تضعیف جبهه مقاومت شود، ولی دیدیم که چگونه خون این شهید بزرگوار موجب اتحاد مردم و تعلق خاطر بیشتر به مدافعین حرم شد.

وی در ادامه گفت: این گونه وحشی گری ها و رفتارهای غیر انسانی با اسیران جنگی برای ما امر بی سابقه ای نیست، صحنه شهادت شهید حججی یادآور روزی است که شهید اقبالی دوگاهه با دستور صدام ملعون از چها قسمت بدن به ماشین های جنگی بسته شد تا بدنش چهار تکه شود.

سرهنگ رسولی بیان داشت: رژیم بعث تصور می کرد با این حرکت ددمنشانه بتواند در دل خلبانان ایجاد ترس و وحشت کرده و مانع استمرار حملات کوبنده نیروی  هوایی به مواضع دشمن بعثی شود ولی به فاصله کوتاهی از این حادثه تلخ، شهید عباس دوران  با اجرای عملیات بر فراز شهر بغداد و نثار جان خود مانع برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در پایتخت عراق شد و نشان داد این گونه رفتارها و جنایت های جنگی تاثیری در اراده رزمندگان اسلام نخواهد داشت.

وی در پایان ضمن تجلیل از یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم خاطرنشان کرد: ما همواره وامدار شهدا هستیم و باید با عمل به باورهای آن ها بتوانیم به آرمان های شهدای عزیز متعهد باشیم.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما