شناسهٔ خبر: 22044359 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرخط مهمترین اخبار ورزشی استان اصفهان در هفته گذشته

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بین المللی تغذیه ورزشی ایران روز چهارشنبه گذشته در اصفهان آغاز شد و روز جمعه پایان یافت.این گردهمایی بین المللی سه روزه با موضوع

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بین المللی تغذیه ورزشی ایران روز چهارشنبه گذشته در اصفهان آغاز شد و روز جمعه پایان یافت.
این گردهمایی بین المللی سه روزه با موضوع تغذیه ورزشی به عنوان مهم ترین موضوعات تاثیر گذار بر عملکرد ورزشی و همچنین در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماریهای مزمن در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(مجموعه گسترش) بر پا شد.
جدیدترین مباحث علمی در زمینه نقش تغذیه صحیح در عملکرد ورزشی، مکمل های ورزشی، آب و الکترولیتها و مدیریت وزن ورزشکار در ورزش هایی که دسته بندی وزنی دارند از جمله اصلی ترین موضوع های این کنگره بود.
سخنرانانی پژوهشگران خارجی و داخلی، ارائه و نتایج آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، پانل های پرسش و پاسخ و کارگروه های برای تبادل نظر و ارتقاء سطح عملکرد پزشکان، کارشناسان تغدیه و تربیت بدنی از دیگر بخش های این رویداد علمی ورزشی بود.
دبیر اجرایی این کنگره در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که به غیر از متخصصان ایرانی، اساتیدی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، کانادا، اسکاتلند و ترکیه در این همایش حضور داشتند.
423 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که 380 مقاله مشتمل بر 250 سخنرانی و 130 پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.

*** تیم فوتبال بانوان سپاهان در شهرآورد اصفهان که نخستین شهرآورد فوتبال بانوان کشورمان به شمار می رود با نتیجه 7 بر 3 تیم ذوب آهن را شکست داد.
تیم فوتبال بانوان سپاهان درحالی در لیگ فوتبال بانوان مقابل ذوب آهن قرار گرفت که پس از جنجال آفرینی های اخیر بر سر اعلام انحلال تیم فوتبال بانوان از سوی آینده سازان میهن نجف آباد به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر؛ با مجوز مستقل در قرعه کشی لیگ فوتبال حضور یافت.

*** رقابت های تنیس 1500 امتیازی جایزه بزرگ اصفهان عصر جمعه با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
در فینال بخش انفرادی در دیداری حساس و نفس‌ گیر معین محمدی از کرمان و امیر‌حسین بادی از قم به مصاف یکدیگر رفتند، ست‌های اول و سوم بازی با نتیجه مشابه 7 بر 6 به سود بادی به پایان رسید و ست دوم را محمدی با نتیجه 6 بر یک به سود خود پایان داد تا امیر‌حسین بادی با برتری 2 بر یک در مجموع قهرمان این مسابقات شود.
دیدار فینال بخش دوبل نیز پنجشنبه گذشته انجام شد و تیم معین محمدی و حسام یزدی از یزد با پیروزی بر تیم شاهین خالدان و احمد نعمت‌بخش هر دو از اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستاد.
در پایان این رقابت‌ها به نفرات برتر جایزه نقدی، کاپ و امتیاز در رده‌بندی کشوری اهدا شد.

*** تیم فوتبال پارس جنوبی جم موفق شد در هفته دهم لیگ برتر فوتبال با ارائه یک بازی زیبا و مقتدرانه سه بر صفر ذوب آهن اصفهان را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شکست دهد.

*** تیم فوتبال سپاهان در دیداری خانگی که با دو گل تیم سیاه جامگان را شکست داد تا زلاتکو کرانچار سرمربی کروات و زردپوشان اصفهانی از بحران خارج شوند، اما زردپوشان اصفهانی در مسابقه خارج از خانه هفته دهم برابر گسترش فولاد تبریز با نتیجه صفر صفر متوقف شدند.

*** تیراندازان اصفهانی حاضر در مسابقات تیر و کمان رنکینگ داخل سالن کشور موفق به کسب چهار مقام شدند.
امید طاهری و عالمه از اصفهان موفق شدند در پایان مسابقات رنکینگ داخل سالن تیراندازی با کمان کشور، در رقابتهای کامپوند مردان و بانوان دو مقام دوم را کسب کنند.
در این مسابقات محمد شریف زاده از تهران و جبرائیل عبادی از قزوین در این بخش مقام های نخست و سوم بخش مردان را بدست آوردند و در مسابقات کامپوند بانوان نیز پریسا براتچی از زنجان و هانیه محمدی از مرکزی به ترتیب اول و سوم شدند.
در ریکرو بانوان نیز رویا نوریان از اصفهان پس ازسمانه رمضانپور از یزد و فاطمه حاجی الله یاری از تهران به مقام سوم دست یافت.
رقابتهای ریکرو آقایان نیز با کسب مقام دومی امیر یزدانی از اصفهان همراه بود؛ مهدی اسدی کیادهی از مازندران و حسین باغبان زاده از البرز در این بخش اول و سوم شدند.

*** سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی در وزن 80+ کیلوگرم به همراه سایر ملی پوشان سه شنبه گذشته به لندن محل برگزاری سومین مرحله مسابقات گرندپری (جایزه بزرگ) اعزام شدند.

*** 'سعید آذری' برای 2 سال در سمت مدیریت عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان ابقا شد.
*** مسابقات هندبال جوانان دختر کشور روز چهارشنبه گذشته با قهرمانی تیم فولاد مبارکه سپاهان پایان یافت.
در این رقابت ها ، تیم تاسیسات دریایی عنوان دوم را به خود اختصاص داد و تیم البرز بر سکوی سوم ایستاد.
در دیدار نهایی این رقابت ها تیم فولاد مبارکه سپاهان با نتیجه 24 بر 12 تیم تاسیسات دریایی تهران را شکست داد و قهرمان شد.
در دیدار رده بندی نیز تیم های البرز و فیروزآباد فارس به مصاف هم رفتند که در پایان تیم البرز با نتیجه 24 بر 22 به پیروزی رسید و عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

*** گل 'امیرحسین اکبری' بازیکن اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به تیم تاهیتی، نامزد برترین گل یک سال اخیر این رشته در سطح جهان شد.
سایت سازمان بین المللی فوتبال ساحلی اقدام به نظرسنجی برای انتخاب برترین گل یکسال اخیر کرده است که گل این بازیکن به تیم ملی تاهیتی در جام بین قاره ای سال 2016 ، جز ۱۰ گل به نظرسنجی گذاشته شده است.
نتایج این نظرسنجی در پایان مسابقات جام بین قاره ای جهان در مراسم 'گالا ۲۰۱۷ ' گل معرفی می شود.

*** تیم والیبال خاتم اردکان یزد دیدار این هفته از سی و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشور را در نهایت طی چهار ست برابر رعد پدافند کاشان با پیروزی پشت سر گذاشت.
6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

نظر شما