شناسهٔ خبر: 22043656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

شرکت سام جورجیا با اخذ پورسانت سه درصد از قیمت کل ملک از فروشنده کلیه امورات شما را از ابتدا تا انتهای پروسه بدون گرفتن وجهی از خریدار و متقاضی انجام می دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها تب و تاب گرجستان در بین ایرانی‌ها خیلی داغ شده است‌، به خصوص بحث اقامت گرجستان، ثبت شرکت در گرجستان و راه اندازی یک کسب و کار ، گشت و گذار و تور گرجستان و .....

ولی بیشتر از همه اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک مورد توجه هموطنان گرامی قرار گرفته است زیرا شرایط اقامت گرجستان و اخذ اقامت گرجستان از این طریق راحت تر از موارد دیگر است و از طرفی با مشاوره های موسسه حقوقی سام جورجیا که نزدیک به یک دهه سابقه در گرجستان دارند ، می توانید از این طریق پس از گذشت شش سال از تمدید متوالی کارت اقامت گرجستان ، اقامت دائم گرجستان را اخذ کنید.


اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

در صورتی که در بسیاری از کشورهای جهان با خرید ملک به متقاضی اقامت دائم داده نمی شود ، بنابراین اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک یک مزیت مناسب به شمار می رود.

با توجه به تجارب شرکت سام جورجیا در گرجستان ، معمولا دو سال پس از اخذ اقامت دائم گرجستان ، شخص متقاضی می تواند جهت اخذ شهروندی گرجستان اقدام کند ، هر چند که به گفته کارشناس های شرکت سام جورجیا اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک منجرب به اخذ شهروندی گرجستان نمی شود ولی اخذ اقامت دائم گرجستان از این طریق مزایای بی شماری دارد از جمله اینکه :

در شرایط اقامت دائم گرجستان شما از تمام حقوق شهروندی گرجستان از جمله اخذ وام های بانکی کم بهره بدون نیاز به ضامن ، برخوردار خواهید بود فقط نسبت به شهروندی گرجستان حق رای و پاسپورت اصلی نخواهید داشت.

هرچند می توانید با کارت اقامت دائم گرجستان به عنوان یک شهروند گرجی شناخته شوید و در منطقه اروپا رفت و آمد راحت تری داشته باشید.

با توجه به دورنمای پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا و برداشته شدن ویزای کشورهای اروپایی برای اتباع گرجستان از تاریخ 28 مارس 2017 میلادی ، به طور یقین خرید ملک در گرجستان می تواند در کوتاه مدت مزایای زیادی داشته باشد و در صورت پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا قیمت ملک حتی تا چندین برابر ارزش پیدا می کند و از طرفی چون متقاضی در این روش می تواند اقامت دائم گرجستان را پس از شش سال اخذ کند بنابراین سفر به اروپا برای اتباع ایرانی از طریق این روش بسیار راحت تر می شود.

قانون اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک به شرح زیر است:

با تصویب قانون اقامت گرجستان با خرید ملک، برای اتباع خارجی در سال 2015 میلادی در پارلمان گرجستان شخص متقاضی می تواند با خرید حداقل یک ملک ( مسکونی – تجاری یا اداری ) به مبلغ 35000 دلار آمریکا، کارت اقامت یکساله گرجستان را برای خودش و تمام اعضای خانواده اش اخذ کند.

تا زمانی که ملک در تملک شخص متقاضی است، کارت اقامت گرجستان به صورت سالانه تمدید خواهد شد، پس از گذشت شش سال تبدیل به اقامت دائم گرجستان می شود.


اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

لازم به ذکر است که در این قانون هر سند ملکی به هر ارزشی که باشد ، فقط به نام یک نفر قابل قبول خواهد بود و همچنین زمین جزو مستغلات محسوب شده و خرید آن از این قانون مبراست.

قیمت خرید ملک در گرجستان

قیمت خرید ملک در گرجستان چقدر است؟

هزینه خرید ملک در گرجستان چه تفاوتی با جاهای دیگر دارد؟

قیمت خرید ملک در تفلیس معمولا از فرمول زیر تبعیت می کند :

-) نوساز در محله های رو به پایین بین مترمربعی ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکا

-) نوساز در محله های متوسط شهر تفلیس بین مترمربعی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار آمریکا

-) نوساز در محله های خوب شهر تفلیس بین مترمربعی ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار آمریکا

-) نوساز در محله های اعیان نشین و بسیار عالی تفلیس بین مترمربعی ۱۱۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار آمریکا

معمولا هزینه خرید ملک در گرجستان برای املاک قدیمی ساز با توجه به سن سازه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد

از قیمت نوساز آن کمتر می شود.

ساختمان های بسیار قدیمی که قدمتی بالای ۴۵ سال دارند معمولا

فقط قیمت زمین آن محاسبه می شود و ساختمان آن ارزشی نخواهد داشت.

شرکت سام جورجیا با داشتن کارشناس های باتجربه در زمینه ملک و مستغلات در گرجستان

و با داشتن نزدیک به یک دهه تجربه گرانبها در این باره ، آماده ارائه خدمات نوین خود در زمینه

ملک و مستغلات در گرجستان است.

لازم به ذکر است که شرکت سام جورجیا برای متقاضیان اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک هیچ گونه وجهی از ابتدا تا انتهای انجام امورات دریافت نمی کند. اما چرا ؟ پس چه سودی به حال شرکت سام جورجیا است؟

شرکت سام جورجیا با اخذ پورسانت سه درصد از قیمت کل ملک از فروشنده کلیه امورات شما را از ابتدا تا انتهای پروسه بدون گرفتن وجهی از خریدار و متقاضی انجام می دهد.

برای مثال اگر قیمت تمام شده ملک شخص متقاضی حدود پنجاه هزار دلار آمریکا شود، سه درصد 50 هزار دلار می شود 1500 دلار آمریکا.

این پورسانت توسط فروشنده به شرکت سام جورجیا پرداخت می شود، بنابراین شرکت سام جورجیا کلیه امورات حقوقی این پرونده را به صورت رایگان برای متقاضیان گرامی انجام می دهد، همچنین کلیه ی استعلامات لازم از اداره جات مربوطه گرجستان توسط وکلای زبده شرکت سام جورجیا انجام می شود.

بنابراین بدون داشتن نگرانی، امورات مربوط به اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک را به کارشناس های باتجربه سام جورجیا با نزدیک به یک دهه فعالیت حقوقی در گرجستان بسپارید.

نظر شما