شناسهٔ خبر: 22043551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

صنعت خودروی استرالیا به خط پایان رسید؟ / ضرورت الگوبرداری در ایران

صنعت خودروی قاره اقیانوسیه اکنون به پایان راه خود رسیده و پس از تعطیلی کارخانه فورد در سال گذشته و تصمیم تویوتا به خروج از استرالیا، اکنون از هولدن که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز بشمار می‌آید خبر می‌رسد که آخرین خودروی تولیدی این شرکت از خط تولید خارج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، صنعت خودروی قاره اقیانوسیه اکنون به پایان راه خود رسیده و پس از تعطیلی کارخانه فورد در سال گذشته و تصمیم تویوتا به خروج از استرالیا، اکنون از هولدن که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز بشمار می‌آید، خبر می‌رسد که آخرین خودروی تولیدی این شرکت از خط تولید خارج شده است.

شرکت هولدن در طول عمر 69 ساله خود، برای بازار خودروی استرالیا بیش از 7.6 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و اکنون آخرین دستگاه از خودروی VFII Commodore Redline را از خط خارج کرده است.

تقویت نرخ دلار و افزایش هزینه‌های تولید از عواملی هستند که سبب توقف تولید خودرو در استرالیا شده‌اند. شرکت هولدن از انتقال 85 درصد از کارگران به شغل‌های جدید خبر داده است.

استرالیا بوضوح دریافته که مزیت و توان رقابت در صنعت خودروسازی ندارد و به نظر می‌رسد فرجام این داستان می‌تواند الگویی برای ایران باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما