شناسهٔ خبر: 22043340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی اوقاف و امور خیریه البرز برای ارسال اقلام موکب اربعین

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مسئولیت راه اندازی موکبی در شهر نجف اشرف برای ایام اربعین حسینی به این اداره کل واگذار شده است.
وی با بیان اینکه این موکب در صحن حضرت زهرا (س) در متراژ 1200 مترمربع راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: تمام اقلام مورد نیاز برای راه اندازی این موکب تهیه و آماده سازی شده که در صورت بازشدن مرز، ماشین های حمل این مواد به سوی نجف اشرف اعزام می شوند.
وی تهیه و تدارک تمام اقلام مورد نیاز برای این موکب را از طریق نذورات و کمک های مردمی دانست و گفت: از این طریق 150 قلم انواع کالا و مواد خوراکی با 10 دستگاه کامیون که تماما از داخل کشور خریداری شده، ارسال می شوند.
صالحی ادامه داد: از جمله اقلامی که برای تهیه غذا خریداری شده یا توسط مردم اهدا شده، 3600 کیلوگرم گوشت قرمز، 4 تن مرغ، 10 تن سیب زمینی و 3 تن پیاز است.
وی گفت: این مواد خوراکی توسط 150 خادم افتخاری در بقاع متبرکه به صورت نیمه آماده و نیمه پز شده و پس از فریز شدن توسط کامیونت های سردخانه دار به عراق حمل می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، افزود: همچنین 60 هزار بطری آب معدنی توسط خیران منطقه حصارک و 2 هزار دانه گردو توسط یک باغ دار خیرکرجی اهدا شده است.
وی با بیان اینکه در صورت بازشدن مرز و ارسال هرچه زودتر این اقلام، موکب البرز در شهر نجف اشرف از روز سوم آبان ماه راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: برای خدمات رسانی به زایرین اربعین 140 نفر نیروی انسانی شامل کارکنان اوقاف البرز و خادمین بقاع متبرکه در 3 نوبت به سوی نجف راهی می شوند.
** پذیرایی از 340 هزار زایر اربعین
صالحی خاطرنشان کرد: در ایام فعالیت این موکب در مجموع به 340 هزار نفر خدمات‌ رسانی می‌شود که شامل عرضه 140 هزار پرس غذای گرم و 200 هزار میان وعده، چای، آب و ... است.
وی گفت: روزانه 7 هزار پرس غذای گرم و صبحانه برای زایرین تهیه دیده می شود.
وی همچنین به اقلام فرهنگی تهیه شده برای موکب اربعین اشاره کرد و افزود: تهیه 100 هزار سربند یا حسین (ع)، 20 هزار پرچم لبیک یا حسین (ع)، تعداد زیادی بروشور 2 زبانه و 500 متر بنر به زبان های عربی، انگلیسی، فارسی، ترکی استانبولی، کردی و اردو برای خیر مقدم به زایرین از جمله این اقلام فرهنگی است.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما