شناسهٔ خبر: 22043255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد استان بوشهر در حوزه سلامت

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد استان بوشهر در حوزه سلامت در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری صبح شنبه در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه سلامت افزود: لازمه محقق شدن اهداف بیشتر در این حوزه، همکاری گروه‌های هم‌سنخ و انجمن‌هایی است که در یک زمینه مشترک فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها به‌صورت فعال در عرصه خدمت حضور یابند اضافه کرد: سمن‌ها، نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت است.

کشمیری اظهار داشت: با توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور مردم در برنامه‌های مشارکتی که بازوان توانمند فکری و اجرایی برای دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شوند امید است در آینده‌ای نزدیک جامعه‌ای آگاه‌تر با سطح سواد سلامت بالاتر را شاهد باشیم.

وی افزود: مشارکت بیشتر نهادهای اجتماعی و مردم در حوزه سلامت به‌عنوان محور توسعه ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

توسعه همکاری با سمن‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه می‌بایست سازمان‌های مردم‌نهاد را توانمند ساخت گفت: ساماندهی تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه توانمندسازی و سلامت از برنامه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

وی تصریح کرد: همراهی و تسهیل گری یکی از ارکان مهم حمایت از سمن‌هاست بنابراین همکاران دانشگاه علوم پزشکی به این نکته مهم توجه خاصی داشته باشند.

کشمیری افزود: خیرین به‌عنوان بخشی از سرمایه‌های اجتماعی برای کمک به وضعیت سلامت و توانمندی سازی جامعه تلاش می‌کنند و می‌بایست برای برداشتن موانع در سطح جامعه از آن‌ها یاری گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به پرونده‌های الکترونیکی افراد در سیستم‌های بهداشتی پرداخت و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه نیز با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کرده و مردم را برای ثبت‌نام تشویق کنند.

گسترش فعالیت سمن‌ها

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت نیز ضمن تشکر از خدمات ارزنده سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت گفت: سمن‌ها بازوان توانمند حوزه سلامت برای ارتقای شاخص‌های سلامت هستند.

حیدر عزیز نژاد بر توسعه کمی و کیفی و لزوم برنامه‌ریزی در سمن‌ها تأکید و افزود: در حاضر ۶۲۰ سمن مرتبط با حوزه سلامت در کشور فعالیت دارند که وضعیت فعالیت سمن‌های استان بوشهر نیز مطلوب است.

حجت‌الاسلام محمود عبدالهی مسئول امور خیرین و سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در حال حاضر ۱۹ سمن در حوزه مختلف سلامت و خیرین مشغول به خدمت هستند و ۲ سمن نیز در روند تکمیل و تأسیس می‌باشند.

برگزاری کلاس‌های آموزشی

مسئول جدید سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: حضور و خدمت به سازمان‌های مردم‌نهاد مایه افتخار است.

ایرج زنده بودی با بیان اینکه داشتن برنامه در این حوزه و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف سمن‌ها ضروری است افزود: در آینده کلاس‌های آموزشی مختلفی در جهت تقویت بنیه علمی سمن‌ها برگزار می‌شود.

در این نشست عیسی صفوی رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، کارگاه آموزشی با عنوان مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) را برای سازمان‌های مردم نهاد حاضر برگزار کرد.

گفتنی است در این نشست مدیران سازمان های مردم به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما