شناسهٔ خبر: 22043242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درپی اعتراضات دانشجویان محقق شد؛

افزایش اختیارات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند

نمایندگی خراسان جنوبی

درپی اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند، رئیس این دانشگاه با افزایش اختیارات شورای صنفی دانشجویان در راستای پی‌گیری مطالبات آنان موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ، در پی اعتراضات صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند در رابطه با مشکلات و کمبودهای موجود در دانشگاه و نیز پایین بودن سطح خدمت‌رسانی در سلف سرویس، رئیس دانشگاه در بین معترضین حاضر و با درخواست دانشجویان مبنی بر تشکیل جلسه‌ای سازماندهی شده برای بیان دقیق‌تر مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان موافقت کرد.

با پیگیری شورای صنفی دانشجویی و نیز همکاری و مساعدت معاونت دانشجویی، مدیریت دانشجویی و ریاست دانشگاه جلسه‌ای برگزار شد که در این میان چندی از دانشجویان معترض و تعدادی از اعضای شورای صنفی حضور داشتند.

در طول جلسه دانشجویان به بیان مشکلات صنفی-رفاهی خود پرداختند و به کمبودها و نیازهای متعدد دانشجویان در عرصه دانشگاه  اشاره کردند.

سرابی، دبیر شورای صنفی دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه صنعتی، گفت: خواستار توجه بیشتر مسئولین دانشگاه به دانشجو و تحقق حق دانشجویان در دانشگاه هستیم.

دبیر شورای صنفی دانشجویان با بیان اینکه این اعتراض دانشجویان تنها به کیفیت غذایی برنمی‌گردد، اظهار کرد: اعتراض دانشجویان که به صورت خودجوش و توسط تعدادی از دانشجویان دغدغه‌مند و به وسیله و به بهانه سلف دانشگاه شکل گرفت در حقیقت اعتراض و عدم نارضایتی دانشجویان از تمامی مشکلات در دانشگاه بوده و دانشجویان راه اعتراض به آنرا سلف دانشگاه انتخاب کردند، چرا که راهی جز این را برای رسیدن به حق خود نیافتند.

ناصر مهرشاد، رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز با اشاره به این که راه ارتباطی دانشجویان برای بیان دغدغه‌ ‎ ها و مشکلات آنان شورای صنفی دانشجویی است، با تأکید به اهمیت کاری شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه از دانشجویان خواست تا با رساندن اطلاعات و کمبودها و نیز بیان مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان به شورا، این افراد را در پیگیری و نیز بر طرف کردن موارد تا حد امکان یاری رسانند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ما مطالبه‌گر نیستند، اظهار کرد: مطالبه‌گری دانشجویان به ما کمک می‏کند تا وظیفه‌مان را بهتر و کیفیت خدمت ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه در کشور ما مسئولین شفاف‌سازی نمی‌کنند، بیان کرد: بر روی همه دستگاه‌های اجرایی دانشگاه نظارت کامل داریم و آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات دانشجویان نیز هستیم.

مهرشاد با بیان اینکه کتاب‌خانه دانشگاه دارای مشکلات بسیار زیادی از جمله کمبود کتاب و فضای کافی است، یادآور شد: کتاب‌خانه جامع دانشگاه صنعتی بیرجند طی یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند راه پیگیری و برآورده کردن مطالبات را شورای صنفی دانشجویان خواند و با افزایش اختیارات شورای صنفی از شورا خواست تا به صورت مطالبه‌گرانه از دانشگاه، به مطالبات دانشجویان پاسخ دهند.

در ادامه درخواست‌های دانشجویان برای پیگیری مسائل فرهنگی، مقرر شد جلسه‌ای با حضور فعالین فرهنگی و نیز مسئولین ذیربط دانشگاه برگزار شود.


انتهای پیام

نظر شما