شناسهٔ خبر: 22043062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت روز تربیت بدنی

غرور ملی، گردش مالی و اهمیت سلامت جامعه

دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر فرهاد رهبر به این شرح است:

در دنیای امروز ورزش و تربیت بدنی جنبه‌های گوناگون زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی امر ورزش در بسیاری از مناسبات و مراودات بشر هزاره سوم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. دنبال کردن غرور ملی و عزت نفس در ورزش قهرمانی، توجه به گردش مالی هنگفت در ورزش حرفه‌ای و اهمیت فاکتورهای سلامت جامعه در ورزش عمومی، همگی از جنبه‌های غیرقابل انکار تربیت بدنی است. بی تردید یکی از بهترین راه‌های رسیدن به سبک زندگی سالم و حفظ روحیه شاد در جامعه دنبال کردن برنامه‌های مدون ورزش همگانی، ترویج فرهنگ مبتنی‌بر ورزش و مدیریت علمی ورزشی از ضروریات زندگی شهری امروز است.

مسلما ترغیب و تشویق جوانان به امر ورزش، تهذیب نفس و دانش‌اندوزی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاهیان، متولیان و استادان محسوب می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود مبتنی‌بر دانش روز در تحقق این امر پیشرو باشد، خوشبختانه این دانشگاه با توجه به امکانات مناسب در بعد ورزش قهرمانی همچنین ترویج ورزش همگانی بین دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات‌علمی، اقدامات بسیار قابل ستایشی انجام داده است که رشد و فراگیرتر شدن این سلامت عمومی و شادابی افراد را تضمین می‌کند.

پیشبرد برنامه‌های راهبردی در جهت توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای همچنین ورزش دانشجویی در ایجاد روحیه شاد بین دانشجویان با تأسی از مشی و رفتار امیرمومنان مسیر روشنی از توسعه و تعالی تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی را ترسیم خواهد کرد.

روز تربیت بدنی و ورزش را به همه ورزشکاران، ورزش دوستان، قهرمانان و پهلوانان و به‌ویژه ورزشکاران خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و از خداوند متعال برای همه عزیزان آرزوی سلامتی، بهروزی و موفقیت در مراحل مختلف زندگی را مسالت دارم.

دکتر فرهاد رهبر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

نظر شما