شناسهٔ خبر: 22042985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی مرکز تجاری ایران در «آستاراخان» روسیه

عضو هیات‌ رئیسه اتاق بازرگانی ایران از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در آستاراخان روسیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

راه اندازی مرکز تجاری ایران در «آستاراخان» روسیهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین پیرموذن عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل گفت: در پی ایجاد مرکز تجاری ایران در آذربایجان و مسکو، مرکز تجاری آستارا خان نیز ایجاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به مجاورت مرزی استان اردبیل، جایگاه مطلوبی در این مرکز برای اردبیل پیش‌بینی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل تأکید کرد: بازار روسیه پتانسیل قابل‌توجهی برای توسعه صادرات اردبیل است و به همین دلیل تسهیل زمینه صادرات دنبال می‌شود.

پیرموذن با تأکید به ضرورت تعامل تجاری با کشورهای همسایه ادامه داد: با راه‌اندازی مرکز تجاری آستاراخان می‌توان در راستای توسعه صادرات به روسیه اقدام کرد.

وی همچنین به ضرورت حمایت از صادرات چمدانی اردبیل اشاره و تصریح کرد: انتظار می‌رود به دلیل تأثیر صادرات چمدانی در مجموع صادرات اردبیل موانع صادرات چمدانی رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان یکی از دلایل کاهش صادرات از مرز بیله سوار را حذف عنوان تخصصی از گمرک بیله سوار عنوان و اضافه کرد: این موضوع موجب شده تجار اردبیلی تجارت خود را از آستارا دنبال کنند.

پیرموذن همچنین خواستار برقراری تخفیفات گمرک بیله سوار شد و تأکید کرد: تخفیفات گمرکی در خوزستان و آبادان اعمال می‌شود و انتظار داریم در گمرک بیله سوار نیز تخفیفات اعمال شود تا موجب رونق تجارت خارجی شود.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/ی

مرکز تجاری ایران در «آستاراخان» روسیه راه اندازی می شود

نظر شما