شناسهٔ خبر: 22042973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نهاوندیان: بانک مرکزی دری اصفهانی را به تیم هسته‌ای معرفی کرد

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مطلبی به کیهان اعلام کرده است: متأسفانه به نحوی نامربوط، اشاره به خبر جعلی معرفی آقای دری از سوی این‌جانب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شده که بی‌پایه و نادرست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مطلبی به کیهان اعلام کرده است: متأسفانه به نحوی نامربوط، اشاره به خبر جعلی معرفی آقای دری از سوی این‌جانب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شده که بی‌پایه و نادرست است. وزارت خارجه صریحاً اعلام کرده است که ایشان به عنوان کارشناس بانکی «معرفی شده از سوی بانک مرکزی»، مورد مشورت تخصصی تیم مذاکره قرار گرفته است و وزارت اطلاعات، به عنوان دستگاه مسئول امنیتی کشور، رعایت همه ملاحظات امنیتی در مذاکرات را به عهده داشته و تائید کرده است. معلوم نیست چرا یک ادعای کذب، علی‌رغم توضیح رسمی تکرار می‌شود و منبعی که ناصالح و نامعتبر انگاشته می‌شود، مبنای نشر خبر کذب قرار می‌گیرد؟ رعایت تقوا و تبیّن در نقل خبر و موضع‌گیری براساس آن، وظیفه قرآنی و اخلاقی است که از نیروهای متعهد و اصیل در رسانه‌ها بیش از دیگران، انتظار آن می‌رود.

در جوابیه کیهان نیز آمده است:   گلایه کرده‌اند که چرا کیهان معرفی دری اصفهانی، جاسوس محکوم شده تیم هسته‌ای را به ایشان نسبت داده است؟ و آورده‌اند «چرا یک ادعای کذب علی‌رغم توضیح رسمی، تکرار می‌شود و منبعی که ناصالح و نامعتبر انگاشته می‌شود، مبنای نشر خبر کذب قرار می‌گیرد؟»

اشاره آقای دکتر نهاوندیان به آن بخش از گزارش کیهان است که معرفی دری اصفهانی را به ایشان نسبت داده بود که باید گفت: خبر کیهان به نقل از اظهارات دری‌اصفهانی در مصاحبه 17 مرداد94 وی با روزنامه «دنیای اقتصاد» آمده بود، ضمن آن‌که آقای کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در اردیبهشت ماه 96 طی مصاحبه‌ای که در خبرگزاری‌ها آمده است تاکید می‌کند «دری‌اصفهانی به دعوت آقای نهاوندیان به تیم مذاکره‌کننده پیوسته و ماموریت رفع تحریم‌های بانکی را برعهده می‌گیرد.»

و اما، نه اظهارات دری‌اصفهانی در مصاحبه با دنیای اقتصاد - قبل از آنکه جاسوس بودن وی معلوم شود - و نه اظهارات آقای کریمی قدوسی از سوی جناب نهاوندیان تکذیب نشده بود، بنابراین اشاره کیهان نمی‌تواند جای گلایه باشد و معلوم نیست آقای نهاوندیان به کدام تکذیب‌ اشاره فرموده‌اند؟! بدیهی است وقتی آقای نهاوندیان معرفی وی را تکذیب می‌کنند اصراری نداریم که آن را نپذیریم، ضمن آن که بی اطلاعی از هویت واقعی دری اصفهانی را نیز نادیده نمی‌گیریم.

نظر شما