شناسهٔ خبر: 22040964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در استان البرز برگزار شد:

جزئیات مراسم تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز

به همت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان البرز، مراسم تحلیف ورود به حرفه مهندسی و قرائت سوگندنامه مهندسان که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسی ساختمان شده بودند در سالن اجتماعات سازمان نظام‌مهندسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، در مراسم تحلیف مهندسین جدیدالورود به حرفه مهندسی که در روز پنجشنبه ۱۳۹۶/۷/۲۷ با حضور تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونین اداره کل راه و شهرسازی، رئیس و هیئت‌مدیره سازمان و اعضاء جدیدالورود به حرفه مهندسی برگزار شد، مهندسین با ادای سوگند در اهتمام پیشبرد اهداف کشور گام بر عرصه ساخت و ساز نهادند.

در این مراسم رضایی مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص اهمیت کاری جامعه مهندسان در بحث نظارت و اجرا و کار و مسئولیتی که به عهده ایشان است و اشرافیت کامل و توصیه به خدمت‌رسانی و رعایت حقوق و اخلاق حرفه‌ای سخنانی ایراد کرد.

 وی گفت: حساسیت جامعه مهندسین بسیار بالاست و بدون وجود این صنعت ایمنی مردم امکان‌پذیر نبوده و اجرا نشدن صحیح پروژه‌ها خطرات جدی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

رضایی با اشاره به تأکید بر کارآمدی نظام‌مهندسی در سیاست‌های کلی نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، افزود: این امر بدان معنا است که نظام‌مهندسی جایگاه خود را یافته و باید ارتقاء و گسترش یابد.

وی در ادامه مهندسان را به دقت بیشتر در طراحی، معماری اسلامی و توجه به زلزله‌خیز بودن کشور ترغیب کرده و به آموزش مهندسان، آشنایی آنان با قوانین و مقررات سازمان و موارد تخلف از حرفه مهندسی تأکید کرد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از نفرات برتر آزمون ورود به حرفه، مهندسان مراسم سوگند و تحلیف را به صورت هماهنگ به‌جای آوردند.

مهندسان جوان در این سوگندنامه در مقام یک مهندس، در محضر خداوند متعال، آگاهانه به کتاب آسمانی سوگند یادکردند که در تمام فعالیت‌های حرفه‌ای خود، صداقت، دقت، نظم، حفظ منابع خدادادی و منافع اجتماع و رعایت حقوق دیگران را سرلوحه دهند و ایمنی، سلامت و آیندهٔ انسان‌ها را در نظر بگیرند و منافع مردم را برتر از همهٔ تمایلات خویش قرار دهند. آنان هم‌قسم شدند که در حرفهٔ مهندسی پویا بوده و از خطاهای حرفه‌ای پرهیز کنند و تنها توانمندی حرفه‌ای را شرط رقابت قرار داده، حیثیت، شهرت، دارائی و اشتغال دیگران را محترم شمارند.

بر اساس این سوگندنامه مهندسان خواهند کوشید که دین خود را نسبت به کشور ادا کنند و در انجام وظایف حرفه‌ای، متعهد و مسئولیت‌پذیر باشند همچنین قوانین و مقررات را محترم شمرده و اصول اخلاق مهندسی و وجدان حرفه‌ای را رعایت کنند.

نظر شما