شناسهٔ خبر: 22040549 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش طرح مشترک کاهش آلایندگی دوده

همایش طرح مشترک کاهش آلایندگی دوده با جایگزینی سوخت زیستی (بیودیزل)با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور استادان، کارشناسان،اندیشمندان و مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این مراسم گفت: موضوع آلودگی یکی از جدی ترین موضوعات زیست محیطی است که با اجرای این طرح شاهد کاهش 4 درصدی دوده و انتشار هیدروکربن های نسوخته در هوا خواهیم بود.وی در ادامه افزود: حدود 300 دستگاه اتوبوس دیزل در حال تردد در شهر است که باید در جهت کاهش آلاینده ها از فیلتر DPF و سوخت زیستی (بیودیزل) در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه 20 دستگاه از اتوبوس های دوکابین این شرکت در این طرح هستند، ابراز امیدواری کرد که در پایان طرح آزمایشی شاهد نتایج مثبت وخوبی خواهیم بود وتا پایان سال آتی تعداد بیشتری از اتوبوس ها از سوخت بیودیزل بهره مند می گردند.
در این همایش تفاهم نامه‌ای در زمینه توسعه استفاده از سوخت زیست محیطی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری امضاء شد.
سنندجی اضافه کرد: فاز مطالعاتی این طرح از زمستان 94 شروع شده ودر بسیاری از کشورها در حال اجراست،همچنین تولید سوخت بیودیزل نیاز به همکاری و توجه وزارتخانه های نفت؛ صنعت و معدن دارد.سوخت بیودیزل از پسماند های روغن خوراکی تولید می شود.

نظر شما