شناسهٔ خبر: 22037134 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حمایت ویژه از دختران مصدوم هرمزگانی

صاحب‌خبر -
به گزارش روزنامه ایران، وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات و حمایت های انجام شده از دانش آموزان مصدوم هرمزگانی گزارشی را ارائه کرده که در زیر می خوانید:
 
 لحظه‌ای مکث می‌کند و به مدیرکل آموزش و پرورش استان که از بندرعباس به عیادت وی آمده است، خیره می‌شود. محدثه شبراه! دانش‌آموز بااستعداد و خلاق رشته تجربی از شهرستان میناب که در حادثه واژگونی اتوبوس اردوی سازمان دانش‌آموزی هرمزگان مصدوم شد، اکنون با گذشت 50 روز از حادثه، با دلی سرشار از امید، برای مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان که به عیادت وی در شیراز آمده است، از آرزوهای خود می‌گوید. محدثه اگرچه در این حادثه رنج سختی را متحمل شده است اما با روحیه‌ای عالی و امید به آینده، در کنار خانواده خود برای مسئولان از آرزوهای خود می‌گوید که برایشان برنامه دارد.  وی در پاسخ به این جمله مدیرکل آموزش و پرورش استان که اراده و عزم محدثه در رسیدن به هدف خود ستودنیست، بر این نکته تأکید کرد که اکنون به درجه دکترای تخصصی رشته پزشکی قانع نیست و در نظر دارد با جدیت به سطحی بالاتراز این مقطع به عالی‌ترین مدارج پزشکی برسد.
 
این دانش‌آموز خلاق که اکنون توانایی نشستن بر ویلچر را پیدا کرده است و در آستانه برگشت به خانه است، در جریان عیادت مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندارشهرستان میناب، کمتر از آلام خود و برخی کمبودها سخن گفت و بیشتر بر آرزوها و هدف‌های خود تأکید کرد.محدثه با نگاهی به آینده و قلبی سرشار از عشق خدمت به مردم و علاقه زیادی به فعالیت‌های فرهنگی هنری، می‌گوید: به دوستان خود این پیام را دادم که دستاوردهای سال گذشته در همه زمینه‌ها از جمله رتبه برتر کشوری سرود باید امسال نیز تکرار شود و هیچ امری نباید مانع رسیدن به موفقیت‌ها باشد.
 
علاوه بر محدثه شبراه، زینب شعبانی، ملیکا سالاری، سیده فاطمه وحدانی، زینب کریمی و محدثه ذاکری نیز که هم اکنون مراحل درمانی خود را در مراکز بیمارستانی شیراز می‌گذرانند، با وجود مشکلات جسمی، از حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار میناب به گرمی استقبال کردند و با قدردانی از توجه در پیگیری روند درمان خود، با روحیه‌ای عالی از آینده خود و هدف‌های بلندی که برای رسیدن دارند، سخن گفتند.شاید هیچ نکته‌ای مهمتر از این نباشد که این سرمایه‌های انسانی آینده ساز جامعه، در جریان عیادت مسئولان، با وجود رنج سخت مصدومیت، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های خود را تقویت و توسعه امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان هرمزگانی و تکرار نشدن چنین حوادثی عنوان کردند تا بیان نیازهای شخصی.مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه این دیدارها با تأکید بر اینکه روند پیگیری درمان مصدومان حادثه اردوی دانش‌آموزی با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت‌های خود پای کاراست و از هیچ تلاشی برای ارتقای سطح درمان و رفاه این عزیزان دریغ نخواهد کرد. 
 
 هاشمی پورافزود: آموزش و پرورش استان بر حسب وظیفه قانونی و اخلاقی و انسانی خود روند درمان مصدومان این حادثه را از ابتدا با حساسیت و جدیت دنبال کرده است و این روند را تا بهبودی کامل این عزیزان ادامه خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: اگرچه معتقدیم برای این عزیزان که سرمایه‌های آینده جامعه هستند هر چه کار شود باز هم کم است اما به میزان توان هر چه مقدور بوده است تاکنون فراهم و در اختیار این عزیزان و خانواده‌های آنان قرار گرفته است. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه گفت: سفر اخیر به شیراز و عیادت از مصدومان و رسیدگی به وضعیت درمانی و رفاهی آنان به دستور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و تأکید استاندارهرمزگان بوده است که به همراه فرماندار شهرستان میناب انجام و طی دو روز از نزدیک مراحل درمانی این دانش‌آموزان عزیز دنبال شد.
 
هاشمی‌پور با بیان اینکه حمایت از دانش‌آموزان وظیفه و یک رسالت اخلاقی و انسانی است، تأکید کرد: آموزش و پرورش هرگز به دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی از اقدامات خود نبوده است و هر چه را که انجام داده است وظیفه خود می‌داند و به این وظیفه هم افتخار می‌کند. این مسئول با اشاره به محور سفر اخیر خود به شیراز گفت: به منظور بررسی خدمات انجام شده، کمبودهای احتمالی و پیگیری انتظارات خانواده‌های عزیز از روند درمان دانش‌آموزان عزیز، به همراه فرماندار میناب به شیراز آمده‌ایم و از نزدیک با دانش‌آموزان محدثه شبراه، زینب شعبانی، ملیکا سالاری، سیده فاطمه وحدانی، زینب کریمی و محدثه ذاکری و خانواده آنان دیدار و گفت گو شد. وی ادامه داد: حاصل این دیدارها برنامه‌ریزی جامع‌تر برای تسهیل و ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رفاهی دانش‌آموز مصدوم و خانواده این عزیزان بود که در فضایی صمیمی دنبال شد و شرمنده محبت و همدلی و همراهی و صبوری والدین عزیز و دانش‌آموزان مصدوم هستیم که با نهایت تواضع، قدردان و همراه هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تأکید کرد: خانواده‌های عزیز دانش‌آموزان مصدوم اطمینان خاطر داشته باشند که آموزش و پرورش در کنار آنان است و با بسیج همه ظرفیت‌های خود، حداکثر تلاش را برای ارائه بهترین خدمات به کار گرفته است.به گفته هاشمی پور، آموزش و پرورش این ادعا را ندارد که خدمات ارائه شده برای این عزیزان کافی و قابل به بیان است، چرا که معتقدم برای این سرمایه‌های نظام تعلیم و تربیت که در این حادثه تلخ دچار مصدومیت شدند هر چه کار شود باز کم است و این عزیزان شایسته بهترین خدمات هستند.
 
وی یادآورشد: در این سفر به منظور تسهیل در جابه‌جایی و حرکت دانش‌آموزعزیز محدثه شبراه که از ناحیه پا و دست دچار نقص عضو شده است یک دستگاه ویلچر برقی خریداری شد و با رضایت والدین در حال تنظیم مقدمات ترخیص و انتقال محدثه به شهرستان میناب هستیم.
 
هاشمی پور همچنین گفت: علاوه بر این، از دانش‌آموزان زینب شعبانی، ملیکا سالاری، سیده فاطمه وحدانی، زینب کریمی و محدثه ذاکری که هم اکنون در شیراز مراحل درمان خود را دنبال می‌کنند عیادت شد و در گفت‌و‌گو با کادر درمانی و خانواده‌های دانش‌آموزان جزئیات روند درمان این عزیزان به دقت بررسی شد. وی بیان داشت: دو نفر از این عزیزان طی روزهای اخیر برای کنترل و بررسی روند درمان به شیراز آمده‌اند و از مجموع دانش‌آموزان مصدوم فقط دو نفر در بیمارستان بستری هستند و چهار نفر نیز در سوییت‌های اجاره شده در کنار خانواده روند درمانی آنان با بکارگیری پرستار در منزل دنبال می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه همه دانش‌آموزان مصدوم دارای روحیه عالی هستند، اظهار کرد: شرمنده محبت والدین عزیزاین دانش‌آموزان هستیم که با سعه صدر و محبت خود قدردان کارهایی بودند که جز وظیفه برای مسئولان آموزش و پرورش نبوده است. وی تأکید کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با تشکیل کلاس‌های تک نفره برای 18 دانش‌آموز مصدوم در منزل و اختصاص سرویس رفت و آمد برای کادر آموزشی حداکثر تلاش خود را در کنار پیگیری امور درمانی و رفاهی دارد، چرا که عقب ماندگی تحصیلی از دغدغه‌های این عزیزان و اولیای محترم آنان است. بخشی از مطالبات بیمه نیز که حق مسلم دانش‌آموزان است پرداخت شده است که تکمیل آن نیازمند سیر اداری و رأی قضایی است که توسط آموزش و پرورش با جدیت درحال پیگیری است تا حقوق کامل این عزیزان پرداخت شود.
 
هاشمی پورهمچنین گفت: آموزش و پرورش به میزان توان خود با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها علاوه بر حمایت‌های مالی و رفاهی و آموزشی که البته کمترین کار برای این عزیزان محسوب می‌شود، با استقرار کادراداری و همچنین استفاده از ظرفیت کارکنان آموزش و پرورش استان فارس که انصافاً با جان و دل در حال خدمت‌رسانی هستند، گامی هر چند کوچک برای رفاه حال دانش‌آموزان برداشته است. وی همچنین از تصمیم وزارت آموزش و‌ پرورش برای حمایت بیشتر از این دانش‌آموزان خبر داد و‌ گفت: وزارت آموزش و پرورش در بحث حمایت از دو دانش‌آموزی که قطع عضو شده‌اند در نظر دارد این عزیزان را به عضویت افتخاری سازمان دانش‌آموزی با برقراری حقوق و مزایا درآورد.
 
این مسئول با بیان اینکه روند پیگیری مستمر درمان این دانش‌آموزان و ضرورت تأمین امکانات درمانی و رفاهی آنان مورد تأکید جدی وزیر آموزش و پرورش و استاندارهرمزگان است، یادآور شد: دغدغه مشترک همه ما تأمین سلامتی و آرامش و تقویت حس امید برای آینده این عزیزان است و همه باید در این مسیر با تقویت حس اعتماد حرکت کنیم.
 

نظر شما