شناسهٔ خبر: 22036902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبود بودجه، آوار مدارس فرسوده را بر سر دانش‌آموزان می‌ریزد/ آموزش و پرورش تکلیف ساختمان‌های استیجاری را مشخص کند

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از وضعیت وخیم مدارس فرسوده پایتخت و احتمال ریزش آوار بر سر دانش آموزان این مدارس بر اثر وزش باد تند خبر داد.

صاحب‌خبر -

نبود بودجه، آوار مدارس فرسوده را بر سر دانش آموزان می ریزد / آموزش و پرورش تکلیف مدارس استیجاری را مشخص کندحسن خلیل آبادی عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس جنبه اماکن عمومی دارند، مساله نوسازی مدارس و واحدهای آموزشی فرسوده شهر تهران، جزء وظایف آموزش و پرورش است و گویا در حال حاضر این نهاد با مشکلات بودجه‌ای مواجهه است.

خلیل آبادی افزود: در حال حاضر انجمن خیران مدرسه ساز و برخی از مردم به عنوان حامیان خیر در امر نوسازی مدارس بحث بازسازی مدارس فرسوده را تا حدودی مرتفع می‌کنند و امیدواریم در فرآیندی 3 تا 4 ساله، مدارس فرسوده پایتخت مورد بازسازی واقع شوند.

وی در تشریح دلایل محقق نشدن بازسازی مدارس فرسوده یادآور شد: برخی از واحدهای آموزشی فرسوده در تملک آموزش و پرورش نیستند و استیجاری هستند و در برخی موارد آموزش و پرورش بودجه لازم را برای بازسازی مدارس فرسوده ندارد و همچنین بعضی از مدارس به دلیل اینکه در معابر مورد تردد واقع شده‌اند، امکان بازسازی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت برخی از مدارس فرسوده تهران به اندازه‌ای وخیم است و ممکن است هر لحظه با یک باد تند، ساختمان مدرسه تخریب شود و دانش آموزان حاضر در آن آسیب ببینند.

خلیل آبادی ادامه داد: شهرداری در رابطه با صدور جواز، صدور پروانه، انشعابات و دیگر موارد مورد نیاز با مدارسی که نیاز به بازسازی دارند همکاری لازم را دارد و تمام خدماتی که در خصوص نوسازی مدارس فرسوده مربوط به سازمان شهرداری می شود، به صورت رایگان در اختیار این مدارس قرار می گیرد.

پیگیری فرسودگی مدارس به مصوبه جدید نیاز ندارد

وی تاکید کرد: برای پیگیری مساله فرسودگی مدارس به مصوبه جدیدی نیاز نیست و در این رابطه قوانین مورد نیاز در حوزه بازسازی مدارس، موجود است و تنها مشکل عمده در این حوزه مساله نبود بودجه و تامین نشدن اعتبار مورد نیاز است.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن بودجه مورد نیاز بازسازی مدارس و واحدهای آموزشی فرسوده، خطر ریزش ساختمان های مدارس فرسوده را از دانش آموزان دور کند.

خلیل آبادی با بیان اینکه برخی از مدارس فرسوده شهر تهران استیجاری هستند و به طور اصولی و قانونی ایمن سازی ساختمان مدارس نیز همچون سایر ساختمان ها بر عهده مالک آن‌ها است، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید تکلیف مالکیت واحدهای آموزشی استیجاری را هر چه سریع‌تر مشخص و یا مالکان مدارس فرسوده را ملزم به بازسازی آن ها کند.

وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید در خصوص مدارسی که در معابر واقع شده اند، با سازمان شهرداری به یک نقطه نظر مشترک برسند و تعامل کنند. در این خصوص می توانند با تغییر کاربری مدارس فوق به مراکز تجاری، از زمین های جایگزینی که شهرداری در اختیار آن‌ها می گذارد، مدرسه جدیدی را بنا کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان شهرداری باید با تعامل نهایی خود، تکلیف مدارس فرسوده و واحدهای آموزشی که نیاز به بازسازی دارند را مشخص کنند.

انتهای پیام/

نظر شما