شناسهٔ خبر: 22036883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس ژیمناستیک: حداقل می‌توانستیم در تک وسیله به مسابقات جهانی برویم

71552

کارشناس و مربی با سابقه تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک می گوید که ژیمناست های ایرانی سال‌ها است که در رقابت های قهرمانی جهان شرکت نکرده اند و تغییر و تحولات فدراسیون هم سبب غیبت آن ها در آخرین مرحله این رقابت‌ها است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل خرسندل در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد غیبت ژیمناست‌های ایرانی در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: سال‌ها است که ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت نداشته است. البته امکان حضور نمایندگان ما حداقل در تک وسیله وجود دارد و می توانستند به صورت انفرادی اعلام آمادگی کنند، اما  به تغییر و تحولات مدیریت فدراسیون خورد و اخراج اتوبوسی و ناراحتی های بعد از آن سبب غیبت ژیمناست های ایرانی در مسابقات جهانی مونترال کانادا شد.

او در ادامه‌ در مورد مهلت زمان اعلام آمادگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، افزود: فکر می‌کنم  یک تا یک ماه و نیم قبل از برگزاری رقابت‌ها می توانستیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام آمادگی کنیم. البته هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد. همان طور که گفتم می توانستیم یک تا دو ژیمناست در این رقابت‌ها داشته باشیم.

کارشناس ژیمناستیک، خاطر نشان کرد: در رقابت‌های جهانی قبل تر شرایط خیلی مناسب نبود،  ولی در این سال به سبب داشتن اردوهای منسجم و کسب چند مدال در رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی می‌توانستیم  نماینده داشته باشیم. انگیزه و اعتماد به نفس بچه ها بیشتر شده بود و می‌توانستیم نتایج خوبی بگیریم.

خرسندل با اشاره به حضور تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک هنری در رقابت‌های بین‌المللی اسلوونی، افزود: سطح این رقابت‌ها بسیار ضعیف و درجه سه است. بسیاری از ژیمناست های جهان بعد از رقابت های قهرمانی جهان مونترال در حال‌  ریکاوری و استراحت هستند و بعید است در این رقابت‌ها حاضر شوند. بعد از رقابت‌های اسلوونی کاپ جهانی ژاپن را داریم که باز می‌تواند برای ورزشکاران ما مفیدتر باشد اما  همان طور که گفتم نتایج رقابت‌های اسلوونی برای ژیمناست های ما اثر بخش نخواهد بود.

کارشناس و مربی با سابقه تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک هنری در پایان در مورد جایگاه ایران در آسیا و جهان، گفت‌: در فدراسیون جهانی ژیمناستیک بر خلاف بسیاری از رشته‌های دیگر رنکینگ و رده بندی خاصی وجود ندارد. همچنین جایگاهی از کنفدراسیون آسیا برای ایران تعریف نشده ولی با توجه به نتایج گذشته، ایران بین ششم یا هفتم آسیا قراردارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا،  چهل و هفتمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی جهان از اول تا هفتم مهر ماه و به میزبانی مونترال کانادا برگزار شد و ایران در این دوره از رقابت‌ها نماینده‌ای نداشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما