شناسهٔ خبر: 22036867 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودروهای میلیاردی در دبی خاک می‌خورد! + تصاویر

خودروهای لوکس مدل بالا که قیمت هر کدام از آنها به بیش از یک میلیارد ریال می‌رسد، در خیابان‌های دبی خاک می‌خورد!

صاحب‌خبر -

خودروهای لوکس + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رفتار برخی از ساکنان شهر دبی با ماشین‌های گرانقیمتشان عجیب و غریب است، آنها ماشین‌های مدل بالای خود را در پارکینگ فرودگاه و خیابان‌های اطراف رها می‌کنند تا خاک بخورد!

ده‌ها پورشه، فراری، مرسدس بنز و BMW ، که از کشورهای اروپایی وارد خاک دبی شده و ارزش هر کدام از آنها به تنهایی بیش از 1 میلیارد ریال بوده، حالا  با مشتی خاک پوشانده شده است!

ثروتمندان اروپایی به خصوص بریتانیایی‌ها، در زمان رونق اقتصادی امارات، در بازارهای دبی سرمایه‌گذاری کردند. آنها با خرید ماشین‌های لوکس و اسپرت مدل بالا، غافل از بحران پیش رو، به دنبال رفاه و خوشگذرانی خود بودند، تا اینکه امارات متحده عربی به ناگاه با بحران اقتصادی شدیدی روبرو شد.

موضوعی که صاحبان این ماشین‌ها را مجبور کرد تا بخاطر گرانی قطعات و هزینه‌های بالای خودروها،  مجبور شوند آنها را در پارکینگ فرودگاه و یا گوشه خیابان رها کرده و از این راه از پرداخت بدهی‌های سنگین مالیات شانه خالی کرده و کشور را ترک کنند. روی شیشه بسیاری از ماشین‌ها جملاتی با این مفهوم نوشته شده: معذرت می‌خواهم! 

نکته جالب دیگر برخورد مقامات قضایی با این خودروهاست؛ پلیس در صورت مشاهده خودرو مشکوک که چند روز متوالی بدون صاحب رها شده باشد، اخطاری به صاحب آن می‌دهند، در صورت عدم مراجعه فرد به اداره پلیس، ماشین بی هویت اعلام می‌شود و در لیست اموال عمومی قرار می‌گیرد ت ابا فروش آنها شاید بتواند بخشی از مشکلات کوچک ناشی از اقتصاد بیمار خودرا درمان کند.

بر اساس آمار سالیانه بیش از 3 هزار خودرو بی‌صاحب از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

 

 
 
انتهای پیام/

هزاران میلیون دلار زیر خاک!

نظر شما