شناسهٔ خبر: 22036848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سعادت‌فر:

مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی تلاش کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه جیرفت به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم مذهبی تلاش کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت با محکوم کردن سخنان اخیر ترامپ، گفت: رئیس جمهور آمریکا با سخنان خود ماهیت واقعی آمریکا را بر همه دنیا آشکار کرد.
وی افزود: ملت ایران با سخنان ترامپ، متحدتر از گذشته و مصمم‌تر در مسیر مخالفت با این آمریکای مستکبر همراه و همدل شدند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تصریح کرد: آمریکا همیشه به دنبال منفعت خود بوده و در هر کشوری که وارد شده این مساله را به خوبی می‌توان دریافت.
امام جمعه جیرفت گفت: ترامپ قصد پاره کردن برجام را ندارد، بلکه با این حربه دنبال فراتر گذاشتن پای خود از گلیم هسته‌ای به حوزه‌های نظامی ایران است و در این زمینه ملت و مسؤولان چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.
وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند سخت در اشتباه هستند که فکر کنند می‌توانند به مسائل نظامی ایران دست پیدا کنند، اظهارات رئیس جمهور آمریکا نشان از ضعف و ترس این کشور از عظمت و اقتدار ایرن اسلامی است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر اظهار کرد: مساله برجام بدعهدی کشور آمریکا و پایبندی ایران را به قوانین بین‌المللی ثابت کرد، امروز مستکبران در محاسبات خود فرهنگ سبز را نادیده می‌گیرند، اما غافل از اینکه فرهنگ انتظار مغایر با فرهنگ آمریکایی است.
وی به مسأله استقلال کردستان عراق اشاره و تصریح کرد: دشمنان با ایجاد این حربه دنبال حیات خلوتی امن برای اسرائیل هستند که در این زمینه با اهتزاز پرچم دولت مرکزی عراق در کرکوک ناموفق ماندند.
امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود به دو جناح فکری حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: امروز جناح فکری انقلابیگری و غربگرا در کشور وجود دارند که باید این مساله شفاف‌سازی شود.
وی افزود: جناح فکری انقلابیگری زیر سایه رهنمودهای رهبری و برای ارزش‌های کشور حرکت می‌کند و جناح غربگرا در مسیر مخالف این گروه حرکت دارد.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تصریح کرد: جناح غربگرا دنبال تطهیر کردن آمریکاست از این رو همه مردم و مسئولان باید هوشیار باشیم تا در این مسیر یعنی همان مسیر دشمن حرکت نکنیم.
وی توجه به اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون از مشکلات دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر توان داخلی از این رو باید در این مسیر با تلاش جهادی فعالیت کنیم تا این خواسته رهبری محقق شود.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر همچنین به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم مذهبی تلاش کنند.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان

نظر شما