شناسهٔ خبر: 22036790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی: تسلیحات هسته ای مساله مرگ و زندگی است

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «چو سون هویی» مدیر اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی گفت: واشنگتن باید با جایگاه هسته ای پیونگ یانگ کنار بیاید.
این دیپلمات ارشد کره شمالی تاکید کرد: داشتن تسلیحات هسته ای برای کره شمالی مساله مرگ و زندگی است. وضعیت موجود درک ما را از اینکه برای دفع یک حمله احتمالی به تسلیحات هسته ای نیاز داریم، عمیقتر می کند.
وی که در کنفرانس منع اشاعه تسلیحات هسته ای در مسکو سخن می گفت، افزود: آتش را با آتش پاسخ خواهیم داد.
در این کنفرانس همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از قدرت های جهانی خواست برای حل و فصل بحران هسته ای کره شمالی با نقشه راه مشترک پکن و مسکو همراهی کنند.
طرح مورد نظر لاوروف، پیشنهاد می کند که کره شمالی آزمایش های موشکی و تسلیحات هسته ای خود را به صورت موقت متوقف کند و در همین زمان کره جنوبی و آمریکا نیز تمرین های نظامی خود را به حالت تعلیق در آورند.
به گفته لاوروف، هدف از این اقدام پیشگیری از درگیری نظامی در این منطقه است که در صورت وقوع منجر به فاجعه ای انسانی، اقتصادی و زیست محیطی خواهد شد.
به دنبال آزمایش های تسلیحات هسته ای مستمر کره شمالی و پاسخ آمریکا و کره جنوبی با رزمایش های مشترک، تنش در شبه جزیه کره تشدید شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه آینده به چین سفر خواهد کرد و گمانه زنی ها حاکی است وی قصد دارد پکن را برای مهار کره شمالی تحت فشار بگذارد.
ترامپ در سخنرانی ماه پیش خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کره شمالی را به 'نابود کامل' تهدید کرده و کیم جونگ اون رهبر این کشور را 'مرد موشکی در ماموریت خودکشی' خطاب کرد.
شبد**9416**1379
مترجم: علیرضا آقازاده** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما