شناسهٔ خبر: 22036716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول بسیج پیشکسوتان قم:

۳ هزار نفر عضو سازمان بسیج پیشکسوتان قم هستند

R7854/P1361/S6,62/CT1

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم گفت: در استان قم بالغ‌بر ۳ هزار نفر از بازنشستگان نظامی نهادهای مختلف عضو این سازمان هستند.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی رضویان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل بسیج پیشکسوتان اظهار داشت: سازمان بسیج پیشکسوتان با تدابیر ویژه رهبری معظم انقلاب تشکیل شد و به گفته ایشان بازنشستگان آینه شاغلین هستند.

وی با بیان اهمیت استفاده از تجربیات بازنشستگان نظامی افزود: بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب فرماندهان نظامی باید به‌صورت مستمر با پیشکسوتان دیدار کرده و از تجربیات و ظرفیت بالای آن‌ها در این زمینه استفاده کنند.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم تصریح کرد: این سازمان در سال 89 به‌عنوان زیرمجموعه بسیج مستضعفین ایجاد شد که بخشی از سیاست‌های بسیج تخصصی مانند بسیج اساتید، دانشجویان و اقشار است که جای آن در سیستم بسیج کشور خالی بود.

رضوی با اشاره به اقدامات بسیج پیشکسوتان  تأکید کرد: این سازمان از بدو تشکیل و ایجاد خود اقدام به جذب و ساماندهی بازنشستگان نظامی در نواحی و استان‌های کشور کرد و از سال 90 هم جانبازان بالای 70 درصد و رزمندگان بالای 36 ماه حضور در جبهه‌ها نیز جز جامعه هدف بسیج پیشکسوتان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در استان قم بالغ‌بر 3 هزار نفر از پیشکسوتان نظامی نهادهای مختلف عضو این سازمان هستند.

رضوی تأکید کرد: برگزاری حلقه‌های قرآنی، جلسات هیئت، حلقه‌های صالحین، مجامع فصلی و همکاری بارده‌های مختلف مقاومت ازجمله اقدامات مهم بسیج پیشکسوتان در طول سال است.

وی ادامه داد: ارتباط پیشکسوتان با یکدیگر از اهداف مهم سازمان بسیج پیشکسوتان است که در قالب آن پیشکسوتان نظامی حداقل هرماه یک‌بار با یکدیگر ارتباط و ملاقات برقرار می‌کنند و در این ارتباطات نیز اغلب در جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم شکل می‌گیرد که یکی از نتایج مهم آن‌هم تبیین مسائل سیاسی روز است.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم بابیان لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان عنوان کرد: قریب به 700 نفر از این افراد در قالب مربیان بسیج پایگاه‌های مقاومت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما