شناسهٔ خبر: 22036437 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علی درویشی، محمود عسگری، مهتاب فقانی

وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات ‏علمی

پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد رودهن صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد رودهن صورت گرفت. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل تمامی اعضای هیات علمی واحد و نمونه تحقیق شامل 96 نفر که به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند که به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده ها با استفاده از آزمون آماری (جی ال ام)[1] تحلیل شد. یافته ها به طور کلی نشان دادند که میانگین ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطاتدرفرایندیاددهی- یادگیریاعضایهیاتعلمی بالاتر از حد متوسط بوده و تفاوت معنی داری نیز به نفع زنان وجود داشته و در نهایت بین گروه های تحصیلی نیز تفاوت معنی داری وجود داشته است.
 
[1]GLM

کلید واژه ها: فناوری اطلاعات وارتباطات درفرایند یاددهی- یادگیری؛ اعضای هیات علمی

نویسندگان:

علی درویشی: دانشکده علوم تربیتی و مشاوره، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران

 محمود عسگری: دانشکده فنی مهندسی، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران

 مهتاب فقانی: مدرس گروه معارف ،واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن،ایران

فصلنامه پژوهش اجتماعی - دوره 9، شماره 35، تابستان 1396.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

نظر شما