شناسهٔ خبر: 22035041 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

پیام حیات بخش و نورانی اسلام پاسخگوی شبهات دشمنان است

ائمه جمعه و خطبای اهل سنت استان گلستان با اذعان بر اینکه دین مبین اسلام کامل ترین و جامع ترین دین ها است، پیام حیات بخش و نورانی آنرا پاسخگوی تمامی القائات شبهه انگیز دشمنان دانستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: دشمنان اسلام با استفاده از شبکه های ماهواره ای و مجازی، درصدد وارد کردن شبهه به اعتقادات دینی و اسلامی ما دارند.
«آخوند علی آرخی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که اگر بتوانند مسلمانان را از اعتقادات راستین و حنیف اسلامی دور کنند موفق به ریشه کن کردن اسلام خواهند شد.
به گفته وی؛ اعتقاد راسخ به اینکه اسلام دین همه زمان ها و مکان ها است، مسلمانان مظلوم و آواره میانمار را پایبند به ایمان خودشان نگه داشته است و حاضر به قبول رنج و محنت فراوان شده اند؛ ولی دست از ایمان راستین خودشان بر نداشته اند.
نجات مسلمانان در گرو پیروی از سنت حسنه رسول الله (ص) است
امام جمعه اهل سنت کلاله، گفت: مسلمانان در صورتی می توانند راه سعادت و نجات را بپیمایند که علاوه بر انجام اعمال صالح، از سنت و سیره صحیح نبی مکرم اسلام (ص) تبعیت کنند.
«آخوند محی الدین احمدی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: وجود نازنین پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) مایه برکت، رحمت و نعمت برای مسلمین است و ادامه راه ایشان قطعا ما را به سعادت ابدی می رساند.
به گفته وی؛ خاتم الانبیاء نقطه مشترک ارزشمند برای همه اقوام، ملت ها و مذاهب اسلامی است و باید به داشتن چنین پیامبری مهربان و دلسوز برای امت اسلام افتخار کرد.
رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار وظیفه همه است
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: تلاش در جهت کاهش مشکلات مسلمانان مظلوم میانمار که زیر ظلم و ستم بودائیان افراطی قرار گرفته اند وظیفه همه مسلمانان است.
«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: آوارگان روهینگیا در حال حاضر در بنگلادش در وضعیت نامناسبی قرار دارند و منتظر کمک های ارسالی انسان های آزادی خواه و متعهد جهان هستند.
به گفته وی؛ ضروری است از همنوعان مسلمان خودمان به هر طریقی شده حمایت کنیم و از کمک به آنان که پاره تن اسلام هستند دریغ نکنیم.
اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشر است
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: دین وحیانی و آسمانی اسلام پاسخگوی تمام نیازهای جامعه بشری در هر دوره و زمانی است.
«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: شایسته است مسلمانان از اخلاق و منش اصیل و ناب اسلامی الگو برداری کنند و دنیای خود را بر اساس نمادهای اسلامی تزئین نمایند.
به گفته وی؛ انسان مومن با روشن نگه داشتن شعله ایمان در دل و اطرافش باید از حیات نفسانی و دنیوی به حیات طیبه برود؛ زیرا خواستگاه و مامن اصلی او در آنجا است.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس با بیان اینکه جامعه امروز ما یک جامعه دینی و متدین است، تصریح کرد: جامعه توحیدی به وجود علمای عالم و آگاه به امور زمانه به عنوان معلمین اخلاق و معارف، احساس نیاز می کند.
امنیت موجود به برکت وحدت و همدلی آحاد مردم است
امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: اتحاد و همدلی امروز ایران اسلامی، امنیت و آرامش مطلوبی را برای ما ایجاد کرده است.
«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته ینقاق، اظهار کرد: با وجود اینکه اکثر کشورهای اسلامی در خاورمیانه درگیر جنگ و آتش افروزی دشمنان شده اند؛ ولی ایران اسلامی در امنیت کامل قرار دارد.
به گفته وی؛ لازم است قدر نعمت بزرگ امنیت را بدانیم و به خوبی از آن محافظت نمائیم.
امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش با اعلام اینکه هر کسی که در راه دین خدا زحمت کشد اجر آنرا خواهد گرفت، ابراز کرد:  متاسفانه برخی از مسلمانان به عمق دستورات خداوند ایمان کامل ندارند که این امر باعث کج فهمی آنان از تعالیم اسلامی می شود.
وی، ادامه داد: آموزه های حیات بخش اسلام باید در قلوب مومنان جای گیرد تا آنها را به مسیر درست هدایت نماید.
محبت و مهربانی را در جامعه ترویج دهیم
امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: محبت و مهربانی کردن به همه انسان ها به ویژه در جامعه اسلامی ترویج و همگانی شود.
«آخوند عبدالرحمن کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: دوست داشتن همنوعان و نیکی کردن به آنها از بین برنده بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، بغض ها و کینه ها است.
به گفته وی؛ اگر مسلمانی از برادر مسلمان خود کینه به دل داشت دینش کامل نمی شود، دوست داشتن و احترام گذاشتن به همدیگر در جامعه رواج یابد و سلام کردن به بزرگ و کوچک در عملی شدن این امر بسیار موثر است.
 
 
 
 

نظر شما