شناسهٔ خبر: 22034682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه:

دستگاه امام حسین به انسان عزت و اعتبار می بخشد

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: باید از عاشورا و حرکت عاشورایی امام حسین عبرت گرفت، امام حسین (ع) کشتی نجات است و هرکسی که درصدد است به عزت و آبرو دست یابد به دستگاه امام حسین (ع) نزدیک شود و مکتب ائمه اطهار (ع) را در زندگی خود به کار برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم عزاداری دهه سوم محرم شامگاه امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) در مؤسسه فرهنگی شهید آیت الله بهاءالدین محمدی عراقی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد جواد مهری مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه در این مراسم به سه نیاز امروز مسلمانان جهان اشاره کرد و ابراز داشت: در وحله اول که اتفاق است باید وقایع تلخ و زیبایی که در عاشورا رخ داد را بررسی کرده و بدانیم چه افرادی همراه و چه افرادی در برابر امام حسین (ع) قرار گرفتند.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: تاریخ در روز عاشورا شرمسار بوده و تا ابد لکه ننگی بر پیشانیش پینه بسته است، شهادت امام حسین (ع) و به اسارت رفتن اهل بیتش از وقایع تلخی بود که تاریخ تا ابد در برابرش روسیاه است.

حجت الاسلام مهری با اشاره به مداحان گفت: مداحان و منبریان به این نکته توجه داشته باشند که زیارت ناحیه، مقتل سیدالشهدا(ع) است و در منابر خود به تبیین این مهم بپردازند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت: هرکس حسین را دوست داشته باشد خداوند نیز او را دوست خواهد داشت، همگی در قبال عاشورا مسؤولیم و ظیفه خطیری در جهت اشاعه و تبیین آن برعهده داریم.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: هرکس برای حسین (ع) اشک بریزد حق امامت را ادا کرده است، خداوند متعال برای محبان امام حسین (ع) حساب ویژه ای بازکرده است، بنابراین هرکس می خواهد در قیامت در امان باشد خیمه و یاد امام حسین (ع) را زنده نگاه داشته و مکتب ائمه اطهار (ع) را تدوام بخشد.

استاد دانشگاه با اشاره به منظر دوم که چرایی کربلا است عنوان داشت: تاریخ دائمأ در حال تکرار بوده و تنها مسافرانش عوض می شوند بنابراین مراقب باشیم که همچون عاشورا در برابر ائمه اطهار (ع) و مکتب انها قرار نگیریم بلکه حامی و پشتیبان اسلام ناب محمدی باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام با تبلیغات سو درصدد این هستند که جوانان و نوجوانان را از مسجد، روحانیت دور کرده و بین آنها فاصله بیاندازند وقطعأ اگر این نیت شوم دشمن عملیاتی گردد، آغاز روز بی هویتی و خاری اسلام است.

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه اعتبار، هویت و شناسنامه انقلاب مذهب و روحانیت است گفت: دشمنان اسلام و انقلاب در حال مقدمه چینی در داخل و خارج از کشور در جهت ضربه زدن به ولایت امر هستند زیرا امام جامعه پرچم اسلام و قران را با تمام توان به دست گرفته است.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه ابراز داشت: دنیا طلبی و آلوده شدن به حرام سبب خواهد شد که دلها مملو از آلودگی شده و همچون عصر امام حسن (ع) در برابر لشگر اسلام قرار بگیریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) مطرح کرد: هیچ عبادتی بالاتر از عفت شکم نیست، امروز مظاهر فساد و تاریکی در جامعه مشهود بوده و اگر مراقب نباشیم قطعأ گرفتار شده و دینمان را از دست خواهیم داد.

حجت الاسلام مهری در پایان تأکید کرد: باید از عاشورا و حرکت عاشورایی امام حسین عبرت گرفت، امام حسین (ع) کشتی نجات است و هرکس که درصدد است به عزت و آبرو دست یابد به دستگاه امام حسین (ع) نزدیک شود و مکتب ائمه اطهار (ع) را در زندگی خود بکار برد./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما