شناسهٔ خبر: 22034341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امضای تفاهم نامه توسعه ورزش روستایی

همزمان با هفته ی تربیت بدنی برای توسعه نشاط اجتماعی تفاهم‌نامه‌ توسعه ورزش روستایی میان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با اداره کل ورزش و امور جوانان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛قاسمی،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه ورزش همگانی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان قم اظهار کرد: این مساله مورد تاکید مدیران ارشد است و طی سال‌های اخیر اعتبارات خاصی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای توسعه نشاط اجتماعی در استان قم برنامه‌های همچون اجرای برنامه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری المپیادهای ورزشی در حاشیه شهر را در دستور کار داریم، بخشی از اعتبارات این برنامه‌ها توسط وزارت کشور و بخشی از اعتبارات توسط دستگاه‌های مختلف تامین می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: پیشنهاد می‌کنیم که ایستگاه‌هایی در بوستان‌های قم برای ورزش‌های بومی و محلی در نظر گرفته شود، همچنین تفاهم‌نامه‌هایی را برای توسعه ورزش روستایی در استان قم امضا کردیم.

گلفشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت‌های ورزشی کارکنان این جمعیت اظهار کرد: این کارکنان به صورت هفتگی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال احمر حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های کوهنوردی را برای کارکنان در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: دو همایش تغذیه و ورزش را با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار کردیم، ورزش کردن موجب پیشگیری از بروز بیماری‌ها خواهد شد.

رئیس هیأت ورزشی پزشکی استان قم افزود: آمادگی اعزام مدرسین برای آموزش تغذیه و حرکات ورزشی به مدارس استان داریم، همچنین دو دوره آموزش ماساژ ورزشی را هم در استان قم برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول حسن یزدی رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به سند تحول و تعالی ورزش همگانی اظهار کرد: اجرای این سند در استان قم آغاز شده است و باید برای اجرای هر کدام از بندهای سند تحول و تعالی ورزش همگانی تعدادی از دستگاه‌های استان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ش

توسعه ی نشاط اجتماعی در قم

نظر شما