شناسهٔ خبر: 22034136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    خروج مترو از ریل
کرج- ایرنا: خروج واگن قطار شهری (مترو) از ریل در ایستگاه گلشهر کرج آسیب‌جانی و مالی به دنبال نداشت.
به گزارش منابع آگاه، پیش از ظهر روز پنجشنبه یک دستگاه واگن قطار مترو که در حالت توقف بود به علت نقص فنی از ریل خارج شد که هیچ گونه خسارت مالی در پی نداشت.بنابراین گزارش، خط مذکور با تأخیر 5 دقیقه‌ای مسافرگیری کرد و تردد قطار در خط گلشهر به سمت دیگر ایستگاه‌ها در جریان یافت.
حادثه رانندگی با 4 کشته
گنبدکاووس- ایرنا: فرمانده پلیس راه گنبد کاووس از وقوع حادثه رانندگی در جاده روستای چای قوشان این شهرستان خبر داد و گفت: در اثر این سانحه چهار نفر از سرنشینان دو خودرو در دم فوت و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.
سرگرد علی اصغر آشور فارسیانی افزود: در این حادثه که به علت بی‌احتیاطی و انحراف به چپ یکی از رانندگان که از گنبد به سمت روستای چای قوشان در حرکت بوده رخ داد، چهار سرنشین این خودرو در دم جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مجروح شد که به وسیله فوریت‌های پزشکی 115 به بیمارستان مطهری گنبدکاووس انتقال یافت.
عسل‌های تقلبی
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس امنیت عمومی استان سیستان و بلوچستان از کشف محموله یک میلیارد و 500 میلیون ریالی عسل تقلبی غیربهداشتی در زاهدان خبر داد.
سرهنگ علی محمدی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی سودجو در زاهدان به توزیع عسل تقلبی و غیربهداشتی در واحدهای صنفی اقدام می‌کنند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان افزود: مأموران با اشراف اطلاعاتی محل انبار اقلام غیرمجاز را شناسایی کردند که در بازدید از محل تعداد 3 هزار شیشه یک کیلوگرمی عسل تقلبی کشف کردند که با اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شد، همچنین در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
باند خانوادگی مواد مخدر
بوشهر- تسنیم: رئیس پلیس استان بوشهر از متلاشی شدن باند حرفه‌ای خانوادگی مواد مخدر در دیلم خبر داد و گفت: یک دستگاه خودرو حامل مواد مخدر با دو نفر زن و شوهر زمانی که از استان همجوار وارد حوزه استحفاظی استان بوشهر شد در طرح عملیاتی پلیس قرار گرفت.
سرتیپ خلیل واعظی با بیان اینکه این خودرو بامداد روز جمعه در جاده دیلم متوقف شد خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار 33 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.
سردار واعظی از دستگیری زن و شوهر در این عملیات خبر داد و افزود: در این عملیات مشترک واحدهایی از پلیس شهرستان دشتستان و دیلم و افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حضور داشتند که دو نفر زن و شوهر 55 ساله به عنوان متهم دستگیر شدند.
کشف قرص‌های نیروزا
عسلویه- فارس: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس، محموله 70 میلیارد ریالی قاچاق پودر و قرص‌های نیروزا و سیگار خارجی در شهرستان عسلویه کشف شد.
سرتیپ خلیل واعظی در خصوص جزئیات این عملیات افزود: پلیس موفق شد رد این باند قاچاق را بگیرد و در حین انتقال و بارگیری به یکی از شهرستان‌های استان فارس وارد عملیات شود.
وی عنوان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیف شده، 4 هزار کیلوگرم پودر نیروزا، 620 هزار عدد قرص نیروزا و 950 هزار نخ سگار کشف شد که براساس ارزش‌گذاری انجام شده، قریب به 70 میلیارد ریال ارزش دارد.
واژگونی مرگبار
بیرجند- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: واژگونی وانت پیکان در محور بشرویه- طبس 3 کشته و زخمی برجای گذاشت.سرهنگ رضایی افزود: در این حادثه که در کیلومتر 20 محور بشرویه- طبس رخ داد راننده 35 ساله در دم جان باخت و 2 سرنشین 32 و هفت ساله این خودرو زخمی که به بیمارستان شفا بشرویه منتقل شدند.
وی علت این حادثه را بی‌احتیاطی از سوی راننده و توجه نکردن به جلو اعلام کرد.
قاچاق کالای خارجی
اصفهان- خبرگزاری صدا و سیما: مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: چهار محموله لوازم خانگی، خواروبار و لوازم آرایشی قاچاق در اصفهان کشف شد.
جواد محمدی‌فشارکی افزود: در بازرسی کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا از چهار واحد صنفی انبار تخلیه بار 3 هزار و 640  دستگاه لوازم آرایشی خارجی ساخت کشور فیلیپین، 90 تن لپه باقلا از کشور استرالیا، 9 تن فلفل سیاه خارجی محصول کشور هندوستان، بیش از 5 تن جوز هندی و 650 کیلوگرم زنجبیل کشف کردند.وی اضافه کرد: همچنین از این انبار 172 تخته تشک و روتختی چینی، 220 دستگاه سینمای خانگی و 144 دستگاه چرخ گوشت‌خارجی کشف شد.وی ارزش این محموله را 12 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.
آتش‌سوزی در انبار چوب
قم- خبرگزاری صدا و سیما: معاون اورژانس 115 قم گفت: آتش‌سوزی انبار متروکه چوب در هسته‌ مرکزی شهر قم پس از 2 ساعت مهار شد.
فراهانی افزود:  در این حادثه به کسی آسیب نرسید و چند آتش‌نشان که دچار مشکلات تنفسی شده بودند سرپایی مداوا شدند.
به گزارش شاهد عینی در این حادثه خسارتی به سیستم بر‌ق‌رسانی و سرمایشی مسجدالرضا وارد شد.
دستگیری قاتل اهورا
رشت-ایسنا: ماجرای تلخ و غم‌انگیز کودک 2/5 ساله که در جنایتی هولناک به قتل رسید، مردم شهر رشت را در شوک فرو برد. قاتل اهورا کودک 2/5 ساله گیلانی در اعترافات خود می‌گوید: من به اتاق اهورا رفتم و در حالی که کودک به حالت خواب و بیدار بود او را با سیگار می‌سوزاندم و سپس سر وی را دوبار به دیوار کوبیدم.در اعترافات مادر اهورا آمده که با همسر دوم خود در فضای مجازی آشنا و منجر به وقوع چنین حادثه هولناکی شده است. پدر اهورا از مراجع قضایی تقاضای اشد مجازات را برای عامل این جنایت کرد.
تیراندازی به منزل پدر عضو شورای شهر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی به در منزل پدر عضو شورای شهر شادگان خبر داد. سرتیپ حیدر عباس‌زاده گفت: ماموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی در کمتر از یک ساعت ضارب را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: در محل اختفای این ضارب یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
تیراندازی در مراسم عروسی
کرمانشاه- ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عوامل تیراندازی در مراسم عروسی خبر داد. سرهنگ رضا شیرزادی گفت: در یک مراسم عروسی افرادی از خانواده‌های عروس و داماد با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری منجر به برهم زدن مراسم شد.وی اضافه کرد: پس از مراسم عروسی 2 نفر از عاملان درگیری که مشروبات الکلی مصرف کرده بودند به درب منزل پدرعروس مراجعه و ضمن تیراندازی با سلاح غیرمجاز یک نفر را مجروح کردند.وی ادامه داد: در این رابطه 2 نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی بازداشت شدند.
نقص فنی در پرواز 4013
اهواز-مهر: به گزارش یکی از مسافران پرواز شماره 4013 شرکت هواپیمایی زاگرس، پرواز این شرکت که قرار بود ساعت 20 و 05 دقیقه روز پنجشنبه از فرودگاه تهران به سوی اهواز پرواز کند به دلیل نقض فنی در یکی از بالهای هواپیما به سمت فرودگاه تهران تغییر مسیر داد.وی اضافه کرد: در حین فرود این هواپیما لاستیک یکی از چرخها ترکید و خلبان مجبور به توقف در باند پرواز شد.این مسافر می‌گوید: خدمه پرواز به جای اینکه به مسافران آرامش و امنیت روانی بدهند با تحکم با مسافران صحبت می‌کردند.





نظر شما