شناسهٔ خبر: 22032988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ائمه جمعه استان یزد عنوان کردند

ترامپ دیوانه زنجیری هم باشد مردم ایران پاسخ محکمی به آن‌ها خواهند داد/بزک کنندگان چهره دشمن خیانتکارند

ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه بر اتحاد و هوشیاری ملت در برابر حربه های دشمن، اظهار ترامپ، تحریم سپاه پاسداران، دفاع اروپایی ها از برجام و ترویج صحیح فرهنگ عاشورایی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از یزد رسا، ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه بر اتحاد و هوشیاری ملت در برابر حربه های دشمن، اظهار ترامپ، تحریم سپاه پاسداران، دفاع اروپایی ها از برجام و ترویج صحیح فرهنگ عاشورایی تاکید کردند و همچنین خواستار هوشیاری مردم و مسئولین نسبت به آسیب های فضای مجازی شدند.

امام جمعه یزد: لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها و مسئولین به آسیب‌های فضای مجازی
آیت الله ناصری با بیان اینکه  یکی از هجمه های اصلی دشمن در زمینه هجمه فرهنگی است تصریح کرد: امروز فضای مجازی ابزاری است که دشمن برای فتنه‌انگیزی و اجرای نقشه‌هایش از آن استفاده می‌کند و آن را به محیطی برای ترویج فساد و شبهات تبدیل کرده است.

وی بر لزوم هوشیاری مسئولین، معلمین و استاد و خانواده‌ها نسبت به تهدیدها و آسیب‌های این محیط برای کودکان و جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: والدین، معلمین و اساتید باید آسیب‌های این محیط را برای جوانان تبیین کنند و مسئولین نیز شرایط استفاده صحیح از فضای مجازی را برای مردم فراهم کنند.

وابستگی زمانی اتفاق می افتد که بدون فکر از خواسته‌های بیانگان پیروی کنیم و از آنچه آنها در اختیار ما قرار می‌دهند، بدون زحمت استفاده کنیم و به نحوی عمل کنیم که فرصت نوآوری و خلاقیت در تولید در کشور ایجاد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه وابستگی، مانع پیشرفت و رشد کشور و جامعه می‌شود بر لزوم ایجاد شرایط رشد و بهره‌گیری از فکر و توان داخلی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و بیان داشت: اینکه کارگری بعد از 30 سال کار، مهارت جدیدی یاد نمی‌گیرد و شرایط رشد و نبوغ او فراهم نمی‌شود باعث عقب‌ماندگی کشور و وابستگی صنعت و فناوری به بیگانگان می‌شود و مسئولین باید نسبت به مسائلی ازاین‌دست توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت میبد:ترامپ دیوانه زنجیری هم باشد مردم ایران پاسخ محکمی به آن‌ها خواهند داد
خطیب جمعه موقت میبد از زبان ملت ایران به هیئت حاکمه آمریکا هشدار داد: هیئت حاکمه امریکا بداند اگر رئیس جمهور آنها دیوانه زنجیری هم باشد این ملت بزرگ و نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی و بویژه سپاه عزیز که در دل مردم جای دارد ذره ای به خود ترس راه نداده و پاسخ محکمی به آنها خواهند داد.

حجت الاسلام حسنی در مورد سخنان مضحک ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: از دیدگاه آمریکای جنایتکار هر کس در مقابل شرارت، خیانت و جنایت‌های آمریکا بایستد و منافع استکباری او را تهدید کند تروریست است. کسی که توانست این نقشه را در منطقه به هم بریزد و نگذارد آمریکا به اهداف شوم خود برسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی در مورد مساله برجام اظهار داشت: آمریکا و اروپا بدانند که نمی توانند از برجام بعنوان اهرم فشاری برای ملت ایران استفاده کند. تا زمانی که آنها پایبند به عهد و قرارداد خود باشند ملت ما نیز به پیروی از قرآن و دستورات دین به آن پایبند است و گرنه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اگر به عهدی کرده یا بخواهند از آن سوء استفاده کنند ما برجام را ریز ریز و آتش خواهیم زد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به کشتار مسلمانان یمن و میانمار از جهان اسلام و مسلمانان جهان خواست اقدام مؤثری برای نجات این دو ملت مظلوم داشته باشند.

امام جمعه ابرکوه:باید با امثال ترامپ احمق، عاشورایی برخورد کرد
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: مگر ما سوژه های منحصر به فرد مکتب شیعه برگرفته از عاشورا و اربعین را که الگوی صبر، ادب، عفت و ده ها گوهر از دریای بی کران نهضت حسینی است برای دفع فتنه های اجتماعی نداریم؟ پس چرا فیلمسازان ما کار نمی کنند؟! هنرمندان ما باید عاشورایی عمل کنند.

وی افزود: همه باید عاشورائی باشیم و با امثال ترامپ احمق، عاشورائی برخورد کنیم و برخورد انقلابی همان برخورد عاشورائی است؛ ترامپ در حقیقت چهره  بی روتوش هویت امریکا است؛ کسانیکه در مورد ترامپ نظریه پردازی می کنند و او را دیوانه، جاهل، هزار چهره و دلال اقتصادی می خوانند فقط نوک دماغش را دیده اند؛ او در حقیقت هیچ کاره است؛ جهت گیری مجلسین سنا ونمایندگان امریکا؛ سیاست های اجرائی کاخ سفید است که مُهره چرخانی می کند و مهره ای مثل رئیس جمهور، تشریفاتی و بی اختیار است.

خطیب جمعه ابرکوه حملات ترامپ به سپاه را ابلهانه و وقیحانه عنوان کرد و گفت: صحبت های چاله میدانی و وقیحانه ترامپ در مورد سپاه، ترجمان واقعیت های خود آمریکا است؛ حکام ناکام پیش از او هم گزینه هائی روی میز داشتند که مقاومت ملت انقلابی ایران همه را به دورریخت؛ ملت ما در قبال چماق امریکا و اروپا بر سربرجام هوشیار است و هرگز زیر بار باج خواهی های ترامپ با ابزار برجام نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور، پاسخ به ترامپ را صرف وقت به پاسخگوئی به اباطیل و یاوه گوئی های او و ضایع کردن وقت بیان کردند چرا که امریکا کار گزار صهیونیسم بین الملل و به وجود آورنده داعش است که جهان اسلام را به آتش کشیده و نابود کرده است.

امام جمعه موقت تفت: اربعین عنصری فعال، محرک و جبهه سازیِ مقدس است
امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به آیاتی از سوره مبارک انعام  درباره شیوه رفتار کفار با  حکم خدا و کلام حق سخنانی را ارائه کرد و گفت: رفتار کفار در برابر خدا سه مرحله اعراض، تکذیب و تمسحر دارد که نتیجه آن شقاوت است.

حجت الاسلام سیّد محمّد سرمه چشم در بخش دیگری از خطبه های خود به ضرورت شکرگزاری خداوند اشاره کرد و گفت: شکرگزاری در برابر نعمت ها که طبیعی است باید باشد اما در برابر بلاها و مصیبت ها هم باید شکرگزاری کرد همان گونه امام حسین علیه السلام در برابر عظمت مصیبت هایی که به ایشان رسیده شکرگزاری می کنند.

وی با بیان زودگذر بودن عمر انسان به فرا رسیدن ماه صفر پرداخت و ادامه داد: ماه صفر ماه مصیبت و عزای اهل بیت است که در هر شهر و دیاری برنامه های مخصوص خود برگزار می شود.

خطیب جمعه تفت به در پیش بودن پیاده روی باشکوه اربعین اشاره کرد و آن را خاری در چشم دشمنان اسلام مانند وهابیت، آل سعود و داعشی ها خواند.

حجت الاسلام سرمه چشم با بیان اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه های مؤمن است، گفت: چندسالی است که اربعین جهانی شده است و اربعین به عنوان عنصری فعال و متحرک جبهه سازی مقدس است.

امام جمعه مروست: تحریم سپاه،حماقت ترامپ و دولت آمریکا است
خطیب نماز جمعه مروست تحریم سپاه را یکی از حماقت های ترامپ عنوان و خاطر نشان کرد:از جمله حماقت های ترامپ، تحریم سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی است که موجب برانگیخته شدن عواطف و احساسات ایرانیان شده است و قطعاً با حمایت مردم،مسئولین و رهبری از این نهاد مردمی شاهد ضربات سهمگین این ارگان به آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه خواهیم بود.

حسینی گفت: امریکاییان اگر شعور داشتند از واقعه طبس و هزاران اشتباه خود درباره ایران درس عبرت میگرفتند و به خود اجازه نمیدادند که ایرانیان را تهدید کنند.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطر نشان کرد: سپاه یک ارگان قوی، محکم و منطقی است و انشالله با حمایت های مردمی و مسئولین با اقتدار به کار خود ادامه خواهد داد و ریشه ظلم را در منطقه و جهان می خشکاند.

امام جمعه اردکان: بزک کنندگان چهره دشمن خیانتکارند
امام جمعه اردکان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جواب یاوه‌سرایی‌های ترامپ در سخنرانی خود فرمودند که؛ انسان خیلی ناراحت می‌شود و نمی‌خواهد وقت بگذارد برای جواب‌گویی به اباطیل این رئیس‌جمهور آمریکا که با سخنرانی‌ها و گزافه‌گویی‌هایش انتقاد هم‌وطنان خود را نیز برانگیخته است اما این نکته برای ما مهم است که ما نباید هیچ‌گاه از دشمنی آمریکا غافل شویم و نباید هیچ‌گاه دشمن را سهل و کوچک بشماریم.

وی اظهار داشت: دشمن همیشه اهل حیله و نیرنگ است و ما همیشه باید هوشیار باشیم و روحیه دشمن‌ستیزی و مبارزه با استکبار را در خود زنده نگه بداریم. یکی از کلید واژه های صحبت های امام مبارزه با استکبار و آمریکا و اسرائیل است و در کمتر سخنرانی امام خمینی (ره) است که از مبارزه با استکبار سخن نگفته باشد. در قرآن نیز چندین بار مبارزه با فرعونیان و طاغوت تکرار شده است و کسانی که می خواهند چهره دشمن را بزک کنند و دوست را دشمن نشان دهند، خیانت کرده اند. ایستادگی به شعار نیست.

امام جمعه هرات: تحریم های جدید ریشه در عصبانبت آمریکا از ایران دارد
خطیب نماز جمعه هرات گفت: سخنرانی اخیر رئیس جمهور امریکا چهره واقعی این کشور را به همگان شان داد.

وی افزود: بعضی ها در کشور در این چند سال از روی ساده لوحی و جهل و نادانی میخواستند از آمریکا چهره نجات بخش نشان دهند حتی در بعضی مواقع میخواستند شعار مرگ بر آمریکا را نیز حذف کنند و این کشور را کدخدایی جهان میدانستند اما سخنرانی اخیر ترامپ چهره استکبار ستیزی امریکا را نشان داد.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا نشان از ترس این دولت از اقتدار نیروهای بسیجی در منطقه است زیرا استکبار جهانی میداند که هر جا ظلم و ستم بیداد کند سپاه پاسدران با جان و دل از آن منطقه دفاع خواهد کرد.

انتهلی پیام/

نظر شما