شناسهٔ خبر: 22032955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دیدگاه مردم نسبت به برجام تغییر کرده است/ مسؤولان درگیر بازی برجام اروپایی نشوند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز دیدگاه همه مردم نسبت به برجام تغییر کرده و همه فهمیده اند برجام در عمل هیچ کاری انجام نداده است، گفت: شکاف بین اروپا و آمریکا مطرح است اما مبادا باز هم مسؤولان کشور فریب اروپا را بخورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دیدگاه همه مردم نسبت به برجام تغییر کرده و همه فهمیده اند برجام در عمل هیچ کاری انجام نداده است، گفت: متأسفانه برخی ها به دنبال آن بودند که همه چیز مردم را به برجام گره بزنند و طوری وانمود کنند که برجام سایه جنگ را از کشور برداشته اما مردم فهمیدند که اقتدار درونی، حضور مردم، پیوند با ولایت، اقتدار دفاعی و انسجام کشور سایه جنگ را برداشته است.

وی با بیان اینکه دشمن خواهان محو انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم ایران هست، تصریح کرد: اگر برجام از سوی آمریکا بهم بخورد برای ایران سودمند است به دلیل اینکه دیگر کشور در انرژی هسته ‌ای و رشد علمی با کندی پیش نخواهد رفت و این خواسته عموم مردم است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه آمریکا به توقف انرژی هسته ‌ای و کاهش رشد علمی کشور قانع نمی ‌شود بلکه به دنبال حذف ایران است، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد نظام اسلامی را از بین ببرد و طبیعی است به خواسته ‌اش نرسد و در نتیجه رئیس جمهور آمریکا به یاوه گویی بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نقش اروپا در برجام اظهار کرد: اروپا با وجود انتقاد به آمریکا در برخی مواقع حرفهای دولت آمریکا را تکرار می ‌کند و مسؤولان ایران بایستی مراقب باشند تا فریب دولت اروپا را نخورند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بدعهدی آمریکا گفت: شکاف بین اروپا و آمریکا مطرح است اما مبادا باز هم مسؤولان کشور فریب اروپا را بخورند و چند سال مردم و کشور به برجام اروپایی وصل و دل بسته اروپا شوند؛ قطعا اروپا بین آمریکا و ایران در نهایت آمریکا را انتخاب می‌ کند چراکه قسمت مهمی از اقتصاد اروپا به آمریکا وصل شده است.

وی با بیان اینکه مبدا دوباره کشور و مردم را با محاسبات اشتباه این بار در دام اروپا بیندازید و رشد اقتصادی را در کشور متوقف کنید، بیان کرد: تنها راه رشد کشور اقتصاد مقاومتی است که همه معتقد هستند پایه و اساس آن نیز در کشور وجود دارد؛ مشکل اینجاست که هنوز عده ‌ای به اقتصاد مقاوتی دل نبسته ‌اند.

امام جمعه شهرکرد در خصوص موضوع صادرات تصریح کرد: مسؤولان باید با برنامه‌ ریزی و شناخت درست از موقعیت کنونی مسأله صادرات را در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار دهند و آمار درست ارائه کنند.

وی همچنین با اشاره به مظلومیت مردم میانمار و یمن و ضرورت کمکهای مالی به آنها ابراز کرد: مردم مظلوم یمن و میانمار به علت اسلام، ایمانشان و مقاومتشان مورد ظلم نظام سلطه، صهیونیست و آل سعود قرار گرفته ‌اند و در وضعیت بسیار بدی هستند که وظیفه داریم به آنها کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه صفر و اربعین امام حسین(ع) قرار داریم، تأکید کرد: همگان به ضرورت موضوع  اربعین واقف هستند و امروز اربعین عامل اتحاد مسلمانان در جهان است و با حضور در موکبها نقش ‌آفرینی بزرگی دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاه به اهمیت حفظ وحدت و همدلی در استان از سوی مسؤولان تصریح کرد: سراسر استان با مشکلاتی از جمله آب، راه، بهداشت و درمان، اشتغال و مسأله تولیدات کشاورزی و عرضه آن مواجه هستند، بنابراین بهتر است یک صدا و یک دل بدون زیر سؤال بردن یکدیگر خواهان رونق استان باشیم که در غیر این صورت مطالبات اساسی استان یا روی زمین می ‌ماند یا عقب می ‌افتد./9457/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما