شناسهٔ خبر: 22032692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

حرکت نماینده سمنان نسنجیده و ناپسند بود

امام جمعه موقت سمنان در ادامه واکنش‌ها به اعتراض جنجالی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، این اقدام را نسنجیده و ناپسند دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان که با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی این شهر در مصلی سمنان برگزار شد اظهار داشت: آقای نماینده مجلس (نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی) در این جلسه می‌بایست عاقبت اندیشانه رفتار می‌کرد.

وی با بیان اینکه انسان به ویژه فرد مسلمان می‌بایست در مواجهه با موضوعات و صحنه‌های مختلف، مهار نفس داشته باشد افزود: با کنترل مهار نفس می‌شد جلوی بسیاری از اتفاقات برنامه دانشگاه سمنان که سبب آزرده خاطر شدن خانواده‌های شهدای حاضر در این برنامه به ویژه خانواده معظم شهید حججی شد را گرفت.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان اضافه کرد: این اقدام آقای نماینده (احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی) در حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان و خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید محسن حججی، اقدامی نسنجیده بود.

عبدوس با اشاره به تعبیرات مقام معظم رهبری درباره شهید بی‌سر مدافع حرم، محسن حججی مبنی بر اینکه این شهید به کشور و ملت ایران عزت بخشیده است و نیز حضور کم نظیر مردم کشور در مراسم تشییع این شهید والامقام عنوان کرد: این یادواره شهدا که برای ترسیم مظلومیت و جایگاه رفیع این شهید مدافع حرم برگزار شده بود؛ نباید این‌گونه پایان می‌یافت و شایسته این بود که به خاطر حفظ حرمت شهید حججی و خانواده معظم ایشان، شأن این برنامه رعایت می‌شد.

وی با اشاره به موضع‌گیری نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان مبنی بر اینکه این اقدام نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، اهانت به شهدا و خانواده‌های معظم شهدا بود؛ تصریح کرد: موضع مردم انقلابی و شهید پرور سمنان نیز همان موضع آیت‌الله شاهچراغی است.

نمازگزاران سمنانی نیز در این هنگام، با فریادهای تکبیر و الله‌اکبر خود از این اظهارات حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدوس حمایت کردند.

اظهارات ترامپ سبب تقویت وحدت ملی در ایران شد

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه این شهر به اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اشاره و تأکید کرد: اظهارات نسنجیده و نابخردانه رئیس‌جمهور روانی آمریکا ناخواسته منجر به تقویت وحدت ملی در جمهوری اسلامی ایران شد.

عبدوس با بیان اینکه امروز بین آحاد مردم و مسئولان کشور وحدتی مثال زدنی برقرار است گفت: امروز شاهد حمایت همه‌جانبه مردم و مسئولان کشور از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

وی با یادآوری اینکه داعش مولود نامشروع آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است بیان کرد: امروز این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری منطقه به ویژه داعش حضور داشته و طبیعی است که آمریکا دوست ندارد که سپاهی وجود داشته باشد که با داعش مقابله کند.

امام جمعه موقت سمنان، تنها راه مقابله با مواضع ضد ایرانی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا را پیروی محض از ولایت فقیه و انسجام همه‌جانبه مردم و مسئولان دانست.

عبدوس با اشاره به موضع‌گیری به موقع و دقیق و درست رئیس‌جمهور کشورمان در برابر اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ بیان کرد: به کوری چشم همه دشمنان، ایران اسلامی روز به روز در صنایع موشکی قوی‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید حجت‌الاسلام سید مصطفی خمینی در سال 1356 عنوان کرد: شهادت فرزند امام خمینی (ره) در ادامه نهضت انقلاب اسلامی ایران بود که در نهایت به پیروزی آن منجر شد.


برچسب‌ها:

نظر شما