شناسهٔ خبر: 22032269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذربایجان شرقی قهرمان مسابقات دو صحرانوردی کشور شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور ویژه نوجوانان روستایی و عشایری امروز (جمعه) در هفته تربیت بدنی به میزبانی شهرستان بافت از توابع استان کرمان برگزار شد و 18 ورزشکار از 6 استان شرکت کننده در این مسابقات با یکدیگر رقابت کردند.
در بخش انفرادی مسابقات دو استقامت (پنج کیلومتر صحرانوردی) علی علیرضایی از شهرستان بافت کرمان به مقام نخست، جمال دادور از چهارمحال بختیاری در جایگاه دوم و حسین زمانی از تهران بر سکوی سومی این رقابت ها ایستاد.
حسین پیرمرادلو از کرمان، صابر داورپناه و مرتضی ندیمی از تبریز نیز به ترتیب در جایگاه های چهارم تا ششم رقابت های دو، پنج کیلومتر صحرانوردی کشور قرار گرفتند.
مسئول برگزاری مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این مسابقات را اهمیت ورزش های عشایری و روستایی در استان کرمان و ارتقای جایگاه دو صحرانوردی به عنوان یک رشته ورزشی مادر عنوان کرد.
محسن کدخدایی افزود: مردم استان کرمان و کشور به ورزش به خصوص ورزش دو و میدانی روی بیاورند زیرا استان کرمان پتانسیل برگزاری رقابت های دو استقامت را دارد .
وی ادامه داد:با حمایت مسئولان می توان جایگاه کرمان و این رشته ورزشی را در کشور افزایش داد.
پیشرفت ورزش دو و میدانی در استان کرمان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان و همدلی اهالی ورزش است، زیرا ظرفیت و زیرساخت های رشته دو و میدانی در استان کرمان وجود دارد و با هم افزایی، تشویق مردم و استفاده از نعمات خدادادی از جمله کویر لوت در کرمان می توان آینده این رشته ورزشی را در استان دگرگون کرد.
استعدادهای دو و میدانی استان کرمان بارها در میادین جهانی و آسیایی درخشیدند و با برنامه ریزی بهتر و حمایت مالی بیشتر می توان رتبه های برتر کشوری و حتی میادین بین المللی را در این رشته ورزشی کسب کرد.
شهرستان بافت یکی از شهرستان های مهم، کوهستانی و گردشگری استان کرمان در فاصله ۱۶۵ کیلومتری غرب این استان قرار گرفته است.
هفته تربیت بدنی از 26 مهرماه آغاز شده است و تا دوم آبانماه ادامه دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: بهنام احمدی*
7420/ 5054

انتهای پیام /*

نظر شما