شناسهٔ خبر: 22031885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها+فیلم

خطیبان و امامان جمعه شهرستان‌های استان علاوه بر پرداختن به موضوعات مختلف در خطبه ها، سخنان نابخردانه ترامپ رییس جمهوری امریکا را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
خطبه‌های نماز جمعه میناب
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس امام جمعه میناب به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نخبگان موتور محرکه جامعه هستند و کشور باید در تمام زمینه‌های علمی و ورزشی نخبه پروری کند.
حجت الاسلام معتمدی فر با اشاره به سخنرانی بنیانگزار جمهور اسلامی در مورد سپاه گفت: سخنان امام ره درباره سپاه؛ مدال افتخاری برای سپاه است که همیشه خواهد درخشید.
وی افزود: سخنان ترامپ علیه سپاه نشانه اقتدار و عظمت سپاه است و سپاه باید به خود ببالد، زیرا سپاه خواب راحت را از کاخ سفید نشینان گرفته است.
خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه
امام جمعه بندر لنگه با محکوم کردن سخنان ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت: سخنان زشت و توهین آمیز ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شد که مردم و همه گروه‌های سیاسی از انقلاب اسلامی پشتیبانی کنند.
حجت الاسلام رکنی به توصیه رهبرمعظم انقلاب به دولت مردان برای جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت باید از واردات غیر ضروری و قاچاق کالا جلوگیری کند و در ایجاد مشاغل داخلی همت کند تا بیکاری در کشور کاهش پیدا کند.
نماز جمعه حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد گفت: نخبگان استعداد‌های برتر و مایه امید کشور هستند، و ما با وجود آن‌ها نباید وابسته به جایی و یا کشوری باشیم.
امام جمعه حاجی آباد گفت: انقلاب اسلامی کشور ما را از وابستگی به غرب و شرق نجات داد و استقلال سیاسی برای کشور به ارمغان آورد.
حجت الاسلام مختاری افزود: امریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف تحریم‌های زیادی به کشور ما تحمیل می‌کنند، که نشانه مکار بودن آن‌ها است.

نماز جمعه پارسیان
امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران گفت: همه می‌دانند مشکل رژیم سلطه طلب آمریکا با ایران، موضوع هسته‌ای و برجام نیست بلکه آن‌ها با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند.
حجت الاسلام میرزایی افزود: فریاد‌های ترامپ حاکی از آن است که مسایل موشکی و منطقه را به برجام اضافه کند.
وی با اشاره به وضعیت بد مسلمانان در میانمار و یمن گفت: لزوم حمایت مادی و معنوی از این مظلومان و بی پناهان لازم و ضروری است.
نماز جمعه اهل سنت پارسیان
خطیب جمعه اهل سنت پارسیان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام گفت: در تعالیم اسلامی همواره دو مقوله آموزش و پرورش در کنار هم بوده است و این بدان معناست که بکار گیری این دو با هم می‌تواند انسان را در مسیر سعادت قرار داده و به سوی جایگاه واقعی انسان رهنمون سازد.
شیخ عبدالمجید قاسمی افزود: انسان دارای قلب سلیم می‌تواند همواره درس‌های الهی را دریافت و راه انبیا و اولیا را ادامه دهد و به مقام قرب الهی دست یابد.
نماز جمعه جاسک
امام جمعه شهرستان جاسک گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب توهین رئیس جمهور آمریکا به مردم و سپاه از درماندگی و مستأصل شدن امریکایی‌ها است.
حجت الاسلام مناقبیان ایجاد بازارچه مرزی در شهرستان جاسک را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر مردم جاسک برای تهیه مایحتاج خود به شهر‌های اطراف می‌روند که این زیبنده نیست.
وی در موضوع مسکن نیز از مسئولان خواست هر چه زودتر طرح مسکن مهر را به پایان برسانند تا مشکل جوانانی که ازدواجشان به خاطر مسکن به تعویق افتاده است، رفع شود.
نماز جمعه رودان
امام جمعه رودان با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران در برابر داعش در عراق و سوریه ایستادگی کرد و این موجب خشم آمریکا از سپاه شده است.
حجت الاسلام مهدی رحمانی به توهین ترامپ به ملت ایران و خلیج عربی خواندن خلیج فارس اشاره کرد و افزود: هیچ کسی نمی‌تواند خلیج همیشگی فارس را چیز دیگری بنامد و این حرف ترامپ برای خوشحالی نوکران منطقه‌ای اش بود.
نماز جمعه سیریک
امام جمعه شهرستان سیریک گفت: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید داخلی است و نتیجه تقویت تولید، اشتغال است و با رفع مسئله بیکاری بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه از بین می‌رود.
حجت الاسلام حسن حیدری با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: علاج مشکلات اقتصادی کشور، تکیه بر توان داخلی و تعامل سازنده با دنیا است.
وی گفت: یکی از ثمرات تقویت تولید داخلی، افزایش صادرات و ایجاد رونق و ثروت داخلی است و این امر نیازمند دیپلماسی فعال اقتصادی است.
نماز جمعه بندرخمیر
امام جمعه شهرستان بندرخمیر با توجه به نزدیک شدن به ماه صفر و اربعین حسینی گفت: امسال برای نخستین بار در شهرستان بندر خمیر موکب راه اندازی شده که این موجب شور و هیجان دوچندان مردم این شهرستان شده است.
حجت الاسلام صفایی حائری با اشراه به سخنان ترامپ افزود: ایستادگی در برابر قدرت و نفوذ آمریکا ایستاده ایم باعث عصبانیت رئیس جمهور آمریکا شده است.
خطبه‌های نماز جمعه قشم
امام جمعه موقت قشم با اشاره به اینکه آمریکا برای به انزوا کشاندن نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، گفت: ترامپ باعث شده که آمریکا در جهان منزوی و ایرانیان از طیف‌ها و گروه‌های مختلف مردم و جناح‌های سیاسی بیش از پیش متحد شوند.
حجت الاسلام سعید آزادی افزود: هجمه‌ها علیه سپاه و توان موشکی ایران بار دیگر حقانیت فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا را اثبات کرد.
خطبه نماز جمعه بستک
امام جمعه شهرستان بستک گفت: آمریکا کارگزار صهیونیسم بین الملل است، اما مردم اطمینان داشته باشند که این بار هم آمریکا از ملت ایران شکست خواهد خورد.
حجت الاسلام قائدی افزود: سخنان ترامپ در مورد برجام بیانگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست و در واقع ترامپ چهره‌ی آشکار شیطان بزرگ است.

خطبه نماز جمعه اهل سنت بستک
خطیب جمعه اهل سنت بستک گفت: تقوا گنجینه‌ای ارزشمند است و کسی که به آن دست یابد در واقع به گوهر نفیس و خیر بزرگی دست یافته است.
سید محمد یوسف حسینی نژاد افزود: خداوند برای آزمایش و امتحان پرهیزگاری انسان فراز و نشیب‌های فراوانی قرار می‌دهد تا انسان‌های صادق و غیر صادق شناخته شوند.
خطبه‌های نماز جمعه بشاگرد
خطیب جمعه شهرستان بشاگرد با محکوم کردن سخنان رئیس جمهور امریکا گفت:: همه مردم و سران کشور بر سر منافع ملی و مذهبی همیشه متحد بوده واتفاق نظر دارند.
حجت الاسلام علی بهروزه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبه‌های علمی کشور افزود: وابستگی اثرات زیانبار ومخربی را برای ملت دارد و راه پیشرفت علمی کشور، نجات از وابستگی است.
نماز جمعه توکهور و هشتبندی
امام جمعه توکهور وهشتبندی با اشاره به موضع گیری اخیر امریکا و اروپا علیه قدرت موشکی ایران و سپاه پاسداران گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع مشروع و حفاظت از حقوق ملت ایران است.
حجت الاسلام محمد بارانی افزود: ملت شجاع، رشید وانقلابی ایران هیچگاه زیر بار حرف زور نرفته و نمی‌رود.

نظر شما