شناسهٔ خبر: 22031145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان شد؛

تاکید ائمه جمعه زنجان بر ارتقا تون دفاعی و پاسخ محکم به یاوه‌گویی‌های دشمن

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان بر ارتقا تون دفاعی و پاسخ محکم به بدعهدی‌های دشمن تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن بیات امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هقته زنجان با اشاره به اینکه امروز به قدرت سپاه پاسداران افتخار می‌کنیم اظهار کرد: ایران امروز به سیستم دفاعی بالای موشکی دست یافته و این نشان از قدرت بالای کشورمان است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از قدرت ایران در هراس است افزود: دشمنان انقلاب سعی دارند امنیت را در کشور ما از بین ببرد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه امروز به مسئله موشکی و وجود سپاه در کشور افتخار می‌کنیم افزود: فرزندان این مرز و بوم در نیرو‌های مسلح با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده و امنیت را در کشور حاکم کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید در برابر دشمنان مانند شهید حججی بایستیم و این توانایی همواره در ایران وجود دارد.

بیات با اشاره به اینکه باید از دنیاگرایی فاصله بگیریم و آخرت گرایی را پیشه راه خود قرار دهیم افزود: این امر یکی از شاخصه‌های مهم ایستادن در برابر دشمنان و دفاع از کشورمان است.

وی با حفظ اتحاد ملت ایران تاکید کرد و افزود: دشمنان در صدد از بین بردن اتحاد ما بوده و باید با آگاهی کامل مراقب باشیم تا اتحادمان را از بین نبریم و همواره با اتحاد کامل در برابر دشمنان می‌توانیم بایستیم.

وی با تاکید بر ولایت‌مداری گفت: ملت ایران بعد از انقلاب همواره ولایت‌مداری خود را ثابت کردند و در این راستا وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

دفاع مقدس به قدرت ایران افزود

حجت الاسلام بیگدلو امام جمعه موقت قیدار در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر دوری از شرک و بزرگ بودن این گناه، اظهار کرد: دشمن همه راه‌ها را تجربه کرده و شکست خورده است اما به دو مسأله ایجاد اختلاف، دوقطبی کردن و بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی امید بسته است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اعتقادی است تأکید کرد: مردم انقلاب نکردند که چیزی بگیرند بلکه مردم هم چیز خود را دادند تا اسلام بیاید،امروز نیز برای حاکمیت اسلام مردم همه چیز خود را می دهند.

امام جمعه موقت قیدار ریاست‌ها را همچون حباب روی آب توصیف و تصریح کرد: ریاست با یک طوفانی آمده و با یک طوفان می‌رود اما مسئولیت امانت سنگینی بر روی دوش ما گذاشته است.

حمت الاسلام بیگدلو با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، این اظهارات را اراجیف دانست و بیان کرد: این اراجیف از زبان ناموزون، بی‌انضباط، بی‌اخلاق رئیس جمهور آمریکا جاری شد و بیشتر از این هم از این توقع نبود اما ما باید بیدار و هوشیار شویم که قضیه چیست.

خطیب موقت نماز جمعه قیدار با تأکید بر اینکه انقلاب ما کفر ، استکبار و دنیای سلطه را نمی‌تواند تحمل کند، خاطرنشان کرد: آن روز که ما هسته‌ای، موشک، نفوذ منطقه‌ای نداشتیم و دست به انقلاب زده بودیم آنها این پدیده نو را که پدیده حاکمیت دین در مجرای ولایت فقیه است را در جهت غارتگری خود نمی‌دیدند چرا که ولایت جامعه را به خدا دعوت می‌کند و وقتی خداوند حاکم می‌شود هواپرست‌ها خود به خود شکست می‌خورند.

وی افزود: اساس عقده اینها این است که لیبرال دموکراسی را به عنوان یک ایده‌آل موعود تلقی کرده و به خورد دنیا داده بودند که ما یک زندگی خوب برای مردم آوردید و آن کعبه آمال دل‌ها این است اما در همین حین خدا امام را مأمور کرد و کاری کرد که فقط چنین کارهایی از انبیا برمی‌آید.

صدیقی در همین زمینه خاطرنشان کرد: امام بی‌اعتنا به شرق و غرب پرچم غدیر را به دست گرفت و همه را به خدا دعوت کرد.

خطیب موقت نماز جمعه قیدار ادامه داد: چون غربی‌ها نتوانسته بودند جلوی انقلاب و واقعه پس از آن را بگیرند و کنترل کنند و جنگ هشت سال دفاع مقدس را علیه ما تحمیل کردند و از لحاظ علمی نیز جنگ باید کار ما را تمام می‌کرد اما جنگ نه تنها ما را نابود نکرد بلکه به ما قدرت داد و ایمان ما را بالا برد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی هنوز هم بیدار نشده‌اند آنها را چون دجال مثال زد و تصریح کرد: آنها یک چشم بیشتر ندارند و آن چشم دنیابین است و چون خدا ندارند و به آخرت فکر نمی‌کنند اساساً ماهیت انقلاب، مردم و مکتب ما را نمی‌توانند درک کنند بنابراین مشت بر آب می‌زنند و آنها واقعاً در این جهت عقب‌ماندگی ذهنی به تعبیر رهبر انقلاب دارند و البته همه مادی‌گراها و اهالی سلطه از این حقیقت بی‌خبرند و ما به حقیقتی متصلیم و آنها نمی‌توانند این حقیقت را هرگز از بین ببرند.

حجت الاسلام بیگدلو ادامه داد: دشمنان ما با اینکه تجربه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را داشتند اما مجدداً بحث فتنه را مطرح کردند اما باز هم دست خدا از آستین بیرون آمد بنابراین بعد از مدت‌ها مسأله داعش را به میان آوردند که کار عراق و سوریه را یکسره کنند و سپس به سوی ما بیایند اما مقام معظم رهبری در این جریان نیز با بصیرت خود همه را به میدان فرا خواند و مدافعین حرم ما کنار مظلومین قرار گرفتند و توطئه جهانی آنها را در خاورمیانه برای بار چندم خنثی کردند.

وی گفت: آنها وقتی دریافتند که هر اقدامی می‌کنند فقط به قدرت ما افزوده می‌شود از غیظ عصبانی می‌شوند و داد می‌زنند.

خطیب موقت نماز جمعه قیدار با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: مسأله برجام گرچه ظاهرش تلخ است چرا که آن مقدار که اروپا و آمریکا از برجام سود بردند و می‌برند و نتیجه قرارداد را نقد از ما گرفتند و آنچه قرار بود به ما بدهند را نسیه گذاشتند و نسیه‌شان را نیز به ما پرداخت نکردند بنابراین تجربه‌ای برای مردم ما و مسئولان ما شد که القائات بعدی شیطان بزرگ و ایادی آن را قبول نکنند.

وی افزود: دشمنان ما آن زمان القا می‌کردند که اگر توافق برجام عملی نشود دشمنی ما با شما بیشتر خواهد شد اما ما با آنها توافق کردیم اما هیچ چیز از دشمنی آنها کاسته نشد و امروز هم تحریم‌ها را اضافه کردند، پول‌های ما را گرفتند، ساختمان‌های ما را به مصادره گذاشتند و اخیراً گستاخی را به جایی رساندند که سپاه ما را نیز تحریم کرده‌اند.

ترامپ از سپاه به دلیل مبارزه بی امان آنان از داعش عصبانی است

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهرستان خرم دره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت:  خداوند در قرآن کریم در آیه  ۵ سوره نساء "مال و دارائی " را به عنوان عامل قیام  می داند و شیخ کلینی در کافی آورده است: اگر نان نباشد ماعبادت نمیکنیم و حضرت علی علیه السلام نیز فرموده است هرکس آب وخاک داشته باشد ولی فقیر باشد خداوند او را لعنت میکند.

وی با اشاره به  دوم ماه صفر سالروز ورود اسرا به شام  گفت:   یکی از مصائب رنج آور حادثه عاشورا، جریان اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در رأس آن‌ها حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می‌باشد. عبیدالله بن زیاد پس از کسب تکلیف از یزید بن معاویه در خصوص اسرای کربلا، دستور اعزام آن‌ها را به سوی شام صادر کرد.

خطیب جمعه خرمدره در ادامه به مسئله برجام و یاوه گویی اخیر ترامپ اشاره و تاکید کرد: آمریکا واستکبار جهانی بد عهدند و مذاکره با کد خدای بی خدا کاملاً بی فایده وخسارت آفرین است.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان  افزود: ترامپ از سپاه به دلیل مبارزه بی امان آنان از داعش عصبانی است و همچنین از دلایل دیگر مردمی ومحبوبیت سپاه پاسداران در جامعه و کشورهای اسلامی است و آنان از نفوذ واقتدار ایران اسلامی در جهان عصبانی هستند.

وی  در ادامه شهادت زید بن علی از خونخواهان واقعه کربلا در سال ۱۲۱هجری قمری  و شهادت سید مصطفی خمینی در سال ۵۶  را تسلیت گفت و  مسئولین و دولتمردان را به رفع مشکلات بیکاری و حل معضلات جوانان در جامعه فرا خواند.

مراقب لفاظی‌های اروپایی‌ها باشیم

حسینعلی زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: اصلی‌ترین محور سخنان ترامپ، القای دوگانگی در ایران و تفکیک بین انقلاب و مردم و بهره ‌برداری از دوگانگی توهمی‌ است.

وی با اظهارتاسف افزود: واقعاً جای تأسف است که رئیس جمهور یک کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند،  از اولی‌ترین اصول حاکم بر ایران اسلامی و وضعیت جامعه انقلابی ایران اطلاع ندارد. و یا اینکه به زغم خود با فرض محال دوگانگی ذهنی و خیالی در صدد ایجاد دوگانگی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: اما ترامپ با دست چدنی که البته بر روی آن دستکش مخملی پوشیده است، در صدد فریب افکار عمومی ایران است این در حالی است که سخت در اشتباه است، چرا که نه چنین واقعیتی وجود دارد و نه ملت ایران برای ترامپ چنین شأن و جایگاهی قائل است که با چنین القائات احمقانه‌ای از ارکان اساسی انقلاب مانند ولایت فقیه و سپاه جدا شود.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه، خوشبختانه یک اتفاق نظر در ایران وجود دارد و آن این‌که قریب به اتفاق مردم ایران نسبت به آمریکا تنفر دارند و البته این تنفر با حضور ترامپ شاخدار بیشتر شده است، اظهارداشت:  قابل کتمان نیست که امروز ترامپ شاید بعد از بوش منفورترین رئیس جمهور آمریکا در دیدگاه مردم ایران است.

وی افزود: البته در عین حال ما انکار نمی‌کنیم که همیشه تفاله‌های بی‌مصرف در میان هر ملت و جامعه وجود دارند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. آن چه مهم است این است که این تفاله‌های نوکر غرب، در برابر قدرت الهی ملت ایران آن چنان بی‌مقدارند که در دریای خروشان اقتدار ملت ایران غرق شده‌اند.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: به لحاظ دیپلماتیک هم باید مواظب باشیم فریب لفاظی‌های اروپا را نخوریم. آن چه از اروپا انتظار می‌رود این است که فراتر از تأیید یا حمایت از برجام در برابر آمریکا موضعگیری کرده و گاوبازی‌های ترامپ را محکوم کنند. به اضافه اینکه آن‌ها تلاش دارند با ماهی گرفتن در آب گل آلود به مسائل دفاعی و موشکی ما ورود پیدا کنند، که این خط قرمز است و ملت ایران چنین اجازه‌ای ندارند.  

 حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: مجددا اعلام می‌کنیم که ما دلبسته برجام نبوده و نیستیم. مطمئن باشید که غرب بسیار نگران‌تر است؛ دست و پا زدن اروپا دال بر همین واقعیت است. و البته موضعگیری ترامپ هم یک نمایش نظامی است، تا اقتصادی و برجامی، فلذا تحریم سپاه را اعلام کرد.

وی افزود: چرا که در دور گذشته، اوباما و جان کری و برخی دیگر از مسئولانشان اعلام کردند که ادامه تحریم ایران امکان ندارد؛ چرا که از سویی کشورهای بزرگی مانند چین و روسیه به تحریم آن‌ها تمکین نمی‌کند، از طرفی تحریم‌ها به معنای کاهش نقش اقتصادی دلار و به تبع آن ورشکستگی اقتصادی برای آمریکاست.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: اروپا هم ناچار است برجام را حفظ کند؛ چرا که از دست دادن برجام به معنای از دست دادن بازار بزرگ ایران است و این یعنی فاجعه برای اروپا، به اضافه اینکه برجام برای آن‌ها یک برگ برنده است که بر اساس آن توانستند نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تسهیل بخشند. و آن چه در یک کلام در حال اتفاق افتادن است، دعوای زرگری است تا یک واقعیت مشت پرکن.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  آن چه مهم است بدانیم که تنها راه سعادت ایران تکیه بر قدرت الهی مردم در کنار اطاعت از فرامین ولی فقیه است. واقعا ولایت و رهبری پشتوانه عظیمی است و آن چه دشمن را عصبانی کرده همین نعمت بزرگ الهی است. در عین حال همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید سعی کنیم هر نوع وابستگی را از بین ببریم.

وی افزود: تجربه بزرگ و تکراری دیگری هم برجام به ما داد و آن اینکه ثابت کرد اعتماد به دشمن خطاست و دشمنی آمریکا با ایران  با برجام و مانند آن تمام نشدنی است. و همین مسئله بود که برای برجامی که خسارت محض بود، کارکرد و بها داد. امروز برجام بالاترین مصداق دشمنی و فریبکاری آمریکاست.  

خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه تصویب کاپیتولاسیون سندی ننگین برای سلسله پهلوی و در عین حال برای آن‌هایی است که سعی دارند، ایران زمان طاغوت و سلسله پهلوی را مظهر قدرت و عزت معرفی کنند، گفت:  همچنانکه مبارزه با کاپیتولاسیون هم سند افتخار انقلاب اسلامی است که مبنای حرکت خود را از عاشورای حسینی گرفته است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تشکیل موکبی به نام ماهنشان در عتبات عالیات در ایام اربعین یک افتخار است و انتظار این است که مردم حسینی ماهنشان از آن چه که در اختیار دارند، در ارتباط با کمک به این موکب که از زائران و عزادران و مهمان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرائی خواهد کرد، مضایقه نکنند.

دشمن از هیچ گونه توطئه و هجمه علیه سپاه  دریغ نمی‌کند

حجت الاسلام محمد باقر مقدمی «امام جمعه ایجرود» در خطبه های این هفته نماز جمعه ایجرود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان در خصوص برجام با بیان اینکه تاکید اروپا بر  حفظ برجام کافی نیست، اظهار داشت:تا طرف مقابل برجام را پاره نکند آن را پاره نمیکنیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در این چندین سال توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد ایجاد تفرقه و حکومت بر ملت بوده است، افزود:افزایش تحریم های اقتصادی و ایجاد محدودیت برای ساخت موشک و حقوق بشر اسلامی از جمله نقشه های شوم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی بوده که تاکنون موفق نبوده و نخواهد شد.

امام جمعه ایجرود با اشاره بر اینکه برجام به نفع دولت های اورپایی است، ادامه داد: دشمن با رصد تحولات و فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران، از تبدیل ایران از کشوری عقب افتاده و وابسته به کشوری اثرگذار، متنفذ و برخوردار از اقتدار روزافزون سیاسی، دفاعی و علمی، کاملاً عصبانی و به‌شدت نگران است.

حجت الاسلام مقدمی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیرویی است که با دفاع از حریم اهل بیت علیهم السّلام در مقابل داعش و زور گویی های استکبار جهانی ایستاد، عنوان کرد: به همین خاطر است که آمریکا از سپاه پاسداران عصبانی است و از هیچ گونه توطئه و هجمه علیه سپاه  دریغ نمی کند.

خطیب نماز جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه دشمنی رژیم امریکا با ملت ایران را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب یادآور شده و افزود: آن روزها نه مسئله انرژی هسته ای مطرح بود و نه موشک و نفوذ منطقه ای، اما امریکایی ها فهمیده بودند که با پیروزی انقلاب، ایران را به‌عنوان کشوری زیردست، مطیع و بسیار پرمنفعت از دست داده اند، بنابراین هجمه های دشمن بی دلیل نیست و غفلت از دشمن جایز نیست.

وی با اشاره بر اینکه اول آبان سالروز میلاد امام محمد باقر علیه السلام  است، گفت: ائمه معصومین علیهم السلام الگوی ما مسلمانان هستند و ما با بهره گیری از رهنمودها و عمل به آن ها در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق ظاهر شویم.

تاکید بر ارتقای توان موشکی

حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم اظهار داشت: از امام حسین(ع) روایت است هر کس پرهیزگار باشد خداوند ضمانت نموده از آن چیزی که بدش می آید نجات داده و به آن چیزی که دوست دارد برسد و روزی بدهد از جایی که هیچ باور نداشت و حساب نمی کرد.

وی همچنین از سخنران قبل از خطبه جواد صفری مسئول تربیت بدنی و ورزش شهرستان طارم بخاطر گزارش جامع از عملکرد این اداره در سطح شهرستان تشکر کرد و افزود: ورزش امری مهم است بیشتر امراض بواسطه بی تحرکی بوجود می آید.

امام جمعه طارم با اشاره به ادامه جمع آوری کمک برای مسلمانان میانمار و زائرین اربعین حسینی ابراز کرد: مسلمانان میانمار واقعا مظلوم واقع شده اند که بیش از ۶۰۰ هزار نفر از این افراد به کشور بنگلادش پناهنده شده اند که در حقیقت مستحق کمک هستند.

صادقی پور با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان به سخنان ترامپ اشاره کرد و گفت: تأثیرگذاری ایران در منطقه، بالا بودن توان موشکی کشور و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمریکا را به تنگ آورده است.

خطیب جمعه طارم تصریح کرد: در رأس و متن این سه واقعه مذکور انقلاب اسلامی، مبارزه با استکبار و پیاده کردن دستورات الهی نهفته است که موجب نگرانی آمریکا شده که رئیس جمهور آن کشور دیوانه وار صحبت کند.

وی با توجه به باز پس گیری کرکوک توسط ارتش و بسیج عراق از کردستان یادآور شد: این جریان اتفاق مهمی بود در حقیقت در این میان مسعود بارزانی که می خواست اسرائیل دیگری در این منطقه تشکیل دهد خوار شد.

امام جمعه طارم ضمن تسلیت سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند برومند معمار کبیر انقلاب افزود: شهادت آن بزرگوار جزء الطاف خفیه الهی بود و طاغوت هم از وجود ایشان احساس خطر کرد گفتنی است پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نمونه بارز این الطاف الهی بود.

حجت الإسلام صادقی پور با توجه به اهمیت هفته اولیا و مربیان گفت: اولیا باید با مدارس در ارتباط بوده و جویای احوال دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس در سطح شهرستان طارم تخریبی است حتی اجازه گازکشی در این فصل سرد سال را  ندارد گفتنی است مساجد آباد ولی مدارس خراب است.

خطیب جمعه طارم چهارم آبان سالروز اعتراض حضرت امام خمینی(ره) به قانون کاپیتالاسیون را گرامیداشت و اظهار داشت: طبق این قانون آمریکا می توانست در کشور دست به هر جنایتی بزند و کسی هم حق محاکمه نداشته باشد و آن ظلمی در حق ملت بود که با هوشیاری امام و ملت لغو شد.

انتهای پیام/

نظر شما