شناسهٔ خبر: 22030758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سپاه، خط مقاومت علیه فتنه تکفیر و وهابیت است/ راهپیمایی اربعین؛ نماد دلبستگی عاشقان به امام حسین(ع)

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد گفت: سپاه قدس توانسته است خط بزرگ مقاومت در عراق و سوریه را تشکیل دهد و علیه فتنه تکفیر و وهابیت ایستادگی و ایران را به عنوان قدرت برتر منطقه در جهان معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (۲۸ مهر) در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به هجمه های آمریکا نسبت به سپاه، گفت: آمریکا حق دارد به سپاه بتازد چرا که فتنه های جهانی آنان در منطقه با اقدامات سپاه خنثی شده است.

 

وی افزود: سرمایه گذاری های عظیم آمریکا در یمن، بحرین، عراق و سوریه برای محاصره ایران، نقش برآب شده و ایران قدرتمند، مجاهد ساز و انسان پرور سبب نگرانی رئیس جمهور آمریکا شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه سخنان ترامپ علیه ایران که طی هفته گذشته انجام گرفت، سبب تنهایی آمریکا شد، تصریح کرد: ترامپ در سخنان خود از کسانی که علیه نظام برنامه دارند و خزنده حرکت می کنند تعریف کرد اما حتی ضد انقلابیون هم از این سخنان حمایت نکردند.

 

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه با هوچی گری و عربده کسی نمی شود دنیا را اداره کرد، گفت: مردم منطقه به یک آگاهی فراگیر دست پیدا کرده اند و امروز روز اقتدار و سیاست پخته ملت و حکمت حکیمانه رهبری است.

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به آغاز ماه صفر گفت: اهل بیت(ع) در اولین روز ماه صفر وارد شام شدند، شهری که در اختیار بنی امیه بود و علیه ولایت و امامت موضع گیری داشتند.

 

وی با بیان سختی هایی که در شام بر اهل بیت(ع) بعد از واقعه کربلا گذشت، تصریح کرد: با سخنان و خطبه های زینب کبری(س) و امام سجاد(ع)، بذر بصیرت در شام رویش پیدا کرد.

 

وی افزود: زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) رسانه کربلا بودند و توانستند قیام امام حسین(ع) را عالم گیر و صدای مظلومیت شهدای کربلا را در دنیا طنین افکن کنند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی عنوان کرد: ثبت نام میلیون ها نفر برای حضور در اربعین حسینی و تشکیل پیاده روی بزرگ، نماد عاشورا و دلبستگی مردم به امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود دزدی را یک فساد اجتماعی بیان کرد و گفت: گرفتاری جامعه به این صفت ناپسند سبب ناامنی خانواده ها و جامعه می شود.

 

امام جمعه بجنورد از مأموران امنیتی و انتظامی خواست تا نسبت به دزدان اموال مردم، محکم و با قاطعیت برخورد کند.

 

وی با تاکید بر اینکه دزدی تنها به دست درازی به اموال دیگران اطلاق نمی شود، اظهار کرد: بر اساس احادیث و روایات دینی، سرقت از وقت و کم کاری، سرقت از حقوق الهی و نپرداختن زکات و خمس، سرقت از نماز، سرقت از مهریه زن و استراق سمع نیز در ردیف دزدی قرار دارند.

 

 

نظر شما