شناسهٔ خبر: 22029743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تاکید داورزنی بر حمایت و توجه ویژه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال

صاحب‌خبر -
محمد رضا داورزنی - رییس فدراسیون والیبال

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که توجه به ورزش قهرمانی فرصتی برای تقویت استعدادها و کشف تیم‌هاست، گفت: یکی از تلاش‌ها و اولویت ما در وزارت ورزش و جوانان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌یی وزیر ورزش و جوانان پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه در آیین افتتاح و بازگشایی استخر تختی ملایر، افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان توسعه زیرساخت‌های ورزشی کشور است.

او با بیان این که هدف ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ها، امکاناتی را در مجموعه شهرها و بخش‌های مختلف کشور ایجاد کنیم، اعلام کرد: در حال حاضر ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که در تلاش هستیم با کمک بخش خصوصی این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم، که طبق برآورد اولیه انجام شده برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژهای نیمه کاره، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

داورزنی با تأکید بر این که دولت به تنهایی قادر به تأمین این میزان بودجه نیست بنابراین باید از بخش خصوصی و مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود، به تلاش وزارت‌خانه در زمینه اتمام پروژه‌ها به صورت سالانه اشاره کرد و افزود: پروژه‌های ورزشی از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اولویت‌های وزارتخانه این است که پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیش‌تری داشته و نیاز مردم هستند، زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امسال تدبیری اتخاذ شد و با پیگیری نمایندگان مجلس، مقر شد از ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده، سهمی به ورزش اختصاص داده شود که خوشبختانه این عدد، عدد قابل توجهی است.

داورزنی با بیان این که هدف ما ایجاد روحیه نشاط و انگیزه ورزش در مردم است، ادامه داد: در این زمینه به فکر توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی هستیم.

او با اشاره به این که در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌یی کشور، همه رشته‌ها از جایگاه مهمی برخوردارند، خاطرنشان کرد: تمرکز وزارت‌خانه تقویت رشته‌های مدال‌آور و رشته‌های پایه‌یی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌یی وزارت ورزش با بیان این که در این زمینه درحال آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات مختلف در میادین بین‌المللی هستیم، افزود: تقویت رشته‌هایی مانند شنا، دوومیدانی، تکواندو که جزء رشته‌های پایه هستند، در اولوت است تا بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

داورزنی با بیان این که مجموعه اعتباراتی که در ورزش هزینه می‌شود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی وزارت‌خانه برای ورزش قهرمانی هزینه خواهد شد و این رقم سال آینده ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: از این میزان بخشی سهمی است که توسط کمیته المپیک کمک می‌شود و دولت آن را در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهد تا با برنامه تدوین شده، تیم‌ها با آمادگی بیش‌تری راهی مسابقات شوند.

داورزنی از توجه خاص و ویژه وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از فدراسیون فوتبال، خبرداد و افزود: باید تیم ملی فوتبال بتواند با قدرت بیش‌تری در مسابقات روسیه شرکت کند.

در ادامه این مراسم با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌یی وزیر ورزش و جوانان و مسوولان ملایر، استخر سرپوشیده تختی با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان با مساحت هزار و ۴۹۰ مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی، افتتاح شد. این استخر دارای امکاناتی شامل، سونای بخار و جکوزی، استخر شنا و سونای خشک است که عملیات اجرای آن در سال ۹۵ آغاز شد و امسال برای استفاده عموم به بهره‌برداری رسید. در ادامه معاون وزیر ورزش و جوانان، از ورزشگاه ۵ هزار نفری ملایر، ورزشگاه ثامن و از ورزشگاه چمن سر پوشید  بازدید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما