شناسهٔ خبر: 22029656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گودرزی تشریح کرد؛

جزئیات بزرگترین اردوی جهادی درمانی کشور در مناطق جنوبی کرمان

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی – جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف به تشریح جزئیات بزرگ‌ترین اردوی جهادی – درمانی کشور در مناطق جنوبی کرمان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با برگزاری بزرگترین اردوی جهادی _ درمانی کشور اظهار داشت: لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم یک بار دیگر بیرق اقدامات جهادی را بنابر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «خدمت به خلق همان خدمت به خداست» را در منطقه رودبار جنوب و زهکلوت کرمان برافراشته کنیم.

وی در تبیین ارزش اردوهای جهادی گفت: کار جهادی نوعی کار بی‌منت برای هم‌نوعان است و باید فقط برای رضای خداوند متعال صورت بگیرد. حضور در اردوهای جهادی سبب بالارفتن و رشد کردن انسان می‌شود.

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ادامه داد: هدف از کار جهادی ایجاد انگیزه جمعی برای کار خدایی و کنار هم بودن است که منجر به رشد فردی و جمعی می‌شود. هدف دیگر هم این است که با ساختن یک منطقه خودمان را هم بسازیم. خروجی این اردوها امثال شهیدحججی می‌شوند که اقدامات جهادی همواره از اولویت‌هایش بود.

گودرزی تشریح کرد: این اردوی جهادی حاصل همکاری مشترک بیمارستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها استان کرمان و مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف بود که به مدت یک هفته انجام شد.

وی هدف از برگزاری این اردوها را بازگشایی گره‌های مردم عنوان کرد و بیان داشت: مرکز ما کاملا مردمی و متشکل از افراد انقلابی، دلسوز، بسیجی، فهیم و تحصیل کرده است که دور یکدیگر جمع شده‌اند و در تخصص‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی، تیم‌های سیار و … در حال پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی هستند تا بتوانند گره‌ای از کار هموطنان محروم را باز کنند.

 

* لبخند، شور و حرارت مردم سبب شادی ما می‌شود

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی – جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در ارتباط با نوع واکنش مردم نسبت به حضور جهادگران در مناطق محروم یادآور شد: لبخند دلنشین مردم و ایجاد شور و حرارت در زندگی آن‌ها باعث شادی ما شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: این شور و حرارت در خود ما هم ایجاد شد و اطمینان داریم که این کار یک کار خدایی است به شرط آن که بتوانیم دل‌هایمان را خدایی نگه داریم و حفظ کنیم. امیدوارم به آن نقطه مطلوبی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای جوانان ترسیم کردند برسیم.

 

*برخی اقدامات بزرگ‌ترین پروژه مردمی جهادی برپایی بیمارستان صحرایی

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به اقدامات انجام شده در این اردوی جهادی اشاره و تشریح کرد: «اعزام گروه تخصصی ۵۶ نفره در تخصص‌های دندانپزشکی، جراحی لثه، جراحی عمومی، رادیولوژی، زنان و زایمان، بیهوشی، چشم‌پزشکی، بینایی‌سنجی، بهداشت، داخلی، ارتوپدی، اورولوژی، پوست و مو و ســایـر تکنسین‌های درمانی اعم از اتــاق عـمـل، پـرسـتـاری، بـیـهوشــی، دسـتـیـار دنـدانـپـزشـک و …» «برپایی تـعداد دو مرکز دندانپزشکی صحرایی در محل میاندران و روستــای چاه ابراهیم و اعزام سه دستـگاه سامانه سیار دنـدانپزشکی بـا تمام امکانات لازم جهت ارائــه خدمات تخصصی به روستاهای اطراف زهکلوت با حضور تعداد ۱۴ دندانپزشک و ۹ دستیار جهادی از مناطق مختلف ایران اسلامی» و «برپایی درمانگاه تخصصی چشم پزشکی و غربالگری حدود ۹۸۰ نفر در محل بیمارستان رودبار جنوب اعزام یک تیم سامانه سیار چشم‌پزشکی به همراه بینایی‌سنج و تجویز حدود ۴۲۰ عینک طبی» بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ادامه داد: «راه‌اندازی بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام رودبار جنوب اعم از اتاق عمل، بخش‌های بستری، آشپزخانه به مدد حضور بچه‌های جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و بیمارستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها نزسا» «انجام تعداد ۱۳۵ عمل جراحی اعم از هرنی، لیپوم، افتادگی رحم، گانگلیون کیست و … به‌همراه مانیتورینگ و مراقبت‌های پس از عمل» «انجام تعداد ۶۹۰ ختنه» و «انجام خدمات سونوگرافی به تعداد ۶۸۰ عدد به‌همراه نمونه‌برداری‌های موارد پرخطر توسط یکی از متخصصان جهادی» بخش دیگری از اقدامات جهادگران درمانی را تشکیل می‌دهند.

گودرزی در ادامه اقدامات تبیین درمانی صورت گرفته گفت: اقداماتی نظیر «ارائه خدمات به بیش از ۳ هزار نفر خدمات تخصصی دندانپزشکی شامل معاینه، جراحی، عصبکشی، پالپوتومی، ترمی مسطحی و عمیق با کامپوزیت و آمالگام، جرمگیری و جراحی لثه» «اهداء تعداد ۱۰۰۰ مسواک و خمیر دندان به افراد واجد شرایط» «توزیع مبلغ ۶ میلیون تومان (تعداد ۱۲۰ خانوار کپرنشین) از هزینه کفاره مسجد جامع بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ونک جهت خرید آرد» «برگزاری پنج شب مراسم جشن عبادت در روستاهای زهکلوت و اهداء بیش از ۱۰۰۰ جایزه فرهنگی اعم از سجاده نماز، روسری، چادر نماز، کیف مدرسه، لباس و لوازم التحریر طرح شهدای مدافع حرم و …» و «ارسال بیش از ۶۰۰ جعبه شیرینی به منطقه و توزیع آن در بین مراجعین درمانگاه بیمارستان، مراسمات روستا و …» از دیگر بخش‌های بزرگ‌ترین اردوی جهادی – درمانی کشور است.

وی اضافه کرد: «ویزیت و غربالگری بیش از ۹۰۰ نفر در حوزه تخصصی زنان و زایمان به همراه انجام آزمایشات و خدمات پاراکلینیکی مرتبط و اعمال جراحی‌های حوزه زنان در حد امکانات موجود» «رایزنی و جلسات مسئول کارآفرینی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف با مسئولان صنایع و معادن جیرفت مبنی بر پیاده‌سازی طرح‌های زودبازده اقتصادی در منطقه» و «سرکشی مستقیم تعدادی از اعضای مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و ریاست بیمارستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها از بعضی از روستاهای کپرنشین و درد و دل با ساکنان این روستاها» نیز جزو اقداماتی است که در این اردو صورت گرفت.

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین به همت و پیگیری مرکز فرهنگی – جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و برکت کار جهادی یک دستگاه ماشین بیهوشی در اختیار بیمارستان حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام رودبار قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما