شناسهٔ خبر: 22029516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ولایتی در اصفهان مطرح کرد:

حرکت دانشگاه آزاد در مسیر توصیه های رهبر انقلاب/ ضرورت تقویت اقتصاد دانش بنیان

رئیس هیأت‌مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه، برای تحقق دو توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و تعالی پیش خواهد رفت و تا زمانی که با این جهت‌گیری‌ها پیش رود، حرف اول را در توسعه علم و تعالی انسان در کشور خواهد زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علی اکبر ولایتی شامگاه پنجشنبه، در یکصد و پنجاه هشتمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: هر استان در تمام زمینه‌ها اعم از اداری، مالی، آموزشی، پژوهشی و… باید به خودکفایی برسد و لازمه‌ رسیدن به یک نتیجه‌ مطلوب کلی، کار و تلاش همه‌ مدیران در تمامی واحدها و مراکز آموزشی برای حیثیت جمعی و نگاه به توسعه‌ کلی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: همانگونه که در حوزه‌ آموزش و پژوهش فعالیت‌های چشم‌گیر و سازنده‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم، لازم است در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی نیز اقدامات قوی‌تر و مؤثرتری صورت گیرد و خود را ملزم می‌دانیم در مسیر اهدافی که رهبر معظم انقلاب از مؤسسات آموزش عالی کشور مطالبه کردند قدم برداریم.
رئیس هیأت‌مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حوزه‌ علم و فناوری بدون تردید جزء بالاترین سطوح منطقه و جزء 10 کشور برتر دنیا هستیم و در حوزه‌ تمدن و فرهنگ‌سازی هیچ کشوری به اندازه‌ ایران سهیم نبوده است و با توجه به این ظرفیت، باید از دانشگاه آزاد اسلامی که مولود و دستاورد انقلاب بزرگ اسلامی است نهایت بهره‌برداری علمی و فرهنگی شود.
وی خواستار تداوم این جلسات هم اندیشی و تبادل آرا و نظرها برای پیشرفت و نیز توجه ویژه به دو مبحث مهم و سازنده‌ توسعه انسان محور در همه‌ی ابعاد و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با بهره‌گیری از همت والای مدیران و مردم در همه‌ی دستگاه‌ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری رئیس نهاد نمایند‌گی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان هم‌سو با دانشگاه آزاد اسلامی استان بر دو محور و راهبرد اصلی ارتقای کیفی و پیشرفت همه جانبه آموزشی و پژوهشی به نحوی که این مجموعه بتواند سهم قابل توجهی در تولید علم و فناوری ایفا کند.
وی خاطر نشان کرد: مشاهدات میدانی در دانشگاه، نشاندهنده وجود ظرفیت بالا و وجود موانع است و باید برای برداشتن موانع و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالا در دانشگاه اهتمام ورزید و بسی جای مسرت است که دانشمندی فرهیخته و کاردان همچون دکتر ولایتی در راس کار دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده و بارقه امید برای پیاده‌کردن اهداف مقدس انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ایشان قوتی دوباره یافت.
امیررضا نقش سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این نشست، گزارشی اجمالی از وضعیت واحدها و مراکز آموزشی استان اصفهان ارائه کرده و در پایان این نشست نیز دکتر ولایتی به همراه اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بازدیدی از پژوهشگاه مرکزی، دانشکده دندانپزشکی و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما