شناسهٔ خبر: 22028518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دشمن به دنبال ترویج بی حیایی از راه تبلیغات روانی است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: دست هایی در کشور وجود دارد که می خواهند حجاب را از این مملکت بردارند و برخی افراد نیز در نتیجه نفهمی با آن ها همکاری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی شامگاه پنج شنبه در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در دهه سوم محرم که در محل بیت حجت الاسلام نورورزی، حاکم شرع و رییس دادگاه های انقلاب خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر ضرورت حفظ عفاف، اظهار کرد: در قرآن کریم توصیه های مختلفی درباره رعایت عفاف شده؛ از جمله این که افرادی که نمی توانند ازدواج کنند، به هرکسی نگاه نکنند وعفیف باشند؛ خانم ها صدایشان را نازک نکنند و در راه رفتن با حیا باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به توصیه های قرآن کریم در خصوص حجاب به عنوان یکی از مهم ترین لوازم ضروری تأمین عفاف، خاطرنشان کرد: خانم ها باید به گونه ای روسری به سر کنند که سر و سینه آن ها پوشیده شود. در 15 کتاب از کتب معتبر دینی، با تعابیر مختلف از چادر به عنوان حجاب کامل یاد شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ»، در بیان شأن نزول این آیه، گفت: وقتی خانم های پیامبر اکرم(ص) و دختر بزرگوارشان برای نماز به مسجد می آمدند، شب که از نماز باز می گشتند، ممکن بود اراذل و اوباش برای آنها مزاحمت ایجاد کنند؛ از همین رو قرآن کریم می فرماید بانوان پوشش و حجاب را به خودشان کاملا نزدیک کنند تا کاملا پوشیده باشند و مشخص شود خانم های محترم و عفیفی هستند تا اراذل و اوباش نزدیک آنان نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که ایجاد مزاحمت از سوی برخی افراد هوس باز، گاهی از روی عمد و گاهی از روی نادانی صورت می گیرد، افزود: برای هدایت آن دسته ای که جهل دارند، باید با محبت برخورد کرد. امکان ندارد در تبلیغ اسلام، محبت واقعی نسبت به شخصی وجود داشته باشد اما آن فرد مخالف با اسلام رفتار کند.

سفیر اسبق ایران در واتیکان یادآور شد: امنیت ناموسی بالاترین امنیت است که گاهی به وسیله تبلیغات روانی مورد هجمه قرار می گیرد و گاهی با توسل به زور. پهلوی هفت سال با زور حجاب را از سر زنان بر می داشت و مردم  هفت سال کشته شدند و غصه خوردند اما تلاش برای بی حجابی با زور سرنیزه مؤثر واقع نشد و حجاب افزایش یافت.

وی با اشاره به تلاش های پنهان و تبلیغاتی برخی جریان های برای ترویج بی حیایی در کشور، خاطرنشان کرد: دست هایی در کشور وجود دارد که می خواهند حجاب را از این مملکت بردارند و برخی افراد نیز در نتیجه نفهمی با آن ها همکاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به نتایج تلاش دشمنان برای ترویج بی حیایی از راه تبلیغات روانی، گفت: کشوری بنام آندلس در جنوب اسپانیا وجود داشت که مسلمان بود. مسیحیان نقشه ای کشیدند تا آنها را منحرف کنند. از همین رو به حکام آنجا پیام دادند که می خواهیم در آندلس سرمایه گذاری کنیم. آن ها زمین های وسیع انگور را اجاره کردند و دختران پاریسی هم فرستادند و به وسیله ترویج شهوترانی، اسلام را از آن منطقه خارج کردند. من خودم آن کشور از نزدیک دیده ام که دیگر آثاری از اسلام در آن نبود و تنها در موزه ها کاشی های باقی مانده از آن دوران را می توان دید./820/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما