شناسهٔ خبر: 22028465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا :

آمریکا از تمام توان خود برای کشاندن طالبان به میز مذاکره استفاده خواهد کرد

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اعلام کرد که واشنگتن از تمام توان خود استفاده خواهد کرد تا گروه طالبان را به میز مذاکرات با دولت افغانستان بکشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» رئیس سازمان سیا در اتاق فکر «دفاع و دموکراسی» در واشنگتن گفت برای پیشرفت در مذاکرات صلح گروه طالبان باید امید خود را به پیروزی در میدان جنگ از دست بدهند.

وی در ادامه تصریح کرد آمریکا از تمام امکانات خود استفاده خواهد کرد تا این گروه را به میز مذاکرات با دولت افغانستان بکشاند اما پاکستان باید از حمایت مخالفان مسلح دولت افغانستان دست بکشد.

رئیس سازمان سیا گفت پاکستان با مدیریت مرزهای خود با افغانستان و ممانعت از تردد و پناه گرفتن مخالفان مسلح در خاک این کشور به آمریکا کمک کند.

وی افزود اما با توجه به گذشته نمی‌توان انتظار زیادی از پاکستان برای همکاری در امر مبارزه با تروریسم داشت.

پامپئو گفت: آمریکا باید در گفت‌وگوی جدی با پاکستان انتظارات خود از این کشور را مطرح کرده و از آنها بپرسد که چه اهدافی را  دنبال می‌کنند.

اخیرا وزیرخارجه آمریکا نیز گفته بود تا زمانی که طالبان با دولت افغانستان مصالحه نکنند نیروهای آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

این در حالی است که مقامات طالبان نیز در واکنش به تلاش‌های اخیر دولت افغانستان گفته‌اند که موضع عدم مذاکرات طالبان با دولت افغانستان به قوت خود باقی مانده است.

مقامات طالبان هفته گذشته در آستانه نشست عمان تاکید کردند، تا زمانیکه نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نروند این گروه به مصالحه حاضر نخواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما