شناسهٔ خبر: 22028380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خبر داد:

اعزام بیش از 1600 مبلغ انقلابی به مواکب اربعین حسینی

دبیر ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از ساماندهی بیش از هزار و 600 مبلغ انقلابی برای حضور در مواکب اربعین و تبلیغ آموزه‌های دینی و انقلابی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ عباس کاظمی دبیر ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین در سالن همایش‌های غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوارن مهدی(عج) با اشاره به اینکه فعالیت‌های اربعین با محوریت مردم به شیوه مطلوبی در حال پیگیری است، اظهار کرد: در ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به دنبال پر کردن خلاهای موجود در حوزه اربعین هستیم و تا کنون برنامه‌های خود را در استان‌های مختلفی دنبال کرده‌ایم.


وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی ظرفیت بالای جریان‌های مردمی را پذیرفته‌اند، تصریح کرد: تولید محتوا، حضور در فضای مجازی، فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای و هماهنگی برای اعزام برخی از کاروان‌ها از جمله اقدامات ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: برای برنامه‌ریزی دقیق در حوزه اربعین باید نگاه جامعی به فرصت‌ها و تهدیدها داشته باشیم تا بتوانیم با هم‌افزایی موجود به آثار و برکات مورد نظر برسیم. 

وی از ورود ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عرصه تکریم زوار غیرایرانی یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران محل عبور زائران اربعین کشورهای پاکستان، افغانستان، روسیه، ترکیه و آذربایجان است به همین علت می‌تواند در حوزه اربعین با برنامه‌ریزی مطلوب از این ظرفیت استفاده کند. 

کاظمی با بیان اینکه هشت استان مختلف در کشور درگیر ورود زائران غیر ایرانی اربعین هستند، تصریح کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا از رخ‌دادهای ناگوار و ناهماهنگی‌هایی که در سال گذشته وجود داشت جلوگیری کنیم. 

وی با اشاره به اینکه بازتولید فرهنگ اربعین در جمهوری اسلامی نیازمند تلاش همگانی است، عنوان کرد: بعد از دهه نخست محرم فضای کشور به سمت برنامه‌ریزی برای اربعین حسینی سوق یافته است چرا که در اربعین حسینی یک حادثه بزرگ فرهنگی رقم زده می‌شود. 

دبیر ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از ساماندهی بیش از هزار و 600 مبلغ انقلابی برای حضور در مواکب اربعین و تبلیغ آموزه‌های دینی و انقلابی یاد کرد و ادامه داد: دستاوردهای کنونی به همت فعالیت‌های مردمی به دست آمده است در حالی که برخی از دستگاه‌های مسؤول این حجم از کارهای انجام شده را غیرقابل امکان می‌دانند. 

راه اندازی خیمه‌های آموزش قرآن در مسیر اربعین حسینی
وی با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی مشعر در راستای اربعین حسینی برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است، گفت: اکنون فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب با استفاده از فرصت اربعین در حال بین‌المللی شدن است و در سیاست‌های ابلاغی اربعین 96 نیز به این موضوع توجه شده است؛ نقش دادن به ظرفیت‌های مردمی با محوریت هیأت‌های مذهبی نیز به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود. 

دبیر ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اربعین را فرصتی برای تجلی حضور مسلمانان دانست و گفت: اربعین یک حرکت شیعی نیست چرا که در این حرکت باید به دنبال تبلیغ آموزه‌های دینی اسلام و در نتیجه افزایش وحدت امت اسلامی باشیم. 

وی با بیان اینکه مجموعه‌های رسانه‌ای مختلف از جمله سراج، اوج و افق در حوزه هنری و رسانه‌ای اربعین در حال تلاش هستند، مطرح کرد: در بخش فعالیت‌های مردمی رخ‌دادهای بزرگی انجام می‌شود که انعکاس ندارد به همین علت ضرورت مستندسازی در این حوزه به خوبی قابل احساس است. 

کاظمی با اشاره به اینکه از سال گذشته در حوزه کارگروه قرآن خیمه‌های آموزش قرآن در مسیر اربعین حسینی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: استان‌ها امسال نیز در راستای این برنامه مشارکت مطلوبی دارند و از ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. 

این مسئول از ایجاد سامانه راهنمای زائر یاد کرد و ادامه داد: گروه‌های مختلفی به منظور راهنمایی زائران و خدمات مختلفی که در حاشیه این راهنمایی‌ها ارائه می‌شود تعیین شده‌اند و یک شبکه ملی نیز در این عرصه در حال شکل‌گیری است.
انتهای پیام/

نظر شما