شناسهٔ خبر: 22028271 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:

میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان «نیم نمره» افزایش داشته است/80 درصد دانش‌آموزان در خرداد قبول شده‌اند

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان سال سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی نسبت به سال قبل با «نیم نمره» افزایش روبه‌رو بوده است.

صاحب‌خبر -

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «تحلیل نتایج امتحانات دانش‌آموزان»، اظهار داشت: تحلیل نتایج امتحانات در سطح استان‌ها انجام می‌شود و این کار در تهران صورت نمی‌گیرد؛ چرا که مدت یکی دو سال مدیران کل و معاونان آموزش و پرورش استان‌ها را به تهران دعوت کرده و روش تحلیل را به آنها آموزش دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحلیل نتایج امتحانات دانش‌آموزان در مراحل استانی، شهرستانی و مدرسه انجام می‌شود و آنچه که ما در مقیاس ملی اعلام می‌کنیم همان درصد قبولی و میانگین نمرات است. 

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به میانگین نمرات خرداد ماه دانش‌آموزان در سال تحصیلی 95-96، تصریح کرد: میانگین نمرات دانش‌آموزان در خرداد ماه سال جاری نسبت به سال قبل با نیم نمره افزایش روبه‌رو بوده است که این مربوط به امتحانات نهایی سال سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی است.

عمادی با بیان اینکه درصد قبولی نیز تقریباً در حد سال گذشته بوده است، گفت: این میزان برابر با 80 درصد قبولی دانش‌آموزان در خرداد ماه است و میانگین نمره دانش‌آموزان نیز 12.5 است.

وی در خصوص «تمهیدات آموزش و پرورش برای حفاظت از سؤالات امتحانات نهایی» خاطرنشان کرد: در این خصوص تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده است که یک بخش را در حین برگزاری امتحانات انجام می‌دهیم؛ بعد از اینکه متوجه شدیم در بعضی جاها دچار مخاطراتی هستیم این تمهیدات را اعمال کردیم و برای امتحانات بعدی نیز تدابیر خاصی مدنظر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما